Frank James Lampard jr. Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Hei. Svart skjerm på min stasjonære PC. Har MSI P7N Platinum SLI og et Evga 780i SLI, men ingen av de får noe opp på skjermen. Har prøvd å koble til et 8800GT kort, men skjermen finner ikke signal = svart skjerm(!) Det som skjedde var at PC-en fungerte helt bra med E6600,8800GT og P7N, helt til jeg skulle koble til det nye 780i SLI kortet jeg fikk, men nå har jeg til og med prøvd å bytte tilbake til mitt gamle P7N men får akkurat samme problem som jeg får på 780i SLI (!) DVS, Begge hk-ene funker utmerket, har også prøvd å bytte CPU fra E6600 til Q8200 men skjermen finner ingen signal fortsatt. Lurer på hva som kan være galt, i og med at den funka før jeg begynte å bytte mellom komponenter, selv om jeg byttet tilbake til de gamle, så funker det fortsatt ikke. Kan jeg ha glemt å koble i noen kabler? = Tror ikke det (!) Støtter komponentene hverandre, sva HK-ene osv? = ja det gjør de (!) Noen smarte hjerner som har en forklaring, eller i det hele tatt noe jeg burde prøve å gjøre? Takk for svar, Hilsen Anders Gill. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Har du huska å koble alle de ekstra strømkablene til skjermkorta da? Lenke til kommentar
Frank James Lampard jr. Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 det er bare 1 6-pins til skjermkortet, og hadde jeg ikke det, ville det ha lagd høye pipe lyder. Flere forslag? Lenke til kommentar
Frank James Lampard jr. Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) k, jeg fikk E6600, 8800GT og P7N til å funke igjen, det var pga CPU-en. Jeg vil egentlig at 780i skal funke med enten q8200 eller E6600 og 800GT! den første kombi. funker bra, men vil at den andre kombi. skal funke, den starter opp og hele pakken, men ingen skjermbilde. (!) det var noe med CPU-en btw slik at oppsett 1 ikke funka, tror jeg måtte bytte fra q8200 til E6600. men hvordan kan jeg fikse oppsett 2? Hva er det forno? MÅ jeg ha den koblet til? Jeg prøvde å koble til, men da ville ikke hovedkortet starte, det bare blinket i et kvart sekund og viste FF på den lille skjermen på HK-et. Så om jeg ikke kobler den til, starter hovedkortet. EDit_: det er strøm til CPU-en. vi har kommet et steg nermere, men hvorfor vil den ikke på når jeg har den koblet til? jeg bruker 2x4pin btw. Endret 8. mars 2009 av Qwerty Se7en Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Mm, Søndag, almenntilstanden er ikke helt der den skal være ideelt sett, og det er muligens grunnen til at jeg ikke skjønner bæret av hva du mener. Prøver du å kjøre 2 ulike skjermkort på samme HK, eller hva? Og hva var det som var galt med CPU'en i "oppsett 1" egentlig? Hvis du heller ikke vet hva 4/8 pins på HK er så kan nok dette bidra til visse problemer. Lenke til kommentar
Frank James Lampard jr. Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Mm, Søndag, almenntilstanden er ikke helt der den skal være ideelt sett, og det er muligens grunnen til at jeg ikke skjønner bæret av hva du mener. Prøver du å kjøre 2 ulike skjermkort på samme HK, eller hva? Og hva var det som var galt med CPU'en i "oppsett 1" egentlig? Hvis du heller ikke vet hva 4/8 pins på HK er så kan nok dette bidra til visse problemer. jeg vet hva 4/8 pins er, men det jeg lurer på er hvorfor ikke hovedokrtet vil starte når jeg har plugget i 4 pin eller 8 pin i CPU power connector! med engang jeg tar de ut, starter hovedkortet, men ikke CPU-en, og hvis jeg plugger kablene i, starter ikke hovedkortet, og da får jeg aldri sjekket om CPU-en ville ha kjørt. DET ER PROBLEMET! Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Aha Hvilken PSU bruker du? Lenke til kommentar
Frank James Lampard jr. Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 NorthQ 500W, jeg vet at den er gammel, men den gjør jobben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå