Gå til innhold

Bærbar for foto,webdesign og reise

Anbefalte innlegg

Jeg må bytte ut min Asus 1000H fordi jeg trenger større skjerm. Problemet er at jeg samtidig vil ha maskin som kan brukes ute når det er sånn relativt tørt, på toget, og den må tåle et liv på veien...i hvert fall en stor del av livet sitt.

Bruksmønsteret er vel:

Til og fra oppdrag for å levere rapportert

Bruk på reise med buss og tog

Bruk på location når jeg skal fotografere med venner

Ferie/vanlig reise

Normalt er jeg såpass forsiktig at jeg ikke bruker utstyret når det regner, hagler og i veldig skitne omgivelser, men det må være en maskin som tåler litt.

Det er også krav om mulighet for UMTS/HSDPA siden jeg vil redigere websiden min on the run, og laste opp mot server...samtidig må den være rask nok til å redigere i photoshop osv. Den må også ikke veie mer enn 2,5 kg ca siden den skal fraktes med mye annet ustyr til tider.

Modellene jeg har sett på hittil er:

IBM/Lenovo T400

Dell Latitude E6400

Dell Latitude E6400 ATG

IBM/Lenovo T61p/T61

IBM/Lenovi SL400

HP Elitebook

HP Business notebook 6730b (tror jeg det var)

Noen som har en ide til meg om hva som holder?

Har tilbud på en E6400 med 3Gb minne, 250gb disk, P8600/P8400, UMTSkort og norsk tatstatur fra england til 7000 ink moms. Og tilbud på en T400 med engelsk tatstur, 3 GB DDR3 og 320 GB disk til 8000 fra USA inkl frakt osv. ATG versjonen koster meg ca samme med noe lavere speks.

Er det noe forskjell i om jeg tar Intel 4500HDM eller eksternt grafikkort? Jeg skal jo bare drive med webdesign og bildebehandling...har ikke tålmodighet for videoredigering :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...