Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er jenter svake for "bad boys"


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Hadde vært meget interessant å se hva som hadde skjedd hvis alle såkalte "nice guys" plutselig sluttet å være greie og snille, men iskalde, beregnende drittsekker, slik at det ikke hadde vært noen snille igjen. Hvordan hadde jentene forholdt seg til det?

 

Edit: et lite tankeeksperiment, men likevel...

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
stigfjel: For all del, er enig i det du sier, men har det noe med å være bad boy? I ett forhold så ser man som regel på hverandre som likeverdige partnere. Man støtter hverandre når det trengs osv. Men hvis dama begynner å vise mangel på respekt og er bare frekk mot deg så er vel forholdet ganske dødt uansett om du det er du som slår opp eller henne. Men jeg tror i de færreste tilfeller så er dama slik du beskriver men mulig jeg har gått glipp av dem.

Står mye slikt vas i KK også... Er du man og skal holde på dama så MÅ du ha penger OG behandle henne litt dårlig. Hvis ikke så er konsekvensen at hun trakkaserer han, hun går lei, han blir singel og lurer på hvorfor han som er snill har blitt dumpet atter en gang.

Lenke til kommentar
Står mye slikt vas i KK også... Er du man og skal holde på dama så MÅ du ha penger OG behandle henne litt dårlig. Hvis ikke så er konsekvensen at hun trakkaserer han, hun går lei, han blir singel og lurer på hvorfor han som er snill har blitt dumpet atter en gang.

Er man en snill person, så MÅ man være veldig obs på om man blir utnyttet eller ikke. Dessverre er det blitt sånn, og det blir ikke bedre heller.

Lenke til kommentar
Det kunne i utgangspunktet aldri falt meg inn å diskutere i en tråd som dette, men når det fremsettes så mye spekulativt vrøvl, så føler jeg meg forpliktet til å opplyse om at det er flere sider av denne saken.

 

Først og fremst biter jeg meg merke i disse elendige biologi-frelste som dyrt og hellig sverger til at alt har sin årsak i naturen. Alt kan forklares med gener, evolusjon og det hele.

 

Gener. stikkordet er gener. Det er her vi finner disse forskjellene du mener er kulturelle. Personlig ser jeg frem til en dagen dette kan bevises. Minst 75% av personligheten din er arv fra dine foreldre. Minst! Så maksimalt 25% kan tilskrives kultur, mest sannsynlig mindre. Det var meget spennende å følge målingen av hjerneaktiviteten til en mann som endret kjønn til kvinne. Etter hvert som hormonbehandlingen skred frem, forandret hjerneaktiviteten seg fra å være klart maskuling til å bli klart feminin.

Lenke til kommentar

Jeg hater at gutter tror sånt om "alle jenter".

Ingen jeg kjenner eller har kjent av jenter har hatt noe særlig for bad-boys. Jeg syns også selv at de er noe herk. Irriterende, patetiske fjols med lav IQ og høy smerteterskel og muskler er det styggeste, ekleste og mest uhyre motbydelige mennesket som finnes! Jeg vil ha en snill gutt som behandler meg godt. Det tror jeg de fleste jenter vil ha, men noen er uheldige og faller for bad-boys.

 

Dessuten kan bad-boys ende opp med å slå dama,

noe som jeg ikke vil ha noe med å gjøre.

Lenke til kommentar
Jeg hater at gutter tror sånt om "alle jenter".

Ingen jeg kjenner eller har kjent av jenter har hatt noe særlig for bad-boys. Jeg syns også selv at de er noe herk. Irriterende, patetiske fjols med lav IQ og høy smerteterskel og muskler er det styggeste, ekleste og mest uhyre motbydelige mennesket som finnes! Jeg vil ha en snill gutt som behandler meg godt. Det tror jeg de fleste jenter vil ha, men noen er uheldige og faller for bad-boys.

 

Dessuten kan bad-boys ende opp med å slå dama,

noe som jeg ikke vil ha noe med å gjøre.

Det er vanskelig å tro så mye annet hvis man har sett mange eksempler på det opp igjennom årene, og støtt på "bad girls". Da blir det dette man får et forhold til, og det blir realitetene. Synd, men sant.

 

Det jeg har gjort den siste tiden er å satse på vennskap. Har noen venninner som jeg er veldig glad for å ha. De venninnene jeg har er opptatt, men det ser jeg egentlig på som en fordel. Liker å ha ting enkelt rundt meg. Føler ingen ting for dem uansett, og det at de har kjæreste gjør at det er trygt å ha kontakt med dem. Dessuten, det er ikke alle som finner noen heller.

Lenke til kommentar
Som noen andre også skriver her, så syns jeg ikke at dette med at jenter "bare" faller for bad-boys er så veldig utbredt. Jeg kjenner ingen som har vært sammen med en bad-boy. Jeg vet om noen jenter som er sammen med slike gutter, men disse jentene er ikke noe særlig bedre selv.

Det er nok ganske utbredt, det er i hvert fall det jeg har fått inntrykk av. Men det verste er vel "nice guys" som faller for "bad girls". De blir så tynt psykisk at det ikke er morsomt engang. Det er mange ganger jeg har lurt på hvor i helvete de snille jentene er, for dem er det tydeligvis ikke mange av, i hvert fall ikke single. Når man begynner å komme ut i 20-årene er det slik at de fleste etablerer seg. På studentbyen deler jeg kjøkken med 3 jenter, alle 3 har kjæreste. På kontoret på skolen er jeg også den eneste single, og han ene som sitter der har til og med fått unge. Så det blir nok bare vanskeligere og vanskeligere å finne noen. Men, det er realiteten, og det må man bare takle på best mulig måte. Man kan få et rikt liv som singel også.

Lenke til kommentar
Står mye slikt vas i KK også... Er du man og skal holde på dama så MÅ du ha penger OG behandle henne litt dårlig. Hvis ikke så er konsekvensen at hun trakkaserer han, hun går lei, han blir singel og lurer på hvorfor han som er snill har blitt dumpet atter en gang.

 

Jaja, du kjenner tydeligvis ikke meg, og tviler på at alle damer er slik du beskriver. Jeg og min kjære har like mye/lite penger begge to, eller, jeg tjener faktisk bedre enn ham (og hvorfor i all verden er det et problem, jeg regner det som våre penger, ergo går de også til han), penger er det siste jeg går etter. Så lenge man klarer seg, så kunne jeg ikke brydd meg mindre. Og trakkasere kjæresten min? Kunne jeg aldri ha funnet på. Like lite som han kunne gjort det mot meg. Vi er likeverdige, det er ingen konkurranse sånn sett.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

De fleste jeg vet om som har blitt isammen med såkalte "bad-boys". Har endt opp med at jenta gikk fra å være ei normal snill jente, til å røyke å drikke hver helg, skifter helt personlighet og ødelegger seg selv rett og slett. Så etter 1/2 år så er det slutt. Gutten forsetter slik han alltid har gjort de siste 6årene, mens jenta står igjen der, tobakk og alkohol avhengig.

Lenke til kommentar

Var sammen med en jente engang. Hun var ikke noe kravstor før vi ble sammen, men etter at vi ble sammen begynte hun virkelig å herje. Titt og ofte begynte hun nesten å gi meg ordre. "hent det, fiks det osv". Sånt aksepterer jeg ikke, så det gikk svært kort tid før jeg satte ned foten. Tok det opp med henne, dessverre viste det seg at hun ikke skjønte poenget med det jeg sa. Og forholdet varte ikke så lenge heller, jeg gjorde det slutt. Begynte på egen hånd å tenke "skal det bli slik med henne?".

 

Så selv om du kanskje er snill og grei, betyr det ikke at alle er det, tvert imot er nok du et av unntakene, vil jeg si. Som sagt tidligere har jeg lurt på hvor alle de snille jentene er. Tror jeg har en del av svaret, nemlig at de fleste har kjæreste og dermed utilgjengelig.

Lenke til kommentar
Gener. stikkordet er gener. Det er her vi finner disse forskjellene du mener er kulturelle. Personlig ser jeg frem til en dagen dette kan bevises.

 

Frem til den dagen kommer hadde det kanskje vært lurt å ikke uttale seg så forbannet skråsikkert?

 

Minst 75% av personligheten din er arv fra dine foreldre. Minst! Så maksimalt 25% kan tilskrives kultur, mest sannsynlig mindre. Det var meget spennende å følge målingen av hjerneaktiviteten til en mann som endret kjønn til kvinne. Etter hvert som hormonbehandlingen skred frem, forandret hjerneaktiviteten seg fra å være klart maskuling til å bli klart feminin.

 

Jeg har sett tall som sier at kultur påvirker personlighetsutviklingen i større grad enn natur, så du får henvise til en forskningsrapport som beviser(ikke bare kommer med hypoteser) at påstandene dine er korrekte. Frem til da er ikke påstandene dine noe annet enn nettopp påstander.

 

For øvrig: Hva er en feminin hjernaktivitet? Var det mer aktivitet i sentrene av hjernen som har med kjøkkenarbeid å gjøre? Selv om menn og kvinners hjerne nok er litt forskjellig fra hverandre, ville det likevel være idiotisk å tro at denne lille forskjellen skulle kunne avgjøre kvinners rolle i avanserte samfunn som er skapt av mennesker, og som dermed i større grad er et produkt av kultur, enn av natur.

Lenke til kommentar

Nei, selvsagt er ikke alle snille og greie, men jeg tror heller ikke at alle jenter er bad heller. Jeg var sjenert, og var lite frampå, og sånn kan det også være med en del "snille" jenter tror jeg. Man ser dem kanskje ikke lett, ihvertfall var det få som så meg (antar jeg kanskje ikke var så mye å se på meg heller). Men så fant jeg kjæresten min gjennom nettet, som faktisk likte meg (aldri opplevd før). Aner ikke om jeg er unntaket, virker som du også har vært uheldig også. Uansett, du får ha lykke til, jeg trodde nemlig det ikke fantes noen snille gutter der ute (for jeg hadde ditt inntrykk om gutter egentlig), men så fant jeg en. Og da forandret mye av mitt syn på gutter seg også. ;)

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Jeg blåser egentlig i om det er gener eller kultur. For meg er det irrelevant. Hovedsaken er at fenomenet i aller høyeste grad eksisterer. Og med mindre de snille gutta begynner å bli tøffere kommer det alltid til å være sånn.

 

Hvis en føler seg presset til å endre seg som person bare for å få dame, så vitner det om mangel på ryggrad.

Endret av Coleridge
Lenke til kommentar
Hvis en er villig til å endre seg som person bare for å få dame, så vitner det om mangel på ryggrad.

Edit: det jeg mener, er at det å være snill kan skape problemer, derfor bør man på et punkt slutte å vise den siden av seg. Hvorfor være en grei kar hvis man bare får dritt tilbake?

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Hvis en er villig til å endre seg som person bare for å få dame, så vitner det om mangel på ryggrad.

Edit: det jeg mener, er at det å være snill kan skape problemer, derfor bør man på et punkt slutte å vise den siden av seg. Hvorfor være en grei kar hvis man bare får dritt tilbake?

 

Og mitt poeng var at disse kvinnene veldig ofte forklarer oppførselen sin med at den er genetisk bestemt, og at det er derfor intet de kan gjøre med det. Så det jeg forsøkte å få frem var at jeg tror det i mye større grad skyldes en ukultur som de selv bør være med på å rykke opp med roten. Kjønnsroller har tross alt vært forandret uttallige ganger før, så det er ikke umulig.

Endret av Coleridge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...