Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst]Fjernstyring via LAN

Anbefalte innlegg

Overskrifta sa vel det meste.

Eg har ein D-LINK Dir 655. Eg har internett, men proxyen til eigaren stenger tydeligvis fjernhjelp som er med i windows.

Kan eg då få det til via mitt lokale nettverk? Eller kan eg prøve noko andre fjernstyingsprogram? I så fall, har de nokon anbefalingar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med Windows remote desktop må TCP port 3389 være åpen på ruter mot den lokale IP addressen du bruker på maskinen hvis du skal bruke RDP via Internet. Port 3389 må også åpnes i Windows brannmur.

Du må også klargjøre RDP i Windows ved å høyreklikke Min datamskin og huke av for at RDP har tilgang.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

ThorB: Jo, men det er ikkje min internett tilgang.

Proxy er noko som vert brukt for å kunne styre alle maskiner sonm er tilkobla via ein server (trur eg). Ein kan også stenge porter og internettadresser.

Knopfix: Visst du har god tid, så ønsker eg det litt nærmere forklart. Ellers skal eg nok finne ut av det sjølv. Eg har tilgang til ruteren på fredag.

Lenke til kommentar

God dagen!

Hvis du skal tillate porter på en D-link DIR-655 router er du nødt til å gå til fanen Advanced og port forwarding (tror det er det på denne modellen).

Her skriver du da inn porten (3389).

Som ALS hintet til tidligere her i tråden er VNC en protokol som er verdt å sjekke ut.

Programmer som er bassert på dette fungerer på samme måte som windows remote desktop, men er ofte litt enklere å sette opp.

http://www.realvnc.com/

http://www.tightvnc.com/

To programmer som fungerer utmerket, men det er lurt å sjekke litt rundt.

Disse programmene krever også at du har åpnet portene på routeren, men her kan du også velge hvilken port som skal åpnes ;)

Lars

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...