Simen1 Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Jeg hadde håpet på at Tamron skulle oppdatere sin 70-200mm f/2,8 med ultralydmotor (USM/HSM) under årets PMA. Det skjedde ikke. Er det urealistisk av meg å håpe på at det kommer i år eller neste år? Går det forresten bra å kombinere denne med en 2x telekonverter for å få 140-400 f/5,6 ? Lenke til kommentar
SRD Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Jeg tviler på begge delene. Tamron har vel ingen objektiver med HSM/USM, men jeg håper jo at det kommer snart. Hvis du bruker 2x TC blir sikkert kvaliteten ganske dårlig. Etter det jeg har lest så bør egentlig TC bare brukes på fast optikk hvis du vil ha god kvalitet. Men det er ikke sikkert jeg har rett Lenke til kommentar
CoconutJoiner Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Photozone testet Sigma 100-300 med 1,4 TC uten at resultatet ble så forferdelig dårlig. http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-...4-nikon?start=1 Lenke til kommentar
arela Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Photozone testet Sigma 100-300 med 1,4 TC uten at resultatet ble så forferdelig dårlig Det stemmer med hva de sier på Nikon Cafe.Nikon sine 80-200 og 70-200 brukes med hell både med 1,4 og 1,7 konvertere ser jeg. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Mtp at det ikke er så veldig lenge siden størsteparten av optikken til Tamron fikk mikro-motor (istedenfor å basere seg på fokusmotor i kamerahuset) så vil jeg tro det er nokså urealistisk å håpe på HSM/USM. Er vel for å spare penger tenker jeg. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Ok, da slår jeg meg til ro med at dagens utgave trolig ikke blir oppdatert med det første. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Ok, da slår jeg meg til ro med at dagens utgave trolig ikke blir oppdatert med det første.Tviler på at Pentax-variantene står først i køen uansett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå