Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er jenter svake for "bad boys"


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Overfladiske, følelsesløse og selvsentrerte?

 

Vi er nok mer overfladiske og følelsesløse enn kvinner - vi er enklere vesener. gudskjelov! Lar oss i mindre grad styre av følelser, og i større grad av fornuft. Ser ikke noe negativt i det.

 

Mer selvsentrerte enn dere er vi definitivt ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var ikke, men har blitt.

 

Så er spørsmålet hva en skal prøve på? For min del har jeg mine barn så jeg trenger ingen kvinne for reproduksjon lenger. Slik sett holder det å holde kvinner som "kjældeyr" mer en nok. Så tar jeg de tunge relasjoner med kompiser :)

 

Hva skal en prøve på? Finne noen å dele livets gode og dårlige dager, noen å være glad i, og som er glad i deg tilbake. En som forstår deg på alle plan, og som vil deg alt godt, og du det samme tilbake.

 

Venner funker sikkert greit, de også. Whatever floats your boat, mann.

Lenke til kommentar
TheMartine, du sier at alder ikke er et tall. La meg gi deg et konkret eksempel: la oss si du er 25 år, ville du blitt sammen med en kar på 21? Nei det ville du ikke, fordi de fleste jenter naturlig tiltrekkes av mer selvsikre personer, og som oftest er de mest selvsikre enda eldre enn jenta selv. Det er ikke uvanlig at en 21-årig jente blir sammen med en type på 29, men at noe skjer motsatt vei er helt sprøtt. Da er man plutselig i forskjellige faser i livet, i forskjellige sosiale grupper, bla bla bla.

 

Det ville jeg ikke?

 

Kan vel godt være at jeg ville det, det kommer helt og holdent an på hvordan man fungerer sammen som personer.

Lenke til kommentar
Overfladiske, følelsesløse og selvsentrerte?

 

Vi er nok mer overfladiske og følelsesløse enn kvinner - vi er enklere vesener. gudskjelov! Lar oss i mindre grad styre av følelser, og i større grad av fornuft. Ser ikke noe negativt i det.

 

Mer selvsentrerte enn dere er vi definitivt ikke.

 

Det var et forsøk på å leke den typiske mannehateren som jeg av og til føler for å bli når jeg leser sånne tråder.

 

Men jeg kunne jo aldri hatet dere, dere lager jo den beste musikken <3

Lenke til kommentar
TheMartine, du sier at alder ikke er et tall. La meg gi deg et konkret eksempel: la oss si du er 25 år, ville du blitt sammen med en kar på 21? Nei det ville du ikke, fordi de fleste jenter naturlig tiltrekkes av mer selvsikre personer, og som oftest er de mest selvsikre enda eldre enn jenta selv. Det er ikke uvanlig at en 21-årig jente blir sammen med en type på 29, men at noe skjer motsatt vei er helt sprøtt. Da er man plutselig i forskjellige faser i livet, i forskjellige sosiale grupper, bla bla bla.

 

*sniff, sniff*

Er det en eim av oksebæsj jeg fornemmer...?

Lenke til kommentar
TheMartine, du sier at alder ikke er et tall. La meg gi deg et konkret eksempel: la oss si du er 25 år, ville du blitt sammen med en kar på 21? Nei det ville du ikke, fordi de fleste jenter naturlig tiltrekkes av mer selvsikre personer, og som oftest er de mest selvsikre enda eldre enn jenta selv. Det er ikke uvanlig at en 21-årig jente blir sammen med en type på 29, men at noe skjer motsatt vei er helt sprøtt. Da er man plutselig i forskjellige faser i livet, i forskjellige sosiale grupper, bla bla bla.

 

*sniff, sniff*

Er det en eim av oksebæsj jeg fornemmer...?

 

Fint at du holder deg saklig. Om du ikke har noe annet å komme med enn usaklig pisspreik kan du dra en viss plass.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Var ikke, men har blitt.

