Crisz Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Viss du venter litt så kommer jo den nye onkyo TS-XR607, hvet ikke helt hva det heter men kaller det bare circle surround, det er sånn at du har to ekstra høyttalere over deg slik at lyden høres ut som om den kommer over deg viss det flyr et fly over skjermen. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 RX-V663 har skammelige 2 hdmi inn, så viss bruken tilseier at du har mange kilder oppkobla, så ville eg sett på Onkyo 606, evt 607. Yamaha kjem vel med nye modeller rett rundt hjørnet også. Lenke til kommentar
Marius_J Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 tror jeg går for pioneer lx 51, noen erfaringer om den? Så lurer jeg på jbl es 90. http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?pa...,178&id=756 Noen erfaringer om disse høytalerne? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Receiveren skal være glimrende og høyttalerne er det heller ikke mye å utsette på. Lenke til kommentar
Marius_J Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Receiveren skal være glimrende og høyttalerne er det heller ikke mye å utsette på. Takker for raskt svar Fikk et bra tilbud på høytalerne. Er es90 en klasse eller to over den proson pakken? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Ja, det vil jeg si. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Hmm..den Proson pakken så jo fristende ut, det blir enten denne eller 2 stk M-65+2 stk F6. Sistnevnte må jeg også kjøpe senterhøytaler. XTZ 12" sub og forsterker er greit, akkurat nå er det høytalerene jeg er i tvil om... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Hvorfor ha F6 som bakhøyttaler når en langt mindre høyttaler kan gjøre samme jobb? Det er faktisk ikke veldig mye lyd som kommer fra surroundkanalene og det er ikke noe poeng å stresse receiveren med mer last enn det som er nødvendig. Endret 16. mars 2009 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Marius_J Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Der var høytalerne på plass(jbl ES90 pakken), men ikke forsterker. Må vente opp til 2 uker på Pioneer VSX-LX51. Men de har inne Harman/Kardon AVR355 som jeg kan få på dagen. Er det verdt å vente litt på pioneeren? Er den merkbart bedre? Har Pioneer 50" kuro, så LX51 og tven blir jo også å passe bedre sammen. Hva tror dere? Endret 17. mars 2009 av Marius_J Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Gratulerer med høgtallere, trur ikkje du blir skuffa der! Pioneer får best i test av Lyd og Bilde, ikkje så mykje som skiller men trur eg ville venta på den i forhold til H/K. Har hatt H/K før, kan stemme med at den ikkje er så oppløst, dog har H/K tatt eit steg opp sidan min receiver. Veldig mykje bra i den prisklassen, LX51 og RX-V1900 frå Yamaha hadde vært mine valg. Endret 17. mars 2009 av Ed Hunter Lenke til kommentar
varmit Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Godt poeng. Det er bare slik at jeg kommer til å starte med F6 som fronthøytalere, da jeg ikke kommer til å gjøre noe særlig mer før til sommeren/høsten. Da kjøper jeg nye fronter når jeg flytter ned i kjellerleiligheten Lenke til kommentar
Marius_J Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Gratulerer med høgtallere, trur ikkje du blir skuffa der! Pioneer får best i test av Lyd og Bilde, ikkje så mykje som skiller men trur eg ville venta på den i forhold til H/K. Har hatt H/K før, kan stemme med at den ikkje er så oppløst, dog har H/K tatt eit steg opp sidan min receiver. Veldig mykje bra i den prisklassen, LX51 og RX-V1900 frå Yamaha hadde vært mine valg. Blir nok å vente på Pioneern er på lager ja. Et par spørsmål ang kabler. 1.Er 2,5 mm2 høytalerkabler tykk nok til Fronthøytalerne? 2.Er 1,5 mm2 kable tykk nok til bak høytalerne? Er det stort merkbart med tykkere/bedre kabler? 3. På front høytalerne er det 2x2 tilkoblings muligheter? Står noe om Bi-wiring. Hva er dette og må jeg koble opp med dobble ledninger på frontene? Hva er det å tjene på dette? Lenke til kommentar
Crisz Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Gratulerer med høgtallere, trur ikkje du blir skuffa der! Pioneer får best i test av Lyd og Bilde, ikkje så mykje som skiller men trur eg ville venta på den i forhold til H/K. Har hatt H/K før, kan stemme med at den ikkje er så oppløst, dog har H/K tatt eit steg opp sidan min receiver. Veldig mykje bra i den prisklassen, LX51 og RX-V1900 frå Yamaha hadde vært mine valg. Blir nok å vente på Pioneern er på lager ja. Et par spørsmål ang kabler. 1.Er 2,5 mm2 høytalerkabler tykk nok til Fronthøytalerne? 2.Er 1,5 mm2 kable tykk nok til bak høytalerne? Er det stort merkbart med tykkere/bedre kabler? 3. På front høytalerne er det 2x2 tilkoblings muligheter? Står noe om Bi-wiring. Hva er dette og må jeg koble opp med dobble ledninger på frontene? Hva er det å tjene på dette? Jeg kan svare på spm 1 og 2, ja de er tykke nok, men pass på å ikke "klompe" kablene dine, altså pass på at de ikke ligger i en klynge eller en rull, da dannes det elektrisitet i mellom og vil skape sus og støy i høyttalerne, og ja, jeg tror du vil merke en liten forskjell, siden de skal være lengre enn front-kablene ville jeg gått for tykkere, du vil nok også merke mer sus i tynne kabler.... Lenke til kommentar
Marius_J Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Noen som kan forklare hva Bi wiring er? Lenke til kommentar
Crisz Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Noen som kan forklare hva Bi wiring er? Jeg tror det er slik at du har 4 innganger bak på høyttaleren 2+ og 2- (2 røde og 2 svarte) så har du 2 høyttaler kabler til hver høyttaler altså tilsammen 4 kabler, så kobler du to av ledningene i den røde og svarte utgangene på forsterkeren (altså slik at du har koblet til 4 "ender" på ledningene i forsterkeren 2 i er utgang men med forskjellige kabler) og putter en av ledningene i den nedre inngangen på høyttaleren (altså en ledning med to ender og to starter) og kobler den andre ledningen i den øvre inngangen... Vell det var ganske vanskelig å forklare med håper du skjønner... EDIT: Legger ved et bilde, kansje du forstår bedre da... Endret 23. april 2009 av Crisz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå