Gå til innhold

Utgangspunkt for hjemmekino

Anbefalte innlegg

Har sjekket litt rundt på forumet, men finner ikke akkurat det jeg leter etter. Prøver meg derfor med min egen tråd.

Jeg tenker meg å begynne å sette sammen et hjemmekinoanlegg, men vil nok satse på å kjøpe dette stykkevis og delt:)

Vil derfor begynne med:

-Hjemmekinoreciever

-2x gulvhøyttalere som vil fungere som fronthøyttalere når jeg utvider.

Har lest en del forumposter, tester mv, og har egentlig bestemt meg for 2x B&W 683:

Hifiklubben.no - 12.496,-

Tenker meg da å utvide anlegget til et surroundanlegg med høyttalere fra samme serie, men dette tenker jeg å ta senere - når pengene strekker til:).

Problemet nå er derfor å finne en reciever som utfyller valget av høyttalere.

Vil nok vekte mitt behov omtrent slik: 60% musikk, 40% film.

Vil helst begrense meg til totalt ca. 20k for reciever + gulvhøyttalerne; tenker meg altså 8k som høyeste pris på recieveren. Gi meg gjerne et hint om dette vil begrense utbyttet jeg får fra høyttalerne. Kan alltids strekke meg litt lengre hva angår prisen.

Videre lurer jeg på om utbyttet i forhold til musikk vil blir vesentlig redusert i forhold til en vanelig stereo, integrert forsterker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har sjekket litt rundt på forumet, men finner ikke akkurat det jeg leter etter. Prøver meg derfor med min egen tråd.

Jeg tenker meg å begynne å sette sammen et hjemmekinoanlegg, men vil nok satse på å kjøpe dette stykkevis og delt:)

Vil derfor begynne med:

-Hjemmekinoreciever

-2x gulvhøyttalere som vil fungere som fronthøyttalere når jeg utvider.

Har lest en del forumposter, tester mv, og har egentlig bestemt meg for 2x B&W 683:

Hifiklubben.no - 12.496,-

Tenker meg da å utvide anlegget til et surroundanlegg med høyttalere fra samme serie, men dette tenker jeg å ta senere - når pengene strekker til:).

Problemet nå er derfor å finne en reciever som utfyller valget av høyttalere.

Vil nok vekte mitt behov omtrent slik: 60% musikk, 40% film.

Vil helst begrense meg til totalt ca. 20k for reciever + gulvhøyttalerne; tenker meg altså 8k som høyeste pris på recieveren. Gi meg gjerne et hint om dette vil begrense utbyttet jeg får fra høyttalerne. Kan alltids strekke meg litt lengre hva angår prisen.

Videre lurer jeg på om utbyttet i forhold til musikk vil blir vesentlig redusert i forhold til en vanelig stereo, integrert forsterker?

8k er akkurat i prisskiktet hvor du kan få en kraftig kvalitetsreceiver som støtter HD-lyd dekoding, godt under 1 år gammel på bruktmarkedet.

Her er et godt eksempel: http://avforum.no/avtorget/showproduct.php...4553&cat=13

Her får du et nesten nytt beist til nesten halv pris.

Yamaha er kjent for å være best i klassen på surround prosessering.

Kjøper du nytt til 8k får du også en bra Yamaha som støtter HD lyd, men med langt mindre spektakulær forsterkerkraft. Kraftig forsterker er viktig for god musikkytelse også ved lave volumer.

Endret av Junkers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...