Gå til innhold

[ATM: AMD billigere, Intel bedre?] Gaming PC ca 10k max 13k

Anbefalte innlegg

Er ute etter en Stasjonær gaming pc som kan holde litt og kunne kjøre GTA IV

Jeg har aldri bygd min egen pc og har derfor NULL peiling, så trenger hjelp :)

Tenkte å holde meg på ca 10K, men kan strekke meg til 13K viss det er STOR forskjell

Dette vet jeg sålangt:

¤ Tower'et trenger ikke se fancy ut, ha lys og whatever, den skal stå gjemt så driter i utseendet

¤ skjerm, tastatur, mus o.l har jeg satt av penger til ellers så trenger ikke hjelp med det foreløpig

¤ Jeg har en Windows Lisens og regnet med å bruke den videre (vista OG xp pro)

¤ jeg vil at maskinen skal holde en stund med tanke på spill og at den skal kunne kjøre GTA IV

All hjelp blir jeg glad for, dette skal kjøpes inn en gang mellom nå og mai så om varene ikke er på lager nå gjør ikkeno. viss noen gidder, fortell gjerne hvorfor jeg burde gå for akkurat DE spesifike delene, så kanskje jeg lærer litt.

snuser litt rundt på nettet selv nå og oppdaterer viss jeg finner noe jeg vil bruke

Endret av Go1den3ye
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ute etter en Stasjonær gaming pc som kan holde litt og kunne kjøre GTA IV

Jeg har aldri bygd min egen pc og har derfor NULL peiling, så trenger hjelp :)

Tenkte å holde meg på ca 10K, men kan strekke meg til 13K viss det er STOR forskjell

Dette vet jeg sålangt:

¤ Tower'et trenger ikke se fancy ut, ha lys og whatever, den skal stå gjemt så driter i utseendet

¤ skjerm, tastatur, mus o.l har jeg satt av penger til ellers så trenger ikke hjelp med det foreløpig

¤ Jeg har en Windows Lisens og regnet med å bruke den videre (vista OG xp pro)

¤ jeg vil at maskinen skal holde en stund med tanke på spill og at den skal kunne kjøre GTA IV

All hjelp blir jeg glad for, dette skal kjøpes inn en gang mellom nå og mai så om varene ikke er på lager nå gjør ikkeno. viss noen gidder, fortell gjerne hvorfor jeg burde gå for akkurat DE spesifike delene, så kanskje jeg lærer litt.

snuser litt rundt på nettet selv nå og oppdaterer viss jeg finner noe jeg vil bruke

hva hvis du ikke får cash til konfen? :hmm:

Lenke til kommentar

Satt opp en pc til deg jeg ;)

Komplett Amd dragon:

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 8 OEM Vista kompatibel

CyberLink DVD Suite 6, 6Channel, OEM CD,

Støtsikker PC-eske STOR

Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm,

World of Warcraft, MMORPG, PC

Antec Nine Hundred sort miditower,

Corsair Powersupply TX 850W

Asus M4A79 Deluxe, Socket-AM2+/AM3

AMD Phenom II X4 940 Black Edition

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,

Sapphire Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S,

Hitachi Deskstar P7K500 500GB, 7200RPM,

PC Uten OS, White Box PC

Pris: 13188

Mye av dette, som f.eks wow er gratis med i pakken :)

Endret av atriC
Lenke til kommentar
Satt opp en pc til deg jeg ;)

Komplett Amd dragon:

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 8 OEM Vista kompatibel

CyberLink DVD Suite 6, 6Channel, OEM CD,

Støtsikker PC-eske STOR

Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm,

World of Warcraft, MMORPG, PC

Antec Nine Hundred sort miditower,

Corsair Powersupply TX 850W

Asus M4A79 Deluxe, Socket-AM2+/AM3

AMD Phenom II X4 940 Black Edition

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,

Sapphire Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S,

PC Uten OS, White Box PC

Pris: 13188

Mye av dette, som f.eks wow er gratis med i pakken :)

cool, den ser fet ut, hehe wow kunne jeg klart meg uten, gratis eller ei :p Hvordan ligger dette Radeon kortet i forhold til gaming? og holder det lydkortet som er eller bør jeg ha et ekstra?

Endret av Go1den3ye
Lenke til kommentar

Lydkortet holder ( 80 % sikker på)..

Skjermkortet trur jeg holder, som har en egenprislapp på 4k ;D

Tenker selv på om jeg skal kjøpe dette kortet, eller gå opp 1000 kr til et gtx 295 kort.

Trur jeg tipper over til 295 :blush:

Men du bestemmer selv hva du vill velge

Kan legge inn noen kommentarer fra komplett.no:

Dette er et meget godt kort! Bråker lite, yter godt og fordeler ressurser godt. Det vil si at det tilpasser seg godt etter hvor tungt arbeid den jobber med.

Ser at det mange steder får klage på at det blir litt for varmt innimellom, men om man har god kjøling (type to-tre gode vifter i kabinettet, noe en gjerne har om man først har en spill-PC), er ikke dette noe problem.

2 av 2 synes denne anmeldelsen er nyttig:

----

Har hatt dette kortet i snart 1mdn nå, og må si at dette kortet leverer mer enn forventet! Og med den nye Catalyst v 8.12 driveren følger også flere oppgraderinger og bedre ytelse! Støynivået er (på automatisk styring) ikke så aller værst, men på manual @ 100% er det ganske høyt! ver også obs på at dette er et varmt kort (det er laget for det) og det kan komme opp i 50gr.C idle og ca 90gr. C load.(dette er med automatisk viftehastighet @ 27%). Med manual @ 100% er det ca 27 - 30gr. C idle og load ca 65gr. C. Dette kortet trekker MYE strøm og trenger 1x 6-pin's og 1x 8pin's PCI-E det følger med overgang fra 2x 4pin's molex til 1x 8pin's PCI-E og 1x 4pin's PCI-E til 1x 6pin's PCI-E. Bør også ha en stor strømforsyning 700W +. Andefaler dette kortet il alle som vil spille de nyere spillene med høy grafikkvalitet og ytelse. Til dere som har Chieftec Dragon Big Tower dere får ikke brukt det nederste hdd kammeret da dette kortet er veldig stort!

--

Lenke til kommentar

hmmmm, da skiter jeg i annet lydkort, men kan nok hende jeg heller litt mere mot Nvidia kortet jeg og da i tilfelle, 1k er ikke mye viss kortet holder lengre og leverer bedre

edit: oook jeg har som sagt ikke peil, og nå så jeg etter 295 kortet...

de har et

XFX

ASUS

GIGABYTE

EVGA

og GAINWARD

evga er dyrest, gainward er billigst... men jeg ser ærlig talt ingen forskjell :S

Endret av Go1den3ye
Lenke til kommentar
Eller så kan du bygge denne selv og spare noen kroner:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=92454

<3 u

en quick edit så fikk jeg GTX 295 :) kaaanskje jeg tar 1TB disk i stede også.

men ellers synes jeg den så bra ut i forhold til det jeg har skjønt hittil.

Da bør vel denne (med gtx) kunne kjøre gta iv og crysis forholdsvis greit ?!?

edit:

har oppdatert litt gikk for en Intel prosessor, har hørt at den kjører bedre enn amd, kan overklokkes litt og slikt

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=94611.

Endret av Go1den3ye
Lenke til kommentar

i handlekurven min (over) har jeg lagt til to hovedkort, hvem bør jeg gå for?

MSI K9A2 Platinum eller MSI X48C Platinum??

jeg linket intel - intel på X48C, noen som vet ?

ellers begynner min nye pc å ta form virker det som :) og tror etter det jeg har skjønt at denne bør kunne kjøre spill som Crysis bra, og muligens GTA IV og Assassins Creed (selv om jeg vet disse er konsoll ports)

Endret av Go1den3ye
Lenke til kommentar
Dersom du skal kjøpe en prosessor til 3000,-, bør du anskaffe deg Intel i7 isteden.

Og da trenger du nytt hovedkort og DDR3 minne, så er plutselig prisen > 15000 ;)

Edit: Phenom II er vel kjent for å være av de beste overklokkerene, og ha veldig god ytelse i spill, så er ikke sikker på om "oppgraderingen" din gir deg så mye.

Endret av obergeru
Lenke til kommentar
Dersom du skal kjøpe en prosessor til 3000,-, bør du anskaffe deg Intel i7 isteden.

Og da trenger du nytt hovedkort og DDR3 minne, så er plutselig prisen > 15000 ;)

Edit: Phenom II er vel kjent for å være av de beste overklokkerene, og ha veldig god ytelse i spill, så er ikke sikker på om "oppgraderingen" din gir deg så mye.

ah! det blir jo fort dyrere ja... men bør ikke oppsettet holde en stund forde? til gaming altså

fikk beskjed fra en kompis at jeg heller burde kjøre et intel oppsett og at det ville fungere bedre, jeg har som sagt ikke peiling, og lider kanskje derfor av "hmmm 1k dyrere? da må den vel være bedre da"

Endret av Go1den3ye
Lenke til kommentar

Vel det er tull det du sier der. den prosessoren han anbefalte kostet ca 3000,-. i7 920 koster 2500,-. i7 er den nyeste modellen til Intel, og slår alle andre ned i støvlene. Et X58 kort til i7 koster 1900, dvs 800 mer enn det som ble anbefalt. Vi nakker nå foreløpig om en forskjell på 300,-. Vedrørende RAM så må en ikke kjøpe trippel channel - det gjør en først for maks uttelling. Når det er sagt så finnes ihvertfall 3 GB trippel channel til 500,-. Så det argumentet synes jeg var lite underbygget.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar
Vel det er tull det du sier der. den prosessoren han anbefalte kostet ca 3000,-. i7 920 koster 2500,-. i7 er den nyeste modellen til Intel, og slår alle andre ned i støvlene. Et X58 kort til i7 koster 1900, dvs 800 mer enn det som ble anbefalt. Vi nakker nå foreløpig om en forskjell på 300,-. Vedrørende RAM så må en ikke kjøpe trippel channel - det gjør en først for maks uttelling. Når det er sagt så finnes ihvertfall 3 GB trippel channel til 500,-. Så det argumentet synes jeg var lite underbygget.

hmmm dette ser ut til å utvikle seg i en interessant retning... men hvor mye bedre vil systemet funke med i7, nytt motherboard og ny ram? hvilken forskjell vil dette utgjøre i bruk?

Endret av Go1den3ye
Lenke til kommentar

Skal du først oppgradere så mye bør du kjøpe i7 920. Slår Q9XXX og PII940 veldig greit - spesielt der skjermkortene ikke er begrensningen - feks ved et GTX295 og i alle andre applikasjoner også; film, multitasking kortsagt i7 er det beste i dag.. Den er den mest fremtidsrettede av de nevnte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...