Gjest Guest_annonym_* Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) hei alle sammen! jeg er en jente på snart 15 år, og har hatt mensen siden sommeren 2005, i altså 4 år. jeg har alltid fått det regeltmessig, og jeg blødde veldig lite hver gang. liksom, jeg byttet ob to ganger til dagen, og jeg brukte gul ob. merket heller aldri noe smerte underveis. men siden nyttårsaften 08/09 skjedde det noe rart. jeg hadde så store smerter at jeg ikke kunne gå på skolen, ikke være ute, til og med ikke spille håndball. mengden av blod øket kraftig, meget kraftig. jeg har hatt det 6 ganger til nå, og er stadig syk, med 40 i feber og merker kvalme, og har særlig ikke lyst på mat. bør jeg gå til en lege/gynokolog? ## topic endret av ilpostino ## Endret 8. mars 2009 av ilpostino Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 er ikke no ekspert på den delen, men. Jerntabletter? Lenke til kommentar
neadii Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Tips: Spør på klara-klok eller noe. Du får masse svar her, men jeg ville heller prøvd meg hos noen som er sikre på hva de svarer på. neadii. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 hei alle sammen!jeg er en jente på snart 15 år, og har hatt mensen siden sommeren 2005, i altså 4 år. jeg har alltid fått det regeltmessig, og jeg blødde veldig lite hver gang. liksom, jeg byttet ob to ganger til dagen, og jeg brukte gul ob. merket heller aldri noe smerte underveis. men siden nyttårsaften 08/09 skjedde det noe rart. jeg hadde så store smerter at jeg ikke kunne gå på skolen, ikke være ute, til og med ikke spille håndball. mengden av blod øket kraftig, meget kraftig. jeg har hatt det 6 ganger til nå, og er stadig syk, med 40 i feber og merker kvalme, og har særlig ikke lyst på mat. bør jeg gå til en lege/gynokolog? ## topic endret av ilpostino ## Du bruker to tamponger i løpet av én dag?? Tamponger skal helst ikke sitte inne i mer enn 5-6 timer! Dersom du lar det går mer enn 8 timer, kan dette være svært farlig. Tamponger kan i sjeldne tilfeller gi noe som på folkemunne kalles "tampongsyke", og dette er noe man ikke skal spøke med. Feber er ett av symptomene. Om du tror du kan ha dette, må du være rask med å oppsøke hjelp! Om plagene du beskriver, hindrer deg stort i hverdagen, bør du uansett søke råd hos din fastlege. Ønsker deg lykke til! Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Du burde uten tvil få dette undersøkt av en lege. Men for meg personlig som har slitt med det samme, så har p piller gjort mensen mye mindre smertefullt. Jeg har ingen peiling på hvorfor. Kjenner flere som har begynt på det delvis eller helt for å bedre det samme problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå