Aizen Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Har nettop bestemt meg for å kjøpe en ny pc pga div spill som Empire total war, Dawn of war 2, Far cry 2 og kanskje crysis...MEN nå er det ikke slik at jeg trenger noe SUPERGAMING pc eller noe slik... trenger ikke dra feks crysis på ULTRA! nøyer meg med high. Kan godt bygge den selv(så lenge alt er med, ledninger osv) egentligt max 5000kr men vis det er absolut nødvendigt så kan jeg sikkert presse inn 1000kr extra. Når alt kommer til alt så er det bare de spillene som er ute NÅ jeg vil spille(på high, ikke MAX) og ikke noe "scifi" gaming pc:P Ps kommer alltid til å oppgradere den senere så.. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Du sparer litt på å bygge selv, så det vil jeg anbefale. Det er også morsomt og du får erfaring Du kan ta en titt her og se på noe av de andre her på forumet har lagd. Jeg tror du vil få en bra Gaming PC til rundt 5k eller helt opp til 7k. Annet du kan gjøre er å se på andre gaming pcer i nettbutiker å se hva slags hardware de har, da får du en liten pekepinn Hvis du trenger hjelp til deler er det nok flere her som er villige til å hjelpe EDIT: Å kjøpe en gaming pc, ferdig bygd vil nok svi litt i lommeboka. Natrich Endret 8. mars 2009 av Natrich Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Du sparer litt på å bygge selv, så det vil jeg anbefale. Det er også morsomt og du får erfaring Du kan ta en titt her og se på noe av de andre her på forumet har lagd. Jeg tror du vil få en bra Gaming PC til rundt 5k eller helt opp til 7k. Annet du kan gjøre er å se på andre gaming pcer i nettbutiker å se hva slags hardware de har, da får du en liten pekepinn Hvis du trenger hjelp til deler er det nok flere her som er villige til å hjelpe EDIT: Å kjøpe en gaming pc, ferdig bygd vil nok svi litt i lommeboka. Natrich Takk for svar, men du kunne ikke satt opp en til meg?(A) Har ikke så altfor mye peiling på dette her:P Bare den er god nok til de spillene jeg har skreve opp:) takk Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 OK, kan se hva jeg kan få til Natrich Lenke til kommentar
umarex Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Hei! Jeg skjønner hva du mener, men jeg kan ikke garantere at du får den beste PC-en for 5000kr, men jeg har et forslag til deg (prisen blir da 5.995). Om du kan se på denne PC-en ifra komplett.no så skal du greie og dra de fleste spillene på high. Den har som spec : APLUS Case Seenium, ATX, Black, (Without PSU) Silver Power PSU, 600W, 120mm fan, Blue light, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin AMD Phenom X4 9950 Black Edition, Socket AM2+, 2,6GHz, 4MB, Boxed with fan MSI K9A2 Platinum, AMD 790FX, DDR2, ATX, Socket-AM2+, GBLAN, 4xPCI-Ex(2.0)x16 Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, DVI, VGA, HDMI, HDCP, Lite-Retail Kingston ValueR. DDR2 PC6400 4096MB CL5, Kit w/two matched ValueRAM 2048MB DDR2 Seagate Barracuda 7200.11 500GB, SATA-300, 32MB, 7200RPM Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-5200A, DVD+R/+RW/DVD-R/-RW, OEM, IDE, Black eller du kan gå for denne ifra intel til den samme prisen som den åvenfor (5.995kr,-) den har som spec : Antec Three Hundred, 140mm Fan (Without PSU) Corsair Powersupply 550W Bulk, svart, ATX/EPS, 120mm fläkt, 4xSATA, SLI Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED with fan Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 ,Kit w/two BallistiX 1024MB's, E.P.P Gigabyte GA-EP45-DS3L, P45, Socket-775, ATX, GbLAN, DDR2, PCI-Ex(2.0)x16 Gainward GeForce 9800GT 512MB PhysX CUDA, PCI-Express 2.0, DVI, HDMI, HDCP, Graphics Plus, 3D Stereo Seagate Barracuda 7200.11 500GB, SATA-300, 32MB, 7200RPM Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-5200A, DVD+R/+RW/DVD-R/-RW, OEM, IDE, Black Her får du en god prosessor og et ikke så kraftig sjerkort, men jeg tror det skal funke. Men i denne pakken så får du også en Logitech MX518 Optical Mouse. :-) Jeg vet ikke selv hvilken som er best, eller om dette er gode tilbud ifra komplett. Men jeg ville selv ha gått for den ifra Intel. Unasett så er dette pakketilbud ifra komplett som du må bygge selv. Her kan du spare endel penger også. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 umarex kom meg i forkjøpet xD Ser bra ut det han har skrevet her Natrich Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Her er et oppsett basert på AMD. Den er garantert ikke perfekt men med litt justeringer blir den bra http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...81-46B750902473 Alle varene på lager, pris: 5100 + frakt. Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Takker alle for svar:) kjempeflott at folk er så hjelpsomme. Men må inrømme at nå blir det mye å velge mellom:( hehe Har ikke peiling på hva jeg skal velge.... Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Det er vanskelig ja.. Legg merke til at mitt oppsett mangler kabinett. Det får du velge deg ut. Men mitt råd er et Cooler Master kabinett om du ikke bryr deg om den mest fancy maskinen. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Eller så kan du lage et kabinett selv Natrich Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 hehe ja sant:P hmmm nei nå er jeg helt usikker!!!:S Skulle bare vert 1 pc:P så slatt jeg å velge:/ Eneste jeg trenger er jo å dra spill nokså bra. ikke nye fancy kabinett eller monster grafikkkort:P Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Det du trenger da er enten et Radeon HD 4850 eller 8800/9800/260 serie kort, 2GB ram, 250 hdd, dvd drev og et passende hovedkort, burde kanskje holde med en psu på 400W. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Her har du noe i litt forskjellig prisklasse BTW. Dette er bare kabinetter! Take a look! Natrich Endret 8. mars 2009 av Natrich Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Hmmm....Nå har jeg plutseligt blitt blind! Har ikke noe som helst anelse på hva jeg skal kjøpe:/ Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Det du trenger da er enten et Radeon HD 4850 eller 8800/9800/260 serie kort, 2GB ram, 250 hdd, dvd drev og et passende hovedkort, burde kanskje holde med en psu på 400W. ville bare si at bror min har skifta kjermkort å har ett eg kan FÅ av han. det er "Point of View GeForce 8600GT 256MB" så vis det hadde vert nok til MIN spilling i en stund så trenger jeg bare resten og helst en god prosessor! sånt jeg slepper å oppgradera den på en stund. er kjermkortet bra nok tror dere å kan dere hjelpe meg med resten?? Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Unnskyld for tripple posting:P men har funnet en start på en god pc tror jeg. http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...E8-578983D7D67F Har alt utenom kjermkort men som sagt har jeg "kanskje" et som jeg kan få av bror min vis det er godt nok? "Point of View GeForce 8600GT 256MB" Trenger hjelp fort så er derfor jeg poster som en gal! Å en ting til....får jeg med ALT jeg trenger? tenker på ledninger og sånt. å passer alle delene? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Alle ledninger følger med når du kjøper komponenter. En ting du må passe på er at PSU takler skjermkortet, men det kan vi sjekke for deg hvis du er usikker Oppsettet ser bra ut! Natrich Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Alle ledninger følger med når du kjøper komponenter.En ting du må passe på er at PSU takler skjermkortet, men det kan vi sjekke for deg hvis du er usikker Oppsettet ser bra ut! Natrich bra:D skal bestille nå tror jeg men lurer ennå på om kjermkortet jeg allerede har er godt nok? har btw oppdatert listen http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...3E-AD24EAAD6CB7 å er det noe annet jeg trenger? som feks nettverkskort eller noe slik? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Nettverkskort ligger i hovedkort. Men jeg ser du mangler et skjermkort. Ellers ser det bra ut Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Nettverkskort ligger i hovedkort. Men jeg ser du mangler et skjermkort. Ellers ser det bra ut hehe har skrevet en del ganger at jeg har skjermkort:P "Point of View GeForce 8600GT 256MB" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå