direkte Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Hvis jeg skal til England i 6 måneder for å være au pair, må jeg søke om oppholdstillatelse da, eller er det bare å dra? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Hvis du skal være au pair, er du ikke lenger turist, og trenger dermed en form for oppholdstillatelse som lar deg tjene penger som au-pair. Jeg antar dette er relativt automatisk, pga EU-regler. Sjekk med ambassaden/au-pairorganisasjonen. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) For å gjøre det korrekt må du skaffe deg en arbeidstillatelse. Som EØS borger får man dette enkelt, men det er avhengig av at du kan bevise at du skal arbeide eller søker arbeid i England. Edit:Men siden dette bare er snakk om en 6 måneders au-pair jobb så er kanskje det enkleste er å bare høre med familien om dette er noe som blir innrapportert som lønn noe sted. Hvis ikke er det bare å kjøre på som vanlig turist og da slipper du unna unødvendig byråkrati. Endret 8. mars 2009 av Vice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå