DrKarlsen Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Hei, for noen dager siden ble jeg utestengt. I mailen jeg fikk, fikk jeg beskjed om at jeg kunne klage på dette ved å sende en mail. Mailadressen jeg fikk oppgitt var for det første ikke gyldig, og når jeg først fikk sendt mailen dit den skulle, fikk jeg aldri noe svar. Jeg mener fortsatt at mod som stengte meg ute gjorde dette uten skikkelig grunnlag, og i tillegg er det litt useriøst at jeg ikke fikk svar på klagen min. Er det virkelig så vanskelig å skrive en mail med en skikkelig begrunnelse? Endret 8. mars 2009 av DrKarlsen Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Utestengelse, også kalt suspensjon, er en av reaksjonsformene en moderator har tilgjengelig når en bruker bryter med forumets retningslinjer eller nettikette. Lengden på en utestengelse vil bli vurdert på grunnlag av regelbruddet den gis for, og eventuelt historikken for samme eller lignende regelbrudd dersom slikt foreligger. Dersom en bruker pådrar seg utestengelse for samme regelbrudd vil typisk vis lengden av utestengelsen forlenges ved hvert overtramp, inntil man eventuelt beslutter å utestenge permanent (frata brukeren forumtilbudet). Ved hver utestengelse sendes det en epost til epostadressen brukerkontoen er registrert med hvor lengden skal være oppgitt og begrunnet. Dersom du ikke har mottatt en slik epost bør du først sjekke spamfilteret, og deretter henvende deg til Forumstyret for å få en avklaring. Siden slutten av januar 2009 har man sluttet å bruke permanente utestengelser på Diskusjon.no. Istedet har man gått over til utestengelse på ubestemt tid, som er forklart nedenfor. Originaltråd hvor denne praksisen er annonsert finner man her: Slutt på permanente utestengelser. Utestengelse på ubestemt tid gis kun i tilfeller hvor man har tatt beslutningen å frata en bruker forumtilbudet. Årsaker som kan gi denne typen utestengelse kan være særdeles grove regelbrudd eller hyppig gjentakelse av grove regelbrudd. Som oftest vil en utestengelse av en erfaren bruker bli tatt i plenum av moderatorene og administratorene. Både årsak og lengde på en utestengelse skal begrunnes av moderatoren eller administratoren som gav denne. Hvis man mener at utestengelsen man har fått er for streng eller gitt på feil grunnlag, eller for svakt begrunnet i retningslinjene, kan man sende en velbegrunnet epost til forumstyret pr. epost: [email protected] Legger til at du også kan kontakte Dotten, Simen1 eller tom waits for alice, enten via forumet eller direktekontakt via e-post. Les mer. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 ....Det var nok en god grunn Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Det trenger ikke å være det (kjenner selvsagt ikke den foreliggende dokumentasjon i denne saken) . Alle er vi menneskelige og kan gjøre feil, også moderatorer og administratorer. Har selv opplevd å bli feilaktig "dømt", men blitt "frikjent" etter klagebehandling. Man må derfor kunne benytte seg at dette om man mener det har foregått feil i prosessen. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Klager behandles fortløpende. Behandlingstid vil variere på bakgrunn av faktorer som hvor mange henvendelser som ligger inne, hvor fort vi får svar fra de involverte parter og hvor mye annet forumarbeid som venter. For tiden er det stort press og det vil ta en ukes tid før svar. Det er såpass mye å gjøre for tiden at klagebehandling er noe som gjøres som frivillig innsats og ikke lønnet. Det går altså et par timer i uken med til slikt og statistisk er det som oftest brukt på brukere som ikke følger forumreglene, når resursene gjerne skulle blitt brukt på de brukerne som holder seg til retningslinjene (men merk, det er ikke kommet til noen avgjørelse i denne spesifikke saken. Dette gjelder generelt sett) Men svar vil man få Forhåpentligvis vil arbeidsmengden avta utover våren slik at behandlingstiden går ned. Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Ok, takk for svar. Da får man skru på ventemodus. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Jeg kan forresten bekrefte at denne klageretten ikke kun er for syns skyld. Har selv fått redusert warn-nivå etter en advarsel jeg klaget på. Var prinsippielt uenig i grunnlaget og klaget derfor. Fikk medhold og reduksjon. Behandlingstiden tok for meg 14 dager. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Utestengelser vil alltid komme først i køen når det kommer til klagebehandling. Deretter klager på advarsler, mens på bånn kommer andre henvendelser (få omgjort permban o.l.). Sistnevnte har vi en håndfull inne som har lagt lenge nå, men vi får bare håpe på litt roligere tider så vi får unna tingene Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 [Automatisk svar] Problemet er løst, tråden stenges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg