Gå til innhold

[ATM: AMD billigere, Intel bedre?] Gaming PC ca 10k max 13k

Anbefalte innlegg

Vel det er tull det du sier der. den prosessoren han anbefalte kostet ca 3000,-. i7 920 koster 2500,-. i7 er den nyeste modellen til Intel, og slår alle andre ned i støvlene. Et X58 kort til i7 koster 1900, dvs 800 mer enn det som ble anbefalt. Vi nakker nå foreløpig om en forskjell på 300,-. Vedrørende RAM så må en ikke kjøpe trippel channel - det gjør en først for maks uttelling. Når det er sagt så finnes ihvertfall 3 GB trippel channel til 500,-. Så det argumentet synes jeg var lite underbygget.

Etter å ha tatt fram kalkulatoren, så er jeg enig med deg her :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når vi er enige om det så er jeg allikevel ikke sikker på om det er det jeg ville ha kjøpt - men det er kanskje et annet spørsmål? En PII 720 er jo kjempebra til 1250,-.

Her er forøvrig en test på krevende kort - en må oveklokke mye for å få en skikkelig effekt. Skal en opp på HD4870X2 eller bedre - da anbefales Q9XXX, PII 940 eller i7. For alle kort under anbefaler jeg PII 720 eller E8XX.

Lenke til kommentar

Tilgi min mangel på kunnskap, men i7 920 er en firekjerner 2666MHz men Q9650 er firekjerner 3000MHz... men i7 920 er langt bedre enn Q9650 stemmer dette?

og jeg finner ikkeno x58 kort som koster 1900,-

er det noen som hadde giddi å hjulpet meg med å sette opp et system med i7?

Endret av Go1den3ye
Lenke til kommentar

Satt i sammen et forslag. La til det skjermkortet som tidligere var vurdert. Q9550 vs i7 920. Vel i7 er ikke enormt mye bedre enn den - men den er som regel litt bedre i alle slags tester. Q9550 er jo en veldig bra quad det også.

Forslag

Hvis ikke evt butikk har centurion 5 (svart) har de sikkert den hvite eller et annet kabinett. NZXT Hush feks er veldig stille.

Du kan evt legge til et par hundre kroner for å få en litt bedre ram. La inn det billigste alternativet jeg fant. Har du 64 bit Vista kan du ha 6 GB her de billigste jeg fant.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar
Satt i sammen et forslag. La til det skjermkortet som tidligere var vurdert. Q9550 vs i7 920. Vel i7 er ikke enormt mye bedre enn den - men den er som regel litt bedre i alle slags tester. Q9550 er jo en veldig bra quad det også.

Forslag

Hvis ikke evt butikk har centurion 5 (svart) har de sikkert den hvite eller et annet kabinett. NZXT Hush feks er veldig stille.

Du kan evt legge til et par hundre kroner for å få en litt bedre ram. La inn det billigste alternativet jeg fant.

hmmmm, ja blir usikker merker jeg :p oppdatert min handlekurv nå, med hjelp fra en kompis, den ble lett dyrere.

jeg er helt for å få systemet til å holde lengst mulig men gidder ikke bruke 2-3k ekstra viss jeg ikke vil merke no særlig forskjell

Lenke til kommentar

Hvis du først skal bruke så mye penger på PC så kjøper du ikke noe annet enn en i7 prosessor - bare så det er sagt. Dette er som sagt over; den mest fremtidsrettede prosessoren man kan få tak i dag og den slår alt annet ned i støvlene.

Lenke til kommentar
Hvis du først skal bruke så mye penger på PC så kjøper du ikke noe annet enn en i7 prosessor - bare så det er sagt. Dette er som sagt over; den mest fremtidsrettede prosessoren man kan få tak i dag og den slår alt annet ned i støvlene.

mkay, har satt opp (prøvd iallefall) å oppdatere handlekurven min (se signaturen min)

Lenke til kommentar

mkay, har satt opp (prøvd iallefall) å oppdatere handlekurven min (se signaturen min)

Prøvde å klikke på den men fikk bare opp følgende melding;

" [an error occurred while processing this directive] The requested URL was not found on this server. The link on the referring page seems to be wrong or outdated. Please inform the author of that page about the error. [an error occurred while processing this directive] "

Lenke til kommentar
Prøvde å klikke på den men fikk bare opp følgende melding;

¤error¤ etc etc

da er signaturen fixet ;)

skal vi se, her har jeg satt opp to oppsett

G4MER I

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=94759.

G4MER II

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=94611.

Jeg har blitt litt overbevist om at i7 oppsettet er bedre med tanke på fremtiden, men har jeg et optimalt oppsett? bør jeg endre noe?

Jeg trenger råd om det er noe som kunne vært en bedre/billigere løsning.. G4MER II er vel egentlig litt over det jeg tenkte å gi, så ikke så mye over det viss noen har råd :)

Jeg vil ha noe bra som jeg ikke trenger oppdatere med det første, men vil ikke betale mere viss det ikke gir utslag for meg når jeg spiller eller i bruk

og hvor bra er disse i forhold til denne https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=92454 som ble annbefallt først?

Endret av Go1den3ye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...