Gå til innhold

Virker Buypass sin løsning med OpenJDK?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har testet Buypass[1] sin smartkort-løsning med OpenJDK?

Jeg kjører Xubuntu 8.10, og installerte OpenJDK. så fulgte jeg "oppskriften" fra Buypass for Linux[3] og Ubuntu 7.04[2], med unntak av at jeg ikke installerte Sun java (jeg har jo allerede OpenJDK installert).

Jeg bruker Firefox3 og har en CardMan 3021 usb smartkortleser (jeg slapp å installere noen nye drivere -den virker med libccid).Java plugins virker i Firefox (testet med wiper3 på spill.sol.no), men når jeg prøver Buypass minibank så står det bare at den starter java applet, og så skjer det ikke noe mer.

Oppdatering: Buypass minibank virker i Opera, men Norsk Tipping sine sider har problemer med at sidene ikke vises helt i Opera (for "mine spill" siden er det bare deler av innholdet som vises)

Noen andre som har prøv med OpenJDK og Buypass?

Referanser:

1) Buypass.no

2) http://www.buypass.no/_binary?download=true&id=1136

3) http://www.buypass.no/_binary?download=true&id=1137

Endret av tingo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta å sjekk om f.eks BankID fungerer i Firefox med ditt nåværende oppsett. (bankid.no) Dette for å finne ut om openjdk-plugin-systemet fungerer skikkelig. Da jeg prøvde dette, fikk jeg flere feilmeldinger om at (bankid)apppleten ikke kunne starte. Wiper3 og BankID/Bypass er også to veldig forskjellige typer appleter. (spill/identifisering)

Har du også forsøkt å maskere Opera som Firefox på sidene deres?

Om du starter FireFox/Opera fra terminal får du også vist nyttige feilmeldinger.

Endret av Kagee
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har testet i Firefox med Sun sin JDK og OpenJDK. Og Opera med Sun sin JDK. Fikk det ikke til å fungere. Får bare opp en feilmelding når jeg prøver å koble til.

I Firefox med JDK får jeg følgende feilmelding.

'Feil ved lasting av korttilgangsfilen ... Feilreferanse 31405'

I Opera med JDK får jeg følgende feilmelding.

'Klarte ikke å starte java plugin programvaren ... Feilreferanse 31412'

Fikk heller ikke kontakt via buypass.no sin smartkortdiagnose.

Ved bruk av OpenJDK fikk jeg ikke noen feilmelding, jeg fikk tastet inn kode, og så skjedde det ikke mer.

pcsc-scan finner kortleseren, og registrerer at det blir satt inn et smartkort.

Bruker forøvrig ArchLinux og Fluxbox.

Har lastet ned tilgangbiblioteket til buypass og installert ccid, pcsc-perl, pcsc-tools og pcsclite.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Ta å sjekk om f.eks BankID fungerer i Firefox med ditt nåværende oppsett. (bankid.no) Dette for å finne ut om openjdk-plugin-systemet fungerer skikkelig.

Jeg skjønner hva du mener. BankID-testen fungerer fint i Opera, men ikke i Firefox.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...