Thomaes Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Heisann, lurte på om filosofiutdanning er et realt valg i dagens samfunn? Jeg satser ikke på skyhøy lønn, jeg vil drive med noe jeg syns er gøy. Men er det nok å bare ha en filosofiutdanning for å få seg en jobb? Trengs det mye påbyggning av andre studier? Hva med masterutdanning i det, eller doktorgradsutdanningen... Er det noe vits? Takker for svar Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Hmm kjenner en som er filosofiprofessor ved et bra universitet i Norge, og han har doktorgrad. Personlig kommer jeg bare på lærer eller professoryker hvor filosofi kommer praktisk inn? Kan sikkert brukes til mye, men kanskje ikke som bare enkeltstående fag?... Lenke til kommentar
Thomaes Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Det var det jeg tenkte og, men lurte på om det var noen yrker som drar spesielt nytte av filosofiutdanning. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Høres ut som et dagdriveryrke - sitte i godstolen, tenke høyt på dype spørsmål og kun svare med orakelsvar når noen spør deg om noe. Hmm ... Det er vel neppe noe å penger å tjene på dette? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 En god del i media har filosofiutdanninger. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 En god del på Nav også. Jada, for all del. Er ikke akkurat garantert relevant jobb med en master i filosofi, jeg skulle bare få frem at det ikke er så ille som noen vil ha det til. Lenke til kommentar
Thomaes Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Så jeg ruinerer ikke livet ved å velge filosofi, med andre ord? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Gjør det du har lyst til, og det du tror du kan bli flink til. Det ordner seg alltids. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Helt enig... hvis du utdanner deg til noe du vil ordner alt seg til sist Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Haha, dere er så positive at jeg nesten drar på smilebåndet selv! Filosofi er gromt det.. Har det faktisk som andrepri. til høsten. Sitte i godstolen, ta en sigg (les: joint), lese Aristoteles (og litt Jens Bjørneboe), høre på Dylan (?) og være ugift. Kjerringa (jada, har jo kjerring selv om man er ugift): TA TELEFONEN! Du: Why..? Lenke til kommentar
kimla Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Er enig i at du burde ta et studie du vet du vil trives i, men hvis du har andre interesser også kan det kanskje være lurt å kombinere. F. eks. matematikk/fysikk + filosofi, vil tro det kan være en veldig spennende kombinasjon mtp. alle de uløste mysteriene der ute. Lenke til kommentar
jayplay Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Tror nok du vil klare deg fint med 5 år+ studier uansett hva det er. Var jeg deg ville jeg kombinert filosofi med f.eks statsvitenskap, psykologi eller historie. Ville tro mulighetene ville åpnet seg drastisk. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og dermed vil det være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vi kan anbefale å lese om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Om du ikke endrer emnetittel kan tråden bli stengt. Når endringen er gjennomført er det flott om du bruker -knappen ved dette innlegget slik at en moderator raskere får fjernet denne moderatormeldingen. Reaksjoner og spørsmål rundt moderering skal gjøres på PM, ikke i tråden. Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Synes du burde velge det du finner mest interessant. Kan selvsagt tenke litt på arbeidsmulighetene, men det burde ikke bestemme hva du utdanner deg til, IMO. Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Greit med en allsidig arbeidsstyrke, men er jeg virkelig den eneste som synes det er altfor mange filosofibachelorer i Norge? Endret 24. april 2009 av Stifi Lenke til kommentar
Stany Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Filosofi er kjempespennende, men bør nok kombineres med noe annet for at det skal være mer aktuellt for arbeidsmarkedet. Det er som tidligere nevnt en del som jobber innen media og underholdningsbransjen. Om du er interessert i å skrive, kanskje en kombinasjon med noen journalistikk fag el. kan være bra:) Dybde er mangefullt innen journalistiske tekster nå om dagen,det mener iaf jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå