Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne pc!

Anbefalte innlegg

Har nettop bestemt meg for å kjøpe en ny pc pga div spill som Empire total war, Dawn of war 2, Far cry 2 og kanskje crysis...MEN nå er det ikke slik at jeg trenger noe SUPERGAMING pc eller noe slik... trenger ikke dra feks crysis på ULTRA! nøyer meg med high.

Kan godt bygge den selv(så lenge alt er med, ledninger osv)

egentligt max 5000kr men vis det er absolut nødvendigt så kan jeg sikkert presse inn 1000kr extra.

Når alt kommer til alt så er det bare de spillene som er ute NÅ jeg vil spille(på high, ikke MAX) og ikke noe "scifi" gaming pc:P

Ps kommer alltid til å oppgradere den senere så..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sparer litt på å bygge selv, så det vil jeg anbefale. Det er også morsomt og du får erfaring ;)

Du kan ta en titt her og se på noe av de andre her på forumet har lagd. Jeg tror du vil få en bra Gaming PC til rundt 5k eller helt opp til 7k.

Annet du kan gjøre er å se på andre gaming pcer i nettbutiker å se hva slags hardware de har, da får du en liten pekepinn ;)

Hvis du trenger hjelp til deler er det nok flere her som er villige til å hjelpe :)

EDIT: Å kjøpe en gaming pc, ferdig bygd vil nok svi litt i lommeboka.

Natrich

Endret av Natrich
Lenke til kommentar
Du sparer litt på å bygge selv, så det vil jeg anbefale. Det er også morsomt og du får erfaring ;)

Du kan ta en titt her og se på noe av de andre her på forumet har lagd. Jeg tror du vil få en bra Gaming PC til rundt 5k eller helt opp til 7k.

Annet du kan gjøre er å se på andre gaming pcer i nettbutiker å se hva slags hardware de har, da får du en liten pekepinn ;)

Hvis du trenger hjelp til deler er det nok flere her som er villige til å hjelpe :)

EDIT: Å kjøpe en gaming pc, ferdig bygd vil nok svi litt i lommeboka.

Natrich

Takk for svar, men du kunne ikke satt opp en til meg?(A)

Har ikke så altfor mye peiling på dette her:P

Bare den er god nok til de spillene jeg har skreve opp:)

takk

Lenke til kommentar

Hei! Jeg skjønner hva du mener, men jeg kan ikke garantere at du får den beste PC-en for 5000kr, men jeg har et forslag til deg (prisen blir da 5.995).

Om du kan se på denne PC-en ifra komplett.no så skal du greie og dra de fleste spillene på high.

Den har som spec :

APLUS Case Seenium, ATX, Black, (Without PSU)

Silver Power PSU, 600W, 120mm fan, Blue light, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin

AMD Phenom X4 9950 Black Edition, Socket AM2+, 2,6GHz, 4MB, Boxed with fan

MSI K9A2 Platinum, AMD 790FX, DDR2, ATX, Socket-AM2+, GBLAN, 4xPCI-Ex(2.0)x16

Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, DVI, VGA, HDMI, HDCP, Lite-Retail

Kingston ValueR. DDR2 PC6400 4096MB CL5, Kit w/two matched ValueRAM 2048MB DDR2

Seagate Barracuda 7200.11 500GB, SATA-300, 32MB, 7200RPM

Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-5200A, DVD+R/+RW/DVD-R/-RW, OEM, IDE, Black

eller du kan gå for denne ifra intel til den samme prisen som den åvenfor (5.995kr,-)

den har som spec :

Antec Three Hundred, 140mm Fan (Without PSU)

Corsair Powersupply 550W Bulk, svart, ATX/EPS, 120mm fläkt, 4xSATA, SLI

Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED with fan

Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 ,Kit w/two BallistiX 1024MB's, E.P.P

Gigabyte GA-EP45-DS3L, P45, Socket-775, ATX, GbLAN, DDR2, PCI-Ex(2.0)x16

Gainward GeForce 9800GT 512MB PhysX CUDA, PCI-Express 2.0, DVI, HDMI, HDCP, Graphics Plus, 3D Stereo

Seagate Barracuda 7200.11 500GB, SATA-300, 32MB, 7200RPM

Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-5200A, DVD+R/+RW/DVD-R/-RW, OEM, IDE, Black

Her får du en god prosessor og et ikke så kraftig sjerkort, men jeg tror det skal funke. Men i denne pakken så får du også en Logitech MX518 Optical Mouse. :-)

Jeg vet ikke selv hvilken som er best, eller om dette er gode tilbud ifra komplett. Men jeg ville selv ha gått for den ifra Intel. Unasett så er dette pakketilbud ifra komplett som du må bygge selv. Her kan du spare endel penger også.

Lenke til kommentar
Det du trenger da er enten et Radeon HD 4850 eller 8800/9800/260 serie kort, 2GB ram, 250 hdd, dvd drev og et passende hovedkort, burde kanskje holde med en psu på 400W.

ville bare si at bror min har skifta kjermkort å har ett eg kan FÅ av han.

det er "Point of View GeForce 8600GT 256MB"

så vis det hadde vert nok til MIN spilling i en stund så trenger jeg bare resten og helst en god prosessor! sånt jeg slepper å oppgradera den på en stund.

er kjermkortet bra nok tror dere å kan dere hjelpe meg med resten??

Lenke til kommentar

Unnskyld for tripple posting:P men har funnet en start på en god pc tror jeg.

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...E8-578983D7D67F

Har alt utenom kjermkort men som sagt har jeg "kanskje" et som jeg kan få av bror min vis det er godt nok? "Point of View GeForce 8600GT 256MB"

Trenger hjelp fort så er derfor jeg poster som en gal!:p

Å en ting til....får jeg med ALT jeg trenger? tenker på ledninger og sånt. å passer alle delene?

Lenke til kommentar
Alle ledninger følger med når du kjøper komponenter.

En ting du må passe på er at PSU takler skjermkortet, men det kan vi sjekke for deg hvis du er usikker ;)

Oppsettet ser bra ut! :D

Natrich

bra:D skal bestille nå tror jeg men lurer ennå på om kjermkortet jeg allerede har er godt nok?

har btw oppdatert listen http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...3E-AD24EAAD6CB7

å er det noe annet jeg trenger? som feks nettverkskort eller noe slik?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...