Gå til innhold

BK: Solnedgang i Patalavaca

CFM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg likte den stående versjonen best. Det interssante i bildet for meg b lir solens refleksjoner i de ulike lagene av bildet (forgrunn/stein, mellomgrunn/sjø og bakgrunn/himmelen). Det kommer best frem i det stående.

I den liggende varianten syns jeg særlig den lille fliken av land oppe til høyre i bildet virker forstyrrende. Forgrunnen gir heller ikke noe vesentlig mer. Skyen helt oppe til ventre syntes jeg forsåvidt var fin, men jeg syns samlet sett at bildet står seg best i den stående varianten.

Lenke til kommentar

Fine bilder :) Jeg er enig i at fliken av land ved horisonten i det andre bildet er litt forstyrrende, men bortsett fra det tror jeg at jeg liker det bildet best.

Et litt sterker grad-filter hadde nok vært nyttig for å få litt mer lys på steinene i forgrunnen uten å brenne ut himmelen. Det er mulig at du klarer å oppnå samme effekt med etterbehandling, men da er det fare for å introdusere støy.

På det første bildet tror jeg bølgen som slår mot steinen hadde blitt finere med litt lenger lukkertid, på det andre bildet synes jeg du har truffet bedre.

Lenke til kommentar

Takker for kritikk og hyggelige kommentarer.

-trygve og odh: Det skal jeg prøve neste gang. Da skal jeg også se om jeg får tatt med stativet som gjør dette mulig. Kan forresten prøve p klone vekk bebyggelsen til høyre..

kpolberg: Du har helt rett i at det er skjevt. Ser det nå og kan rette det op litt.

Rodswinger: Takker så mye :)

Lenke til kommentar

Jeg synes du skulle ventet litt til sola hadde gått litt lenger ned. Da tror jeg du hadde blitt kvitt den, i mine øyne, litt kjedelige fargen på himmelen. Jeg vet ikke, men kanskje du har et bilde fra noen minutter senere? Bortsett fra det, så likte jeg vannspruten mot steinene, og bare det at du tar med en forgrunn! :)

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...