Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er jenter svake for "bad boys"

Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jaha, takk for informasjonen...?

Hvis det var for å bevise at all PR er god PR, så er det virkelig ikke et gjellende argument...

Selv tror jeg all PR er potensielt god PR.

Det første jeg lærte når jeg tok et kurs i PR var at dette argumentet ikke stemmer.

Saera Khan, var dette god PR?

E-coli saken til Gilde, var dette god PR?

Han politikeren som tok selvmord, var det god PR?

Lindex sine barne BH'er, god PR?

Elkjøp som brukte lureannonser, god PR?

And the list goes on. Litt kjipt at jeg ikke kommer på et eget PR stunt som slår tilbake i farten, men håper du tar poenget.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva du mener med kynisk og hardere. Men ofte så holder det nok med å være utadgående, kunne holde en skikkelig samtale, og vise genuin interesse. 95% av hetro menn er ikke såkalte badboys men visstnok så klarer de søren meg å få seg kjæreste allikevel.

Lenke til kommentar
nettopp! Oppfører man seg som en venn, så blir man en venn. Og det er der nice-guys sliter. Den typiske nice-guy har hele tiden fått høre hvor godt han skal behandle kvinner, og at han ikke skal gjøre noe som kan virke støtende eller krenkende. Og for å kunne sjekke ei jente så må man ta sjangser som kan resultere i at jenten blir støtt eller krenket. Samtidig blir han foret ned fra sine venninner om hvorfor ikke alle gutter kan være som han, og at de ikke kan skjønne at han fortsatt er singel.

Og dermed skjønner han ikke at han gjør noe galt, og fortsetter akkurat i samme banen..

Og skjønner han ikke at han gjør noe galt, kommer han til konklusjonen om at det må være han personlig det er noe galt med. Så han slutter å prøve og blir sjenert, og vips så blir han venn med alt og alle, men får aldri jenta han vil ha..

Alt bunner i grunn ned til hva nice-guys tror at de skal gjøre.. For som en annen her skrev: Hvis du spør en jente hvordan drømmegutten er, vil hun beskrive sin beste venninne eller den typiske nice-guy.

Og ikke hva hun faktisk er tiltrukket av.

Det trenger ikke nødvendigvis å være sånn, men hvis man skal sjekke opp ei jente så kan det fort ende slik. Det er ikke alltid så lett for oss jenter heller - det er ikke sånn at vi bevisst går etter de verste guttene, men mange av de dårlige guttene er flinke på å gi oppmerksomhet og flinke til å få oss til og skjønne at de er interessert. Hvis en gutt sitter og snakker med meg uten å vise noen form for interesse, så tenker jeg tanker som f.eks. :

1) Siden han ikke viser noen interesse så er han nok ikke interessert i meg på kjæreste-måten

2) Han virker som en kjempe hyggelig gutt, og sitter sikkert og prater slik med alle.

3) Konklusjon fra punkt 1 og 2: Jeg er ingen spesiell for han, jeg betyr null og niks

Jeg sier ikke at jenter aldri skal ta initiativ, men når det kommer andre gutter bort og viser klar interesse, så er det ofte slik at man "glemmer" den snille gutten. Situasjonen er selvføgelig annerledes hvis f.eks. jenta kjenner den snille gutten litt fra før, og er interessert.

Jeg har selv møtt på skikkelig ordentlige og snillle gutter som jeg har pratet med. Det er flere ganger jeg har møtt på en slik person og tenkt på han i mange dager/uker etterpå, men så har jeg tenkt at han ikke var interessert, også har jeg møtt på han senere og da har han sagt at han var veldig interessert, osv.

Snille gutter skal fortsette og være snille, men de burde kanskje vise litt tydligere hva dem mener, og det er flere ting man kan gjøre uten å bryte jentas grensen, som f.eks. å gi en klem, etc.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hva du mener med kynisk og hardere. Men ofte så holder det nok med å være utadgående, kunne holde en skikkelig samtale, og vise genuin interesse. 95% av hetro menn er ikke såkalte badboys men visstnok så klarer de søren meg å få seg kjæreste allikevel.

F.eks. være på vakt mot noen som forsøker å utnytte en selv, å ikke regne med at alle vil en vel, for det er det ikke. De fleste blir nok utnyttet på et eller annet tidspunkt. Og man må i mye større grad se på realitetene istedet for å prøve å tolke alle signaler man får på alle mulige måter. Merker man at hun ikke er interessert eller forsøker å utnytte en selv, dump henne med en eneste gang. Man skal ikke finne seg i dritt, og hvis hun gang på gang viser at hun ikke holder ord, ikke kast bort tiden på henne, men gå videre, uten å lage noen stor sak ut av det. Hvis ord og handling ikke samsvarer, skal man vektlegge det personen gjør. Selv har jeg dumpet flere uten å si ett eneste ord til dem at jeg gjør nettopp det.

Lenke til kommentar
Det første jeg lærte når jeg tok et kurs i PR var at dette argumentet ikke stemmer.

Saera Khan, var dette god PR?

E-coli saken til Gilde, var dette god PR?

Han politikeren som tok selvmord, var det god PR?

Lindex sine barne BH'er, god PR?

Elkjøp som brukte lureannonser, god PR?

And the list goes on. Litt kjipt at jeg ikke kommer på et eget PR stunt som slår tilbake i farten, men håper du tar poenget.

Er optimistisk nok til å mene at følgende eksempler kunne snus til noe positivt om ting hadde blitt tatt tak i annerledes, eller eventuellt etter stormen hadde stilnet.

Men for å komme tilbake på temaet igjen tror jeg at uansett image (PR) du har rundt deg, kan det brukes til å tiltrekke en "nisje" av det motsatte kjønn. Gruppen av jenter som faller for bad-boys er en stor gruppe, men det er fortsatt mange som digger ....ja, hva du nå enn kaller deg.

Lenke til kommentar

stigfjel: For all del, er enig i det du sier, men har det noe med å være bad boy? I ett forhold så ser man som regel på hverandre som likeverdige partnere. Man støtter hverandre når det trengs osv. Men hvis dama begynner å vise mangel på respekt og er bare frekk mot deg så er vel forholdet ganske dødt uansett om du det er du som slår opp eller henne. Men jeg tror i de færreste tilfeller så er dama slik du beskriver men mulig jeg har gått glipp av dem.

Lenke til kommentar
Men jeg tror i de færreste tilfeller så er dama slik du beskriver men mulig jeg har gått glipp av dem.

De finnes der ute, og det er mange av dem.

Dette har vært et tema jeg alltid har lurt på, hvorfor det faktisk er sånn. Men det har begynt å demre etter hvert, at det å være snill og grei ikke fører så mye med seg enn skuffelser, det å oppleve at hun ikke er interessert, men bare virker slik. Jeg har vært for snill tidligere, men det blir det nå en slutt på.

Lenke til kommentar
Er optimistisk nok til å mene at følgende eksempler kunne snus til noe positivt om ting hadde blitt tatt tak i annerledes, eller eventuellt etter stormen hadde stilnet.

Hvordan kan elkjøps lureannonser snus til noe godt?

Man kan f. eks. si at Gilde kan vise at de tar ansvar og er opptatt av kundene sine ved å trekke tilbake allt kjøttet og virkelig prioritere saken og dermed få noe positivt ut av skaden. Men faktum er at det positive ville ikke ha løftet dem høyere enn det nivået de var på, så de skulle gjerne klart seg uten hendelsen.

Men det er riktig at utfallet virkelig kommer ann på hvordan man håndterer saken, og at flere av mine eksempler kunne blitt håndtert bedre, men det trenger vi ikke gå dypere inn på her ivertfall.

Men for å komme tilbake på temaet igjen tror jeg at uansett image (PR) du har rundt deg, kan det brukes til å tiltrekke en "nisje" av det motsatte kjønn. Gruppen av jenter som faller for bad-boys er en stor gruppe, men det er fortsatt mange som digger ....ja, hva du nå enn kaller deg.

Ja, korrekt. Noen tiltrekkes av badguy andre av niceguys, noen av kriminelle andre av lovlydige, noen av fotballspillere andre av hockeyspillere o.s.v. Men temaet her, at badguys alltid får dama mens niceguys ender opp alene går på den stereotype av niceguys som ikke tørr å gå fort frem, og derfor gir liten spenning i forholdet. Mens en stereotyp badguy vanligvis er mye mer frempå, direkte og selvsikker. Attraktive egenskaper.

Hva jeg kaller meg? Vil ikke kategorisere meg selv som enten nice eller badguy, i take the best from both worlds!

Lenke til kommentar
*snip*

Det trenger ikke nødvendigvis å være sånn, men hvis man skal sjekke opp ei jente så kan det fort ende slik. Det er ikke alltid så lett for oss jenter heller - det er ikke sånn at vi bevisst går etter de verste guttene, men mange av de dårlige guttene er flinke på å gi oppmerksomhet og flinke til å få oss til og skjønne at de er interessert. Hvis en gutt sitter og snakker med meg uten å vise noen form for interesse, så tenker jeg tanker som f.eks. :

1) Siden han ikke viser noen interesse så er han nok ikke interessert i meg på kjæreste-måten

2) Han virker som en kjempe hyggelig gutt, og sitter sikkert og prater slik med alle.

3) Konklusjon fra punkt 1 og 2: Jeg er ingen spesiell for han, jeg betyr null og niks

Jeg sier ikke at jenter aldri skal ta initiativ, men når det kommer andre gutter bort og viser klar interesse, så er det ofte slik at man "glemmer" den snille gutten. Situasjonen er selvføgelig annerledes hvis f.eks. jenta kjenner den snille gutten litt fra før, og er interessert.

Jeg har selv møtt på skikkelig ordentlige og snillle gutter som jeg har pratet med. Det er flere ganger jeg har møtt på en slik person og tenkt på han i mange dager/uker etterpå, men så har jeg tenkt at han ikke var interessert, også har jeg møtt på han senere og da har han sagt at han var veldig interessert, osv.

Snille gutter skal fortsette og være snille, men de burde kanskje vise litt tydligere hva dem mener, og det er flere ting man kan gjøre uten å bryte jentas grensen, som f.eks. å gi en klem, etc.

Sa ikke noe om at det var lett for dere jenter heller. :)

Problemet er at kjønnene ødelegger for hverandre akkurat når det gjelder nice-guys. Jentene trigger ikke på nice-guyene fordi de ikke viser interesse.. Og nice-guyene viser ikke nok interesse (de tror de viser interesse i form av å være snill og grei, snakke mye med de, gjøre ting for de, etc) fordi de hele tiden har hørt fra det kvinnelige kjønn at det er sånn de skal være, og at de oppfører seg deretter.

Ta mine ord som en eks-super-sjenert-nice-guy at til og med en klem kan være horribelt skremmende og setter i gang "kommer-jeg-til-å-tråkke-over-grensen"-tankene.

Ja, snille gutter skal fortsette å være snille, men ikke i form av å tilbe jorden jenta går på, og være livredd for å ta sjangser med fare for å krenke noen.

Nice-guys må rett og slett slutte å høre på jenter når det kommer til spørsmålet om hva drømmemannen er.. For jentene beskriver som sagt den typiske nice-guy/bestevenninna og sier ikke døytet om hva de faktisk finner attraktivt i en mann. De beskriver kvaliteter som drømmemannen gjerne innehar, men ikke noe om adferd og oppførskjel som han faktisk MÅ ha.

Lenke til kommentar
Ja, snille gutter skal fortsette å være snille, men ikke i form av å tilbe jorden jenta går på, og være livredd for å ta sjangser med fare for å krenke noen.

Jeg vet ikke om jeg har lyst til å være den snille lenger, er møkk lei av det siden det bare forårsaker problemer.

Nice-guys må rett og slett slutte å høre på jenter når det kommer til spørsmålet om hva drømmemannen er.. For jentene beskriver som sagt den typiske nice-guy/bestevenninna og sier ikke døytet om hva de faktisk finner attraktivt i en mann. De beskriver kvaliteter som drømmemannen gjerne innehar, men ikke noe om adferd og oppførskjel som han faktisk MÅ ha.

Ja, jenter er svært lite hjelpsomme der. De bare beskriver gode personlige egenskaper og kvaliteter, men holder helt kjeft om de tingene som er viktig for å tiltrekke jenters oppmerksomhet. Kanskje det er verdt å prøve å oppføre seg som en drittsekk og se hva som kommer ut av det? Og som sagt tidligere, det er mange jenter som ikke fortjener en snill gutt heller.

Lenke til kommentar
Hvordan kan elkjøps lureannonser snus til noe godt?

Man kan f. eks. si at Gilde kan vise at de tar ansvar og er opptatt av kundene sine ved å trekke tilbake allt kjøttet og virkelig prioritere saken og dermed få noe positivt ut av skaden. Men faktum er at det positive ville ikke ha løftet dem høyere enn det nivået de var på, så de skulle gjerne klart seg uten hendelsen.

Men det er riktig at utfallet virkelig kommer ann på hvordan man håndterer saken, og at flere av mine eksempler kunne blitt håndtert bedre, men det trenger vi ikke gå dypere inn på her ivertfall.

Som min lærer en gang sa, å feile er menneskelig, å tilgi gudommelig. Og er det noe folk er flinke på er det å feile, enten det gjelder oppvekst, oppdragelse eller E-coli i kjøttet. Og shit happens, folk gjør feil enten man er klar for det eller ikke. Synes Gilde kom seg godt ut av det, alt tatt i betraktning.

Og det samme gjelder innenfor dating. Kanskje man ikke er et fruktfat, kanskje man et et fruktfat som har gått ut på dato, eller kanskje man ble oppdratt til å være en nice guy.

Faktum er at for tiden er det så mye badboy fokus at det virker som mange tror det er den eneste måten å skaffe seg dame på. Men det handler ikke nødvendigvis om å være "bad" heller. Selvtillit er det viktigste, og å være komfortabel med seg selv uansett om du kan plukke opp null jenter på en kveld eller 50.

Lenke til kommentar
Som min lærer en gang sa, å feile er menneskelig, å tilgi gudommelig. Og er det noe folk er flinke på er det å feile, enten det gjelder oppvekst, oppdragelse eller E-coli i kjøttet. Og shit happens, folk gjør feil enten man er klar for det eller ikke. Synes Gilde kom seg godt ut av det, alt tatt i betraktning.

Selv om de kom godt ut av saken når skaden allerede var gjort, så tapte de på det. Jepp det er mennskelig å feile, og siden de innrømte dette og fokuserte på å løse problemet tapte mindre enn hva de muligens ville gjort ved å prøve på å skjule saken. Men alt i alt så var den publisiteten de fikk rundt den saken for all del ikke lønnsom, dermed er ikke all PR god PR!

Og det samme gjelder innenfor dating. Kanskje man ikke er et fruktfat, kanskje man et et fruktfat som har gått ut på dato, eller kanskje man ble oppdratt til å være en nice guy.

Faktum er at for tiden er det så mye badboy fokus at det virker som mange tror det er den eneste måten å skaffe seg dame på. Men det handler ikke nødvendigvis om å være "bad" heller. Selvtillit er det viktigste, og å være komfortabel med seg selv uansett om du kan plukke opp null jenter på en kveld eller 50.

Helt enig med deg, og det har jeg skrevet flere ganger. Man trenger ikke å være noen badboy, kan lett få seg dame som niceguy. Det er ikke de to faktorene som spiller en rolle, men heller det underliggende. Som du sier, det å være komfertabel og kongruent med seg selv er utrolig viktig!

Lenke til kommentar

Det kunne i utgangspunktet aldri falt meg inn å diskutere i en tråd som dette, men når det fremsettes så mye spekulativt vrøvl, så føler jeg meg forpliktet til å opplyse om at det er flere sider av denne saken.

Først og fremst biter jeg meg merke i disse elendige biologi-frelste som dyrt og hellig sverger til at alt har sin årsak i naturen. Alt kan forklares med gener, evolusjon og det hele. Vel, om vi nå for diskusjonens skyld går ut i fra at kvinner virkelig verdsetter slike dominante egenskaper som det gis uttrykk for her, hvorfor faller det da ingen inn at dette faktisk kan ha noe med den kvinnerollen som har eksistert i århundrer? Er det virkelig ingen som ser at ved å gi kvinnen rolle som underdanig i forhold til mannen, i både familiære og samfunnsmessige kontekster, så former det over tid kvinners preferanser? Vi er ikke upåvirket av vår kultur, og selv om biologi selvsagt spiller en rolle, så er tradisjoner i stor grad med på å bestemme våre preferanser. Når kvinner da er vokst opp med et ideal om at deres fremtidige menn besitter egenskaper som var vanlig for menn før, er det ikke rart at det blir en del forvirring knyttet til dagens mannsrolle. For meg virker det som om bare menn har måttet se seg pliktig til å ta et oppgjør med den foreldede mannsrollen, et oppgjør som selvsagt var nødvendig, men hvorfor har ikke kvinnene også tatt dette oppgjøret(Til en viss grad har de nok det, men etter å ha lest denne tråden blant annet, kan jeg ikke annet enn å konstantere at det fremdeles sirkulerer mange tvilsomme holdninger knyttet til dette)?

Det andre jeg har lagt merke til er at visse kvinner glorifiserer det gamle kjønnsrollemønsteret. For dem er det om å gjøre å være "kvinnelig", å ha en mann som kan beskytte dem(et aldeles absurd behov i det moderne samfunnet), og som kan være den initiativtagende part i forholdet og dermed i stor grad den bestemmende. Er ikke slike holdninger problematisk i forhold til likestillingsarbeidet? Videre forklares enkelte kvinners syke fascinasjon for kriminelle med at "de gir meg spenning!", og dette uten et snev av skamfølelse. Det synes jeg er spesielt, mildt sagt.

Endret av Coleridge
Lenke til kommentar

Nå skal jeg ikke forsøke å påstå noe særlig om hvordan verden ser ut for kvinner, så dette er mer gjetninger og antagelser kombinert med Darwinistisk og biososiologisk teori.

Hvsi vi tar det utgangspunktet at en kvinne maksimalt kan føde 20 barn, men mest sannsynlig 1,6. Men's menn i prinsippet kan delta i unngangelsen av 100-vis kanskje 1000-vis av barn, så kan man jo se at valget for kvinner er langt mer kritisk enn det er for menn. Menn satser på kvantitet, kvinner satser på kvalitet.

Denne antagelsen hviler på den forutsetningen at vår seksualitet også er preget av biologiske funksjoner, hvor spleising av gener er et av momentene. Slik at det vi til daglig kaller lyst eller tiltrekning er påvirket av hormonielle og biologiske krefter. F. eks. er det noen forskere som mener å ha funnet at kvinner endrer smak mht. menn avhengig av om de bruker P-pillen eller ei: Se her

Dermed så tror jeg ikke at problemet er at en mann er snill. det tror jeg de fleste kvinner vil sette pris på, men jeg tror derimot at noen menn blander sammen det å være snill og det å være selvutslettende. Noe antageligvis ingen setter pris på, som ønsker seg en likeverdig relasjoner. Så knepet er, vil jeg tro, å være snill i betydningen generøs, hjelpsom, vennlig, overbærende osv. Ikke snill i betydningen, "Jeg vet ikke hvilken film jeg vil se, det må du bestemme for oss"

Lenke til kommentar
Så knepet er, vil jeg tro, å være snill i betydningen generøs, hjelpsom, vennlig, overbærende osv. Ikke snill i betydningen, "Jeg vet ikke hvilken film jeg vil se, det må du bestemme for oss"

Prøvd, funnet ikke i orden. Har prøvd å være generøs, hjelpsom osv, og som regel har jeg bare fått stress av det.

Edit: ikke av venner, selvfølgelig, men av jenter som jeg har vært interessert i.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke svare for andre, men jeg har aldri falt for såkalte "bad boys". Har heller ikke erfaring med at mine egne venninner har falt for denne typen gutter heller, så det får bli opp til de som har erfaring med det som kan svare på tror jeg. Uansett, det finnes jenter som altså ikke faller for bad boys, meg inkludert.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke svare for andre, men jeg har aldri falt for såkalte "bad boys". Har heller ikke erfaring med at mine egne venninner har falt for denne typen gutter heller, så det får bli opp til de som har erfaring med det som kan svare på tror jeg. Uansett, det finnes jenter som altså ikke faller for bad boys, meg inkludert.

Etter min erfaring har jeg svært vanskelig for å tro det, dessverre. Men, singellivet er ikke så verst, man klarer seg. Det finnes mye man kan gjøre som singel som vil være umulig hvis man har kjæreste. Det kommer selvfølgelig an på om personligheten matcher, det har faktisk også noe å si. Men "bad persons" har nok en god del å si. Tror ikke jenter er så mye bedre der heller, finnes mange "bad girls" også.

Lenke til kommentar
Men hva vil dere? At jeg skal formidle mine meninger i en "Å beklager at jeg sa noe" variant? Eller rått og brutalt?

Nei, nei. Ikke misforstå. For min del kan du godt gå opp på det gamle nivået ditt (det er sant at du har blitt litt snillere). :D Det virker som noen av jentene/damene her inne tar det litt mer alvorlig enn meg, men det er ditt problem og du bryr deg ikke om det (?).

Ikke nevneverdig ;)

Lenke til kommentar
Etter min erfaring har jeg svært vanskelig for å tro det, dessverre. Men, singellivet er ikke så verst, man klarer seg. Det finnes mye man kan gjøre som singel som vil være umulig hvis man har kjæreste. Det kommer selvfølgelig an på om personligheten matcher, det har faktisk også noe å si. Men "bad persons" har nok en god del å si. Tror ikke jenter er så mye bedre der heller, finnes mange "bad girls" også.

Ja, det tviler jeg ikke på, det finnes sikkert nok av slike jenter også. Men hvis jeg snakker om meg selv, så vet ihvertfall jeg med meg selv at jeg aldri har gått etter bad boys. Nå har jo jeg type, og han er vel den siste jeg ville kalt bad boy, og godt er det. Jeg liker at han er søt og snill (og det gjør han også, tror han ville blitt litt fornærma om jeg kalte han bad boy :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...