Groening Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Jeg har fått meg en medieharddisk for å spille av filmer, men det har seg slik at den ikke kan spille av mkv filer (noe som alle HD filmene mine er i). Er det noen her som vet hvordan jeg kan få konvertert mkv til avi uten å miste kvalitet på bilde eller audio? Har prøvd mkv2vob som noen anbefalte til Playstation 3, men det virket ikke. Virker som medieharddisken min er veldig pirkete (kjøpte en billig en som ikke er noe spesielt merke, hvis noen lurte på det). Endret 8. mars 2009 av Groening Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Vel. HD-avspilling får du ikke til med en slik billig boks så da må du gjøre om kvaliteten til sd eller lavere. Da kan man like godt laste ned på nytt istedet for å bruke masse maskintid på reencoding. Lenke til kommentar
Groening Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Nja, står nå at den skal støtte HD. Jeg trodde egentlig ikke at den skulle støtte det, men når det står at den skal det, vil jeg prøve å finne ut av det. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Kostet den kun noen hundrelapper? Isåfall, nei. Løgn med slike spesifikasjoner på billige produkter er ikke uvanlig... Lenke til kommentar
Groening Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Kostet vel *tenke*, rundt 1000 kroner. Trodde en god stund jeg hadde blitt lurt, selv om jeg egentlig bare fant gode ting om butikken. Får vel egentlig bare akkseptere at jeg har blitt lurt, ikke så mye penger egentlig. Og den funker jo med ikke HD-filmer. Endret 8. mars 2009 av Groening Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Det skal ikke være noe problem å gjøre mkv om til avi uten kvalitetstap. Både mkv og avi er konteinere som inneholder video, lyd og eventuelt undertekster. Så det er bare å 'pakke ut' innholdet fra mkv -filen og 'pakke det inn' i en avi -fil. Men det er ingen garati for at mediaboksen din kan spille av filmen. Lenke til kommentar
Groening Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Hvordan kan jeg gjøre det da, k-orm? Så kan jeg sjekke om det funker, bare for å være sikker. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Tror det skal være mulig å bruke SUPER © til å konvertere fra mkv til avi. Kan hende du må gjøre det i to omganger. Lenke til kommentar
Groening Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Fikk det til med SUPER, takk skal du ha k-orm. Gleder meg til å komme hjem i morgen, koble spilleren opp til HD-tven og nyte noe skikkelig HD for engangs skyld. Endret 8. mars 2009 av Groening Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå