ole-c Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) 2 -2 er -___ det samme som ___ ? 3 3 WTF!!! hva er vits med kodetagger når den ikke funker?! ord: er minus(todeltpåtre) det samme som minusto deltpåtre? -(2/3) samme som -2/3? Endret 8. mars 2009 av ole-c Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Hvorfor prøver du det ikke bare på en kalkulator? Er samme svar i dette tilfelle i alle fall, -0.666667. Og kodetaggene fungerer fint de, men du må ikke legge inn mellomrom så det ser fint ut når du skriver innlegget — du må legge inn et likt antall tegn før symbolene som skal stå ovenfor hverandre slik at det blir riktig når det vises. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Jeg har også fått samme svar: -0.666667 Natrich Lenke til kommentar
ole-c Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 ok, det er jo mest logisk da. Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hvis det er ulikt fortegn i teller og nevner blir det minus foran svaret på stykket, hvis det er likt blir det pluss. Er det minus foran parentesen er hele brøken negativ, altså blir svaret negativt. Lenke til kommentar
ole-c Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Takk, var egentlig det jeg tenkte meg, men fint å få det bekreftet . Jeg hadde matteprøve i dag, og det velkjente problemet var et faktum i dag også. Tidspress Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 OT-tips: Treng du skrive brøkar eller anna matematikk i forumet, bruk tex-tagar. Forklaring på bruk her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1080165 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå