Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er jenter svake for "bad boys"


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Støtter alfred og Smurfen her. :)

 

Vi Nice Guys har blitt fortalt fra vi ble født at man ikke skal såre jenter på noen måte. In fact, man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre som man vil. ;)

 

PS: Ja, Malteaser, hvis du vil ha en Nice Guy, så gå og ta ham! Han er jo så redd for å kontakte deg! :p

Lenke til kommentar
Her er en liten anekdote til alle jenter som lurer på hvor de snille guttene er:

http://www.disillusionedself.com/2007/12/2...-the-nice-guys/

Les også denne kommentaren til artikkel:

 

"This is the same thing as a fat woman complaining about not getting dates. Men are attracted to fit, pretty women while women are attracted to strong, charismatic men. She won’t date you for the same reason you won’t date a fat girl, even if she has a nice personality–there is no sex appeal. If men are unwilling (or unable) to overlook those kinds of deal-breakers, why would you expect women to?

 

Being strong and charismatic is NOT the same as being an asshole. There are many charismatic men in the world that are also courteous and honorable. These men are not only getting laid, but getting girls to stick around. Fat/balding/nerdy men do not have some sort of monopoly on treating women nicely.

 

Don’t blame women for not being attracted to you. You are the one wanting something for less, after all. Fix yourself up and turn yourself into something women want–no sense of entitlement and no more QQing.

 

All men agree that good intentions and a gallon of great personality doesn’t make an ugly girl pretty, so why do so many men complain when the same standard applies?"

Lenke til kommentar

Jepp.. Det var som jeg skrev, at jenter vil ikke ha bad boys.. de vil ha en nice guy som innehar de attraktive egenskapene til en badboy..

 

Eneste saken er at vi gutta blir oppfostra til å være nice guys.. Og hvis vi spør en jente hva hun vil ha, vil hun alltid beskrive en niceguy til punkt og prikke, og vi står tilbake like forvirra og tenker: "jaja, jeg får bare fortsette å gjøre som jeg gjør da.."

Og vips er man tilbake i samme situasjon, hvor jenta stikker av med første og beste badboy som passerer (ja, satt litt på spissen)

 

Det som er det virkelige problemet her, er ikke hva dere jenter vil ha. Men det er hva vi gutter blir fortalt at dere jenter vil ha.

Lenke til kommentar

Spurte vennina mi dette spørsmåle for litt siden, svaret jeg fikk var som følger; "Fordi det er som regel de som er finest inni." Hun ordla seg på den måten at jeg forsto det slik at hun mente at de viser seg frem helt til de vet selv at de har fått jentas interesse, og deretter blir litt mer laid back/mer seg selv. At gutta må være utadvendt og ha en del selvtillit er jeg enig i, selv om det da betyr at noen av gutta må gjøre noen endringer i forhold til hvordan de er når de "er seg selv". I hvor stod grad dette stemmer vil jeg ikke si så mye om, selv foretrekker jeg sjarmørene.

Lenke til kommentar
Les også denne kommentaren til artikkel:

(...)

Jepp, jeg leste den også. Men sånn som jeg ser det, er den basert på en misforståelse av problemstillingen. Altså, det er nok sikkert sant det som står der, men det adresserer ikke det virkelige problemet. Kommentaren får det til å se ut som om det hele handler om at menn klager over at de ikke får seg dame. Det er ikke det som er saken.

 

Det reelle problemet er at jenter sender ut forvirrende signaler. De sier at de er ute etter en ting, mens de i realiteten tiltrekkes av noe annet. At jenter generelt ikke syns jeg er tiltrekkende, er helt greit... de har sikkert gode grunner til det, noe den kommentaren du siterte var inne på. Problemet oppstår imidlertid i det øyeblikket jentene trekker frem nettopp mine egenskaper som det de leter etter hos guttene.

 

Jeg tror ikke vi uten videre kan bruke dette til å konkludere med at jenter generelt er notoriske løgnere. Det er nok mer nyansert enn som så. Hvis man forteller ei jente at hun ikke egentlig tiltrekkes av det hun sier hun tiltrekkes av, så blir hun gjerne grinete, og føler seg uthengt som løgner. Det er fordi hun faktisk selv tror at hun vil ha en snill, omtenksom og ansvarsfull mann som varter henne opp. Dermed er det heller å betrakte som en vrangforestilling enn en løgn.

 

Den dagen alle jenter innser at det er et hav av forskjell mellom hva de ønsker seg og hva de faktisk tiltrekkes av, så forsvinner hele problemet. Da vil de guttene som ikke er attraktive, heller ikke bli lurt av de signaler de får fra jentene.

 

Bli enige med dere selv om hva dere leter etter, og vær tydelig på det. Da skal ikke jeg klage mer, enten dere viser interesse for meg eller ikke.

Endret av alfred97
Lenke til kommentar
Det reelle problemet er at jenter sender ut forvirrende signaler. De sier at de er ute etter en ting, mens de i realiteten tiltrekkes av noe annet. At jenter generelt ikke syns jeg er tiltrekkende, er helt greit... de har sikkert gode grunner til det, noe den kommentaren du siterte var inne på. Problemet oppstår imidlertid i det øyeblikket jentene trekker frem nettopp mine egenskaper som det de leter etter hos guttene.

Aha, da er jeg med. Jeg skjønner definitivt hvordan det kan være både problematisk og irriterende.

Lenke til kommentar
Det reelle problemet er at jenter sender ut forvirrende signaler. De sier at de er ute etter en ting, mens de i realiteten tiltrekkes av noe annet. At jenter generelt ikke syns jeg er tiltrekkende, er helt greit... de har sikkert gode grunner til det, noe den kommentaren du siterte var inne på. Problemet oppstår imidlertid i det øyeblikket jentene trekker frem nettopp mine egenskaper som det de leter etter hos guttene.

Aha, da er jeg med. Jeg skjønner definitivt hvordan det kan være både problematisk og irriterende.

 

Det er jeg villig til å skrive under på.

Lenke til kommentar

Problemet er ikke verre enn å stole på egen erfaring når det gjelder hva jenter vil ha.

 

Dog, tror jeg også at gutter misforstår hva det er jenta sier hun vil ha.

 

Som nevnt tidligere, snill og grei netyr ikke at man må være tøffel.

Det holder ikke å bare være snill og grei hvis man er kjedelig :)

 

Man kan være snill og grei og likevel være The Man! :cool: ;p

Endret av Raijin
Lenke til kommentar
Malteaser:

hva med... å ta kontakt selv? :p

I stedet for å sitte og vente på at riktig mann/gutt skal komme til deg, så kan du vel gå til ham? ;)

It works.

Det er ikke like lett, som du kansje vet selv. Som blåbær sier, så er jeg også redd for å bli avvist. Det var faktisk første gang for noen uker siden jeg turte å spøre en gutt ut, men som dere vet så får man ikke alltid det svaret enn håper på og da blir enn i hvertfall mer redd for å ta kontakt med andre etter det:) (hvis noen lurte så sa han ikke nei, men han hadde dame. Men like sårende fordet om) :p

 

Hun er vel like sjenert som deg vel!

Ingen liker å bli avvist, men noen er bedre enn andre til å takle det.

 

 

 

Støtter alfred og Smurfen her. :)

 

Vi Nice Guys har blitt fortalt fra vi ble født at man ikke skal såre jenter på noen måte. In fact, man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre som man vil. ;)

 

PS: Ja, Malteaser, hvis du vil ha en Nice Guy, så gå og ta ham! Han er jo så redd for å kontakte deg! :p

 

Ja men GardinFantomet (haha bra navn) du kan ikke tenke deg at jeg er redd for å ta kontakt med han? ;)

 

Men dere vet....Det er også mange gutter som ser ut som nice guys, men viser seg og være noen utrolige drittsekker! Så skinnet bedrar ;)

Lenke til kommentar

Gutter som klager på bad boys pleier å være veldig kjedelige. De er vant til å se at den kjedelige, snille typen får jenten i filmer, og skjønner ikke hvorfor det ikke skjer i virkeligheten. Det er rett og slett fordi jenten du går etter ikke er kjedelig, og ikke vil ha en kjedelig kjæreste. Ekte rettferd er at sånne gutter blir sammen med gråmusjenter som ikke sminker seg og gjemmer seg i hjørnet på fest. Hvis du derimot vil ha en jente med litt futt i så må det også være litt futt i deg, og det er det sjeldent i gutter som gjør alt for å få damen til å tro at hun er for god for ham, for deretter å bli overrasket når hun begynner å tenke det selv, som har..

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar
Gutter som klager på bad boys pleier å være veldig kjedelige. De er vant til å se at den kjedelige, snille typen får jenten i filmer, og skjønner ikke hvorfor det ikke skjer i virkeligheten. Det er rett og slett fordi jenten du går etter ikke er kjedelig, og ikke vil ha en kjedelig kjæreste. Ekte rettferd er at sånne gutter blir sammen med gråmusjenter som ikke sminker seg og gjemmer seg i hjørnet på fest. Hvis du derimot vil ha en jente med litt futt i så må det også være litt futt i deg, og det er det sjeldent i gutter som gjør alt for å få damen til å tro at hun er for god for ham, for deretter å bli overrasket når hun begynner å tenke det selv.

 

Jeg er helt enig! Utrolig bra sagt! :thumbup:

Lenke til kommentar
Støtter alfred og Smurfen her. :)

 

Vi Nice Guys har blitt fortalt fra vi ble født at man ikke skal såre jenter på noen måte. In fact, man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre som man vil. ;)

 

PS: Ja, Malteaser, hvis du vil ha en Nice Guy, så gå og ta ham! Han er jo så redd for å kontakte deg! :p

 

Ja men GardinFantomet (haha bra navn) du kan ikke tenke deg at jeg er redd for å ta kontakt med han? ;)

 

Men dere vet....Det er også mange gutter som ser ut som nice guys, men viser seg og være noen utrolige drittsekker! Så skinnet bedrar ;)

Jo, jeg skjønner det. Det største problemet er vel at kulturelt er det mannen som skal sjekke opp dama, ikke omvendt. ;)

 

Og ja, det finnes folk som ser ut som snille gutter, og som er noen fæle mørkemenn. Det finnes også Bad Boys som egentlig er veldig, veldig snille gutter! :)

Lenke til kommentar
Du tror kansje ikke det er grunnen til at mange jenter ender opp med "bad boys"? Fordi dere som er de snille, ikke tørr å ta sjansen! ;) Dere bare gjemmer dere vekk og lar de slemme guttene overta :ermm:

Om det var tilfelle at jentene ville ha snille gutter, så hadde jentene løftet blikket litt og sett alle de sjenerte, men snille, mennene som bare dør etter å få prate med dem. Men det skjer jo ikke. Lurer på hvorfor... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...