Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er jenter svake for "bad boys"


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
naturligvis var det pga avisoppslagene og alle forsidene.

 

ville bare nevne forholdene for moroskyld;)

 

Jeg tror ikke forsidene og avisoppslagene i seg selv gjorde det, de blir jo tross alt omtalt negativt. (De har vel heller ikke oppnådd "kjendisstatus" som også gir en form for spenning) Tror at det ville fått ca den samme effekten hvis hørte om morderen fra en bekjent elns.

 

Det er fint at du kommer med de eksempelene, det beviser jo bare hvorfor jenter tror at de bare digger badboys, pga spenningen!

 

Men spenning kommer i så mange former, så ikke gå ut å drep noen for å oppnå damer. :p

Lenke til kommentar
de virkelige bad-boysa som sitter i fengsel for drap fikk jo tonnevis med elskovsbrev fra kvinnelige beundrere som ønsket både det ene og det andre fra disse bad-boysa.

 

de skikkelige bad-boysa fra baneheia drapene fikk brev med ville ønsker om sex og kjærlighet uten like. the bad boy fra trippeldrapet på orderud gård, fikk tonnevis av brev fra kvinnelige beundrere der også. kan godt hende david toska også oversvømmes av rå sextilbud fra landets kvinner.

 

så det finnes tydeligvis noen som vil ha ekte bad boy, bokstavelig talt.

 

Og en del av de folka der kan finna på å kværke frøkna for en bagatell..

" gir jeg han nok kjærlighet og nærhet så blir han helt sikkert snill som ett lam.. " :whistle:

Endret av isprins
Lenke til kommentar
Og en del av de folka der kan finna på å kværke frøkna for en bagatell..

" gir jeg han nok kjærlighet og nærhet så blir han helt sikkert snill som ett lam.. " :whistle:

At det går an å være så forbanna naive og dumsnille, jenter som tror sånt. Nei, de har valgt det selv. Noe av det mest idiotiske er jenter som klager over at de er sammen med en drittsekk som behandler henne dårlig, men som ikke dumper fyren sporenstreks. Det er bare til pass for dem selv i det tilfellet.

 

Når det kommer til gutter som slår jenter: ett slag er ett slag for mye, jenta bør da i så fall umiddelbart gjøre det slutt og bryte kontakten helt. Ingen fortjener å bli mishandlet.

 

Ja, jeg har blitt skuffet opp igjennom årene, er singel som bare det, og kommer nok til å være det en lang stund fremover, kanskje for alltid... Men jeg klarer meg.

 

Og en ting til: de jentene som sier at de ikke faller for "bad boys", de lyver.

 

Edit: jeg har så langt sett på meg selv som en "snill fyr". Har mange ganger fått høre sånt som "kan ikke skjønne at du er singel", "Du fortjener den beste jenta", "du finner nok den rette snart" osv osv osv. Sånne uttalelser er jeg nå dritt lei av å høre. Og hva snillheten angår: jeg har blitt mye hardere med årene, og godtar ikke lenger pisspreik. Det er ikke alle som finner noen, og jeg kan meget godt være blant de. Men det vil tiden vise. Lever heller resten av livet som singel fremfor å være sammen med en jente som ødelegger meg innenfra. Og det er kanskje ingen jenter som fortjener en fin fyr som meg heller? Har ikke funnet noen enda som gjør det.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Gjest Guest_tjaldur_*

Jeg hører til blandt dem som tror at myter, sagn, eventyr osv. inneholder visdom som man kan bli klokere av. Dersom denne antagelsen er riktig, så er det en liten historie fra gresk mytologi som er paralell til denne debatten. Den handler om Hyppolita og Thezevs.

 

Thezevs var en gresk helt som blandt annet hadde tatt livet av Minotaurusen, et monster som holdt til i en labyrint på Kreta. Senere møtte han Hypollita og ble umidddelbart forelsket i henne. Hyppolita var leder for amazonene og hun hadde sverget en dyr ed på at hun kun ikke ville la seg røre av en mann som ikke kunne beseiret henne i tvekamp. Mange hadde forsøkt, men ingen hadde hittil klart å beseire henne.

 

Thezevs måtte dermed i tvekamp med henne om han skulle få henne. Hans dilemma var jo presis at siden han var forelsket, så måtte han beseire henne uten å skade henne.

 

Jeg tror denne 3 000 år gamle visdommen holder den dag i dag. Kvinner vil føle seg beseiret og kan ikke føle seg beskyttet av en mann de selv har beseiret. Men hun må beseires uten skades. Det finnes noen norske folkeeventy som f. eks. "Prinsessen på glassberget" og "Prinsessen som ikke lot seg målbinde", som er bygget over den samme lesten.

 

Nå vet jeg ikke hvordan andre lever, men i de forholdene jeg har hatt, så var det altså jeg som ble vekket om natten og ble fortalt at "det er en merkelig lyd et eller annet sted i huset, du må gå og se hva det er".

Lenke til kommentar
Men hva vil dere? At jeg skal formidle mine meninger i en "Å beklager at jeg sa noe" variant? Eller rått og brutalt?

Nei, nei. Ikke misforstå. For min del kan du godt gå opp på det gamle nivået ditt (det er sant at du har blitt litt snillere). :D Det virker som noen av jentene/damene her inne tar det litt mer alvorlig enn meg, men det er ditt problem og du bryr deg ikke om det (?).

Lenke til kommentar
Men jeg innrømmer glatt at å tro på en kvinnes ord er det siste jeg gjør her i verden. Det er hennes handlinger som betyr noe. Ene og alene hennes handlinger.

Det har jeg også sluttet med. Er møkk lei av å høre alle mulige gode intensjoner. Men når det kommer til stykke faller alt sammen. Hvis jeg skulle være i datingmodus, er hennes handlinger det som betyr noe. Hvis jeg ser hva hun gjør, og hun sier noe annet, vel, da har jeg mistet tilliten til henne og jeg dumper henne på flekken, fortere enn brukt dasspapir. Ingen vits i å kaste bort tid på å date jenter som man ikke kan stole på. Har man ikke tillit, har man ingen ting.

 

Edit: må bare presisere at jenter jeg ser på som venner og som jeg ikke ønsker noe mer av, har jeg selvfølgelig full tillit til.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Jeg var veldig forelsket i en såkalt "bad boy" en gang når jeg var ca 17 år. Jeg tror ikke han var så populær blant det motsatte kjønn, så han var ikke av den type bad boys som kunne velge og vrake, men han var veldig rampete. Jeg vet ikke hvorfor jeg ble forelsket i han, jeg lurer ofte på hvorfor jeg ble det, for jeg kunne aldri i verden vært sammen med en slik person. Men jeg har kommet fram til noen grunner for hvorfor jeg tror jeg falt for han:

 

Han var veldig bråkete og dermed lett å legge merke til, fremfor gutter som var mer stille. Han gjorde dermed et inntrykk på meg, i forhold til de snille guttene som bare var der.

 

Han ga uttrykk for å være selvsikker, noe han sikkert ikke var. Men han klarte å overbevise meg om at han var det. Jeg husker han gikk i gangen med hodet hevet, og han var tøff nok til å kikke deg i øynene. Dette husker jeg gjorde meg nysgjerrig på han.

 

Etter og ha lagt merke til han så mye på skolen, så tror jeg det var denne "råheten" hans jeg forelsket meg i. Jeg syns egentlig han var en stor dust, men jeg likte tanken på at han var sjef - at han var den sterke gutten som kunne passe på meg, men allikvel behandle meg med den største likegyldighet.

 

All fornuft sa til meg at det bare var å holde seg unna, så jeg har ikke noe annet svar enn at det må være noen gener fra fortida som spøker med oss. Jeg kunne ikke noe for det i alle fall. Når man er 17 år, så er det litt hormoner med inn i bildet også kanskje. Jeg er i alle fall glad for at det ble med denne ene gangen.

 

Takk og lov for at det fins snille gutter. Dere er bare ikke alltid så lett å få kontakt med ;)

Lenke til kommentar
"all publisitet er god publisitet" er det ikke så det heter;)

 

Hehe det stemmer nok ikke... All PR er ikke god PR!

 

Ted Bundy drepte trolig et sted mellom 20 og 80 kvinner, og han mottok dusinvis av fanbrev og hadde en egen kvinnelig fanklubb under rettsakene og tiden han satt i fengsel. Bare nevner det.

Lenke til kommentar
Takk og lov for at det fins snille gutter. Dere er bare ikke alltid så lett å få kontakt med ;)

Med tanke på hva en del snille gutter får slengt i trynet er det ikke alle jenter som fortjener en snill gutt. Og det er absolutt noe i det Smurstafa sier at kontakten som regel ender opp i vennskap. "Vi kan jo være venner" er noe jeg også har hørt så alt for mange ganger. Dette kan høres bittert ut, men det er nå engang det jeg mener nå.

 

Og selv om jeg har sett på meg selv som snill, og jeg har fått høre det av mange, så er jeg i stand til å gjøre ganske stygge ting. Som f.eks. å dumpe folk uten noen som helst form for anger eller ord, samt å vise en total likegyldighet. Dagene som snill er definitivt over, siden det bare har fått meg opp i problemer.

Lenke til kommentar
"all publisitet er god publisitet" er det ikke så det heter;)

 

Hehe det stemmer nok ikke... All PR er ikke god PR!

 

Ted Bundy drepte trolig et sted mellom 20 og 80 kvinner, og han mottok dusinvis av fanbrev og hadde en egen kvinnelig fanklubb under rettsakene og tiden han satt i fengsel. Bare nevner det.

 

Jaha, takk for informasjonen...?

 

Hvis det var for å bevise at all PR er god PR, så er det virkelig ikke et gjellende argument...

 

Hvis det var for å bevise at kriminelle tiltrekker jenter så skjønner jeg godt at de gjør det, og har forklart hvorfor tidligere i emnet.

Lenke til kommentar

Hva med "bad girls"? Det finnes mange jenter som oppfører seg totalt bedritent. Har selv sett gutter som er så snille at jenter systematisk utnytter dem ved å spille på følelsene deres. Synes sånt er forferdelig. En gutt som blir grovt utnyttet av en jente er god nok så lenge han holder seg på matta. Men hvis han viser at han er forelsket, f.eks. ved å prøve å kysse henne, da er det smekk på pung.

Lenke til kommentar
Joda, de er det.. Det er bare at kontakten som regel ender opp i vennesonen siden han er så snill at han ikke tør å gjøre noe som _kanskje_ kan bryte med jentas grenser.

 

Jeg syns ikke det er så lett å få kontakt med dem. De er ofte litt sjenerte, så man må liksom peile de inn og prøve og ta initiativ. Men jeg de havner kanskje i den såkalte vennesonen for mange. Jeg vet ikke. Hvis man bare oppfører seg som en venn, så kan man ikke forvente å bli noe mer enn en venn heller. Jeg tror det er mange jenter som føler det sånn.

Lenke til kommentar
Jaha, takk for informasjonen...?

 

Hvis det var for å bevise at all PR er god PR, så er det virkelig ikke et gjellende argument...

 

 

Om det er et gyldig argument for hvorvidt all PR er god PR kan diskuteres. Selv tror jeg all PR er potensielt god PR.

Endret av Godot
Lenke til kommentar
Jeg syns ikke det er så lett å få kontakt med dem. De er ofte litt sjenerte, så man må liksom peile de inn og prøve og ta initiativ. Men jeg de havner kanskje i den såkalte vennesonen for mange. Jeg vet ikke. Hvis man bare oppfører seg som en venn, så kan man ikke forvente å bli noe mer enn en venn heller. Jeg tror det er mange jenter som føler det sånn.

Ja, det er kanskje slik... At han viser jenta så mye respekt at hun ikke blir interessert i ham på den måten i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Joda, de er det.. Det er bare at kontakten som regel ender opp i vennesonen siden han er så snill at han ikke tør å gjøre noe som _kanskje_ kan bryte med jentas grenser.

 

Jeg syns ikke det er så lett å få kontakt med dem. De er ofte litt sjenerte, så man må liksom peile de inn og prøve og ta initiativ. Men jeg de havner kanskje i den såkalte vennesonen for mange. Jeg vet ikke. Hvis man bare oppfører seg som en venn, så kan man ikke forvente å bli noe mer enn en venn heller. Jeg tror det er mange jenter som føler det sånn.

nettopp! Oppfører man seg som en venn, så blir man en venn. Og det er der nice-guys sliter. Den typiske nice-guy har hele tiden fått høre hvor godt han skal behandle kvinner, og at han ikke skal gjøre noe som kan virke støtende eller krenkende. Og for å kunne sjekke ei jente så må man ta sjangser som kan resultere i at jenten blir støtt eller krenket. Samtidig blir han foret ned fra sine venninner om hvorfor ikke alle gutter kan være som han, og at de ikke kan skjønne at han fortsatt er singel.

Og dermed skjønner han ikke at han gjør noe galt, og fortsetter akkurat i samme banen..

Og skjønner han ikke at han gjør noe galt, kommer han til konklusjonen om at det må være han personlig det er noe galt med. Så han slutter å prøve og blir sjenert, og vips så blir han venn med alt og alle, men får aldri jenta han vil ha..

 

Alt bunner i grunn ned til hva nice-guys tror at de skal gjøre.. For som en annen her skrev: Hvis du spør en jente hvordan drømmegutten er, vil hun beskrive sin beste venninne eller den typiske nice-guy.

Og ikke hva hun faktisk er tiltrukket av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...