Psykl0n Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Hei. Jeg er ganske grønn på dette med overklokking. Kunne tenkt meg å få opp performance. I BIOS'en kunne jeg tenkt meg å lære litt om hva jeg skal sette på hva. Jeg har allerede fått prosessoren opp i 3.4GHz, da den egentlig går på 2.8GHz ved hjelp av en liten teipbit. Hva burde jeg stille de forskjellige tingene på i biosen for å få RAMen, hovedkortet og prosessoren for å få best ytelse samt stabilitet. 4870x2 klokker jeg i CCC / Rivatuner, men hva er de beste innstillingene? Speccs: Asus P5Q-E Intel Xeon X3360 2.8GHz @ 3.4GHz Sapphire Radeon 4870x2 2gb Crucial DDR2 PC6400, 8gb, 4x2gb På forhånd takk! Endret 10. mars 2009 av simensk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 "Grønn og grønn"... Når du bedrvier "pinmods" (BSEL-mod) så trenger du virkelig ikke spørre om hvordan du bruker bios til å klokke. Dessuten er det ikke noe facit på det du spør om. Du finner ut hva ditt system kan klokkes (stabilt) til ved å prøve/feile. "Basic" egentlig. Lenke til kommentar
Psykl0n Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 Mitt eneste problem er at CPU'en min blir for varm. Den ender opp på 90-100 grader, selvom jeg har satt opp cpu vifte til turbo. Har dette noe med volt å gjøre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Hvilken kjøler er dette? Stock? Hvor mye volts viser f.eks. CPU-Z (www.cpuid.com). Det er vel "bare" BSEL-mod, dvs. du har "tapet" CPU slik at hk setter FSB=400?. Dersom CPU blir så varm, bør du vel la den kjøre stock. Dvs. ta vekk "mod" og heller bruke Bios til å klokke. Du starter liksom ikke å klokke med hardware-mods. Lenke til kommentar
Psykl0n Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Jeg bruker stock intel kjøler. Jeg husker ikke i hodet hvor mye volt den viser, sitter på jobb nå, skal sjekke så fort jeg kommer hjem. Har ingen mods som jeg vet om iallefall Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Overklokking av quad core (eller noe annet for den saks skyld...) med Intel stock kjøler er bare å glemme, du må skaffe deg en skikkelig kjøler - basta. Endret 11. mars 2009 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Jeg bruker stock intel kjøler. Jeg husker ikke i hodet hvor mye volt den viser, sitter på jobb nå, skal sjekke så fort jeg kommer hjem. Har ingen mods som jeg vet om iallefall Eehhh.. du skreve da vitterlig: Jeg har allerede fått prosessoren opp i 3.4GHz, da den egentlig går på 2.8GHz ved hjelp av en liten teipbit. Nå har jeg ikke sett noe dok på BSEL-mod fra 333 til 400, så det er fint om du viser ett bilde av den "teipbiten". Ellers har PerUlv2 forklart deg hvorfor CPU'en blir varm. Å klokke Quad med stock Intel er "no-no". Lenke til kommentar
Psykl0n Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Sant, sant. Glemte den lille teipbiten. Tar bilde når jeg kommer hjem. Har dere noen vifter å anbefale? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Tja, Noctua NH12, Coolermaster V8, Xigmatek 1283/1284, OCZ Vendetta2 blant andre. Lenke til kommentar
Psykl0n Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Har sett på Zalman CNPS 9700 NT. Er dette verdt pengene sammenlignet med andre kjølere? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Nei - den er utgammel og overpriset - helt utrolig at folk kjøper den enda, men Zalman selger mye på navnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå