Gå til innhold

CD-R 99 min

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Neroen min vil ikke brenne mer en enn vanlig cd-r 80. når jeg setter inn en cd-r 99 finner programmet den som en vanlig 80-CD. jeg har prøvd å sette på overburn, men dette hjelper heller ikke. Noen som har tips?

Nå må du huske på at det er de færreste brennere som støtter brenning helt opp til 99 minutter. Plextor har f.eks en grense på 94,xx minutter så vidt jeg husker. 99 minutters plater overgår enhver vanlig CD-R-spesifikasjon, og det er ikke garantert at alle brennere forstår dette. Hva slags brenner har du? Husk også at selv om du aktiverer overburn, vil ikke disken identifiseres annerledes.

Lenke til kommentar

Veit ikkje kor mange brennere som klarer 99 min plater. Sjekk i Nero Cd speed, og du vil finne ut kva som er maksimal "overbrennings-grense".

Husk også at du må brenne platen som Disk At Once (DAO) i Nero for å kunne bruke overburn funksjonen. Hvis ikkkje spytter den bare ut Cd'en igjen. Klødde meg i hodet ein del før eg fant ut det der sjølv.

Har bare prøvd 90 min plater ennå.

Håper du får d til da :)

Lenke til kommentar

Jeg har brent noen 99 minutters CDer. Jeg har brent opp til 865 MB foreløpig. Platene er oppgitt til 870 MB. Jeg bruker CDRWIN 5.0 og en Litonit 40x12x48.

Jeg kjøpte Platene hos Komplett på Stovner og de kostet 95,- for en 10 pak med flip cover. Merket er INTENSO.

Jeg har en litt eldere Plextor 12x10x32 i maskinen og den har litt problemer med å lese dem når de er ganske fulle. Bilstereon tar dem ikke. DVD spilleren jeg har koblet til TVen har ingen problemer med dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...