integrale8v Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Ikke helt et hobbyspørsmål men er relatert til en hobby ting . Saken er: Jeg har en vannslange som er 80mm ID, som har 10 bars trykk. Jeg skal sette på en reduksjonsventil som regulerer ned trykket til 3 bar. Så kommer spørsmålet: Hvor mange liter i minuttet med vann vil jeg få levert da? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Mangler en del vesentlige opplysninger for å kunne løse dette. Hvor mye trykkfall er det i slangen, enten gjennom hele slangen eller hvis du vet trykkfallet pr meter samt lengden av slangen? Hvor er det du måler trykket, og hvor setter du ventilen? Men du kan jo selvsagt gjøre det i praksis og så fyller du opp en container (du har jo en forferdelig tjukk slange - 8cm) elns som du vet volumet på. Så deler du bare på antall minutter du brukte for å fylle opp. Endret 9. mars 2009 av geir__hk Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå