Mr.Anki Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Hei, Jeg er ute etter et regneprogram som viser utregningene og ikke bare svaret. Programet må takle R1 matte. Noen som vet om et slik program? Mvh Mr.Anki Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Microsoft Excel? Den viser utregninger, du må bare endre på en innstilling. Natrich Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Er det mulig og derivere mm. i Excel? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Det skal være mulig. Jeg finner ikke formelen nå, men snakka med søstra mi, når ho hadde derivering på VGS så var det mulig i Excel. xD Natrich Endret 8. mars 2009 av Natrich Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Og der ser en også hvordan en regner det ut? Endret 20. februar 2010 av Mr.Anki Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Jepp, leter etter den innstillingen nå Natrich Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Jeg finner desverre ikke deriverings formelen, men kan høre med mattelærer på skolen imorgen om han vet noe om det Når det gjelde å vise utregning/formler så trykker du bare CTRL+J. For å få med koloner og rader som er påbudt på eksamen gjør du slik: Fil - Utskriftsformat - Ark Du velger så Rader og kolonneoverskrifter. Natrich Endret 8. mars 2009 av Natrich Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 excel er jo forferdelig dårlig spør du meg. Jeg har nå R2 matte og har sittet på det samme programmet siden VG1 . Siden alle har data trenger vi kalkulator også på dataen. Ti Interactive Viser utregninger, gjør grafer og funksjoner og alt du kan tenke deg. Den har formler for mye lengre enn ditt nivå. Krever litt tilvenning. men det er som på en avansert kalkulator egentlig. Ingenting i veien for at kaptein pirat har det også liggende. Uten å si noe mer om det. Ellers har du vel også hørt om Mathtype for Word? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Det går ikke ann å derivere symbolsk i excel har jeg funnet ut.. Har sett litt på Ti Interactive ja, Phinex. Virker bra det, men det var å få tak i det da.. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 http://www.mathway.com <- prøv denne. Men ikke glem å lære deg hvordan det gjøres manuelt uansett. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Så ikke dum ut den siden der Jann - Ove, hvor finner jeg derivering der? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Den finner den deriverte ser jeg, men utregningene vises ikke Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Jo? Bruk den siden rett og den viser utregning på det meste. Selv har jeg brukt den endel til matteting på høyskolenivå, bla. derivering. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Hmm, jeg tar og skriver inn stykket og trykker svar. Og kun svaret kommet opp, hvor skal jeg trykke for å få med utregningene? oppg. lnx^5 Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Utregning? Den oppgaven er så enkel at man ikke trenger mellomledd. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 okei, stod en lengere utregning på et løsningsforslag jeg har fått skjønner du. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Noen som vet hvordan en deriverer i Mathematica? Finner det under hjelp, men får det ikke helt til. Er det noe spissilet en må passe på av tegn når en bruker dette programet? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 @ Jann - Ove: Er dette såppas "lett" at den ikke viser utregninger også? http://www.mathway.com/math_image.aspx?p=S...MB03?p=106?p=42 Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Tidlegare har ein kunne trykke på «Get step by step solution» for å få det, men no fører den berre til ei anna side. Kan hende dét programmet (klikk på linken) gjer det du ynskjer, du kan jo undersøke nærare. Er det noko spesielt du slit med har me ein matteassistansetråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=380500&hl= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå