Gå til innhold

Eragon bok 2: Den Eldste

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et spørsmål til alle som har lest denne boka.

Hvordan vil dere si hva slags Tidsromm romanen strekker seg over (dager , månder , år) og hvordan Eragon utvikler seg gjennom boka. Har hatt noen diskusjoner med en vennine og vi har ulike meninger. Kan dere komme med deres ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lest boka, kjempe bra bok :)

Siden det er ei stund siden jeg leste boka nå er jeg ikke helt 100% sikker, men jeg tror boka strekker seg over noen månder. Det er hvertfall ikke mange år ; )

EDIT: (Spoiler) Eragon får opplæring og utvikler seg mye som både dragerytter og person i denne boka ; )

Endret av Skjerf
Lenke til kommentar

Vel Saphira er i slutten av Brisingr rundt 1 år (11 måneder) og hun klekker for Eragon mer eller mindre i starten av Eragon (2 uker maks etter funnet). Så tipper det er snakk om per Brisingr 12-14 måneder (med tanke på Saphira's alder).

Utviklingsmessig har Paolini en jobb å gjøre med tanke på karakteriseringen av Eragon. Per nå synes jeg Saphira og Roran er mer interesange karakterer enn Eragon, spesielt oppbygningsmessig, mye grunnet at Paolini bruker alt for mye klisjé i sine dialoger rundt Eragon samt beskrivelser som ikke helt går inn i settingen. Saphira er i mine øyne den mest interesange av karakterene, om det er med vilje eller slumpen hell skal jeg ikke utale meg om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...