Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er jenter svake for "bad boys"


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Altså, jeg synes det er litt rart at det finnes så mange bitre og sure karer. Man jo ikke gå etter hurpene, liksom.

 

Jeg setter ei kasse brus på at "hurpene" for det meste bare finnes inni hodet til mennene som klager.

 

Jeg skal forsøke å forklare...

 

La oss kalle vår mann Kåre.

Kåre er en veldig typisk "snill gutt", dvs han har slukt Hollywoodversjonen av flørting rå og tror man skal være selvutslettende snill, sette dama på en pidestall og tilbe henne som en prinsesse mens man hører på alle problemene hennes og står på pinne for henne døgnet rundt. Kåre har heller ikke det beste selvbildet, og har en tendens til å være underdanig og tjeneraktig i nærheten av det motsatte kjønn.

 

Når han så finner ei dame faller han pladask, men siden han har fått trøkket nedover ørene at man skal være snill mot jenter så blir han bestevenninna hennes i seks måneder før han endelig manner seg opp og nær sagt hopper ut av skapet.

 

Noen få kan nok kanskje bli smigret, men Kåre opplever gang på gang å havne i vennefella. Siden Kåre var så snill han bare kunne tar han nederlaget personlig og tror det er han det er noe feil med, noe som gjør at selvbildet rykker ned et hakk.

Siden han ikke kjenner noen annen vei gjentar Kåre prosessen, med samme, nedslående resultat. For å besegle Kåres skjebne sier noen av venninnene hans kanskje at de syns han er drømmemannen og kan ikke forstå hvorfor han ennå er singel. Så snill og god som han er må han jo være et kupp.

 

Kåre får ikke dette til å stemme, og etter enda noen avslag kommer han til den eneste logiske konklusjonen han kan se - kvinnfolk er noen løgnaktige hurper som sier en ting og gjør en annen. Dessuten ser han at de stikker av til høyre og venstre med menn han oppfatter som idioter og rasshøl, noe som forsterker denne troen.

 

Her begynner moroa, for siden Kåre etter hvert setter seg fast i at kvinner er løgnere så vil hjernen hans begynne å lete etter bevis for at denne oppfatningen stemmer. Dette er noe som på fint kalles for "confirmation bias", og betyr i klartekst at Kåre tolker og (mis)oppfatter hendelser på en måte som forsterker inntrykket av at absolutt alle kvinner på hele planeten er løgnere.

Dette fører også til at Kåre blir veldig negativ til kvinner, noe menn som Kåre gjerne rasjonaliserer bort med at de er "realistiske" eller ikke er i stand til å se i det hele tatt. Denne negativiteten tjener så til å skremme vekk damene, og når de stikker av tolker han det som "bevis" på at alle verdens damer er løgnaktige djevler som bør skys som pesten.

 

Gå nok runder i denne sirkelen, og man har et prakteksemplar av en bitter mann som ser hurper over alt, har flere båtlass med bevis på at kvinnfolk ikke er til å stole på og bare er "realistisk" og "sier sannheten" når andre prøver å fortelle at verden faktisk ikke er sånn. Fordi hans verden er sånn, og noe annet er så langt utenfor hans virkelighet at han ikke klarer å åpne for muligheten.

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig.

 

Jeg ser ikke hurper overalt, men til tross for at jeg vet at "Hollywood-versjonen" er bullshit, så klarer jeg ikke bli en sjarmerende frekkas av den grunn. Jeg ser jo at det ofte blir god respons hvis man tar et tydelig initiativ, men jeg klarer ikke være konsekvent. Det blir bare små blaff, som i beste fall gjør dem forvirret.

Lenke til kommentar

Syns det er ganske ironisk korleis "bad boys", som typisk har trekk forbundet med maskulinitet/testosteron (dominant, sjølvsikker) er meir attraktive for kvinner enn menn som har trekkene de som regel spør etter; nemlig ein som gir dem oppmerksomheit. På samme tid pryder ikkje menn som er sjølve definisjonen på maskuline som Schwarzenegger/ein eller annan skjegget kroppsbygjar akkurat veggene til tenåringsjenter.

Lenke til kommentar
Så løsningen er rett og slett og begynne å oppføre seg som en drittsekk?

Nei.

 

Løsningen er å ta de attraktive bitene av drittsekken og ta de til seg uten å behandle jenter som dritt av den grunn.

 

Klarer du å være en nice guy, men inneha egenskapene som selvsikkerhet, stå for egne meninger, selvstendighet, ikke finne seg i å bli behandlet som dritt, og ikke oppføre seg som en tjener for alle rundt deg, vil du bli akkurat det jenter faktisk vil ha.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke hurper overalt, men til tross for at jeg vet at "Hollywood-versjonen" er bullshit, så klarer jeg ikke bli en sjarmerende frekkas av den grunn. Jeg ser jo at det ofte blir god respons hvis man tar et tydelig initiativ, men jeg klarer ikke være konsekvent. Det blir bare små blaff, som i beste fall gjør dem forvirret.

 

Da vil jeg faktisk si det er bedre å ikke vise interesse i det hele tatt. Jeg vet i hvert fall med meg selv at jeg kan bli jævlig frustrert av gutter som virker interesserte bare innimellom. Den usikkerheten er kanskje det verste som er, selv om det kan ha en million forskjellige årsaker.

Lenke til kommentar

Det er desverre det som forventes av oss menn i dagens samfunn.. Gutter skal forføre, og jenter skal forføres..

Det er vi som stiller med ballene, så det er vi som skal gjøre jobben.

 

Det er akkurat derfor det er så vanskelig for en nice-guy å få seg dame, fordi han er så snill at han ikke tør sjangsen på å ta initiativ med fare for å krysse noen av jentenes grenser. Samtidig sitter jentene og venter på at denne snille gutten skal ta initiativ.

Noe som kan bekreftes med alle trådene på dette forumet med jenter som lurer på hva denne snille gutten synes om henne.

Lenke til kommentar
Og det finnes jenter som virker interesserte 100% av tiden? Jeg har aldri truffet en slik.

 

En viss grad av usikkerhet er ganske naturlig. Det er når det blir en (u)vane det blir et problem.

 

Det er ikke det jeg sier. Men se for deg om du er litt på dealern med en jente, da. Og den ene uka snakker hun masse, flørter åpenlyst og tar kontakt flere ganger hver dag. Så er det plutselig stille noen dager, før hun kommer tilbake med samme takten igjen. Sånt er frustrerende, og hvis det ikke er noen åpenbar grunn til at interessen skal svinge sånn, da ville jeg heller vært foruten.

 

Men det er nå bare meg.

 

Jenta må også gi litt tilbake. Meget slitsomt å måtte hele tiden gjøre jobben selv.

 

Selvsagt.

Lenke til kommentar

Nå er dette bare noe jeg har hørt fra veninner da, men når mange jenter finner seg en "bad boy", har kan de ha en ide om at de kanskje kan "få styr på"/forandre han.

 

Dette har jeg også sett med gutter som er beryktet for å være utro, og generelt har en veldig alpha holdning.

 

Nå skal det sies at det jentene ikke tar med i ligninga, er at når mennesker får en dårlig uvane, så er den oftest vanskelig å bryte den...samme gjelder utroskap.

 

Om en mann har vært i forholdet med 10 jenter tidligere, og det har endt i utroskap, hvorfor skulle han pluttselig forandre seg for deg? Kan høres veldig negativt ut, men det finnes mye kroniske cheatere, og mange kan framstå som "bad boys" fra andre sine øyne. kvinnfolk elsker utfordringer og spenning.

Lenke til kommentar
Det er ikke det jeg sier. Men se for deg om du er litt på dealern med en jente, da. Og den ene uka snakker hun masse, flørter åpenlyst og tar kontakt flere ganger hver dag. Så er det plutselig stille noen dager, før hun kommer tilbake med samme takten igjen. Sånt er frustrerende, og hvis det ikke er noen åpenbar grunn til at interessen skal svinge sånn, da ville jeg heller vært foruten.

 

Men det er nå bare meg.

Sånt er sinnsykt tiltrekkende! Det er denne type jente som sitter i hodet over lengre tid, enn de som har jevn kontakt og man vet nøyaktig hvor man har dem.

 

Jeg vil alltid ha det jeg ikke kan få, og er jeg usikker på om jeg har det eller ikke - vil jeg legge mer energi i det enn om jeg alt har det.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært tiltrukket av en såkalt badboy, og langt mindre hatt et forhold til en! Jeg foretrekker snille, kanskje litt sjenerte gutter som gjerne behandler meg som en prinsesse, i positiv forstand! Til gjengjeld blir han selvsagt behandlet som en prins (ev. konge som samboeren min foretrekker :p).

 

Kjepphøye menn på egotripp er ikke attraktivt - jeg tar heller en som er litt usikker og "kjedelig" anytime! :)

Lenke til kommentar

Penance: Jo det har du :)

 

Hvem har vel ikke vært tiltrukket av en av de mange bad-boy-rollene til f.eks. Brad Pitt eller en av de andre Hollywood-hunkiene?

 

Det alle jenter (inkludert deg) glemmer å fortelle når de blir spurt om drømmegutten, er å ta med noen livsviktige detaljer. De beskriver ofte sin beste venninne, eller sette kvalitetene hun nevner på en sterk og "farlig" person i hodet sitt uten at de nevner det.

F.eks. Brad Pitts Tyler Durden i Fight Club med egenskapene som snill, grei, kjøper blomster på impuls, etc etc.

 

For å gi noen eksempler på hva kvinner sier de vil ha, og så slenger jeg med et MEN som de aldri nevner..

- Bli behandlet som en prinsesse (MEN fyren skal ikke gjøre seg underdannig)

- En snill og grei gutt (MEN som ikke gir etter for alt og tør å stå for egne meninger)

- Litt sjenerte (MEN selvsikker)

- En som tar kontakt (MEN ikke hele tiden)

osv osv..

 

Derfor skal man aldri høre på kvinner når de sier hva de vil ha, rett og slett fordi de glemmer å nevne de vesentlige delene. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...