Gå til innhold

Trenger tips til utdanning til jobber med høy lønn

Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-98070

Må velge hva jeg skal videre snart, men synes det er vanskelig. Har noen ideer, men trenger flere forslag. Fullført VGS Allmenn, og jobbet i 1 år.

Det viktigste for meg når jeg er ferdig med utdanning og skal i jobb, er lønn. Jo høyere lønn, jo bedre. Og naturligvis gjøre minst mulig.

Ikke interessert i medisin... men godt mulig jeg går for BI, eller prøver å komme inn på jus.

Kom med forslag til studier/jobber... alt mulig som kan være relevant! Dvs høy lønn

Endret av medlem-98070
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Økonomi og juss som du var inne på. Gjerne en kombinasjon av dette. Da har Norges toppledere våte drømmer om deg om nettene. Så er det et pluss med relevant erfaring i fohold til jobben du søker. Hvis du har god simultankapasitet, skal du ikke se bort fra at flyveleder er veien å gå.

Hvis du har en god idé til noe du kan realisere, noe dagens marked ikke dekker, kan kanskje entreprenørskap være veien å gå.

Dog vil jeg anbefale å videreutvikle en av dine gode evner hvis det eneste man tenker på er lønn. Da er sjangsene større for at du kan ha et fortrinn blandt alle andre som søker samme jobb. Hvis du er et stykke foran alle andre innenfor din aldersklasse innenfor programmering er det et stort uforløst potensiale der, selv om det er mange som søker på nevnte stilling. Det gjelder også ingeniørstillinger generelt.

Endret av Insty
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...