 

Så er spørsmålet hva en skal prøve på? For min del har jeg mine barn så jeg trenger ingen kvinne for reproduksjon lenger. Slik sett holder det å holde kvinner som "kjældeyr" mer en nok. Så tar jeg de tunge relasjoner med kompiser :)

 

Hva skal en prøve på? Finne noen å dele livets gode og dårlige dager, noen å være glad i, og som er glad i deg tilbake. En som forstår deg på alle plan, og som vil deg alt godt, og du det samme tilbake.

 

Venner funker sikkert greit, de også. Whatever floats your boat, mann.

I merly have a raft my dear :cool:

 

Beklager å måtte si det, men troen på og søken etter disse tingene hører fortiden til. Det var en meget hard skole, men jeg lærte. Menn for vennskap, kvinner for moro :)

Lenke til kommentar

Det eneste jeg kan si med sikkerhet er at dette er et tema som mange etter oss kommer til å irritere seg over. Og selv om flere sikkert kunne hatt logikk og analytisk tenkning som mellomnavn blir man ikke klok på dette. Men igjen, det hadde vært interessant å se hva som skjedde hvis alle "nice guys" hadde blitt forvandlet til kalde, kyniske og beregnende drittsekker. Hvordan hadde jentene reagert hvis det hadde gått opp for dem at det ikke lenger hadde fantes snille fyrer mer?

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
I merly have a raft my dear :cool:

 

Beklager å måtte si det, men troen på og søken etter disse tingene hører fortiden til. Det var en meget hard skole, men jeg lærte. Menn for vennskap, kvinner for moro :)

 

Jeg synes ikke kvinner er så morsomme, jeg. Kjipt for meg, da.

 

 

stigfjel: Det er mange kvinner som allerede fortviler nok over at de aldri finner en "nice guy", så det eksperimentet trenger neppe gjennomføres.

Lenke til kommentar
Men igjen, det hadde vært interessant å se hva som skjedde hvis alle "nice guys" hadde blitt forvandlet til kalde, kyniske og beregnende drittsekker.

Det hadde blitt ille, bare se på PUA når man systematiserer og... urk... nå ble jeg veldig.. veldig.. deprimert :hm:

PUA? Her er det en forkortelse jeg ikke har fått med meg.

 

Edit: fant det ut.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

I min hverdag, være seg arbeidsliv, foreningsliv, familieliv, kafeliv osv. så møter jeg stort sett bare anstendige, vennlige, hederlige og ordentlige personer. Mitt kjærlighetsliv har vært opp ned. Noen forhold har vært gode, de har vart lenge og noen forhold har vært dårlig, de har vart kort.

 

Men jeg tror ikke man kan generalisere hele (eller halve) menneskeheten utfra et beskjedent antall kjærlighetsforhold. Når man inngår i et slikt forhold, så danner man halvparten av et "vi", så etter mitt skjønn er det vanskelig å sortere og adskille hva som skyldes en selv og hva som skyldes den andre.

 

Når et forhold utvikler seg i en uheldig retning, så kan man aldri fullstendig avskrive at man selv har en eller annen grad av "egenandel" i forholdets utviklingen. Imidlertid har man i et hvert fall et ansvar. Man må selv sørge for å avbryte et forhold som er identitetstruende for en selv. Hvis man merker at man er i ferd med å handle i strid med egne verdier, egen samvittighet, egne mål osv. kan man ikke klandre andre for slike handlinger. De er til syvende og sist valgt.

 

Egenandelen i våre relasjoner er det eneste vi kan gjøre noe med. Vi kan aldri forandre andre mennesker, vi kan bare forandre oss selv. Å ville utdanne seg til en "bad guy" eller "good guy" for den saks skyld, fordi man har en eller annen antagelse om at det er noe andre forventer, basert på et beskjedent antall observasjoner, kan bli som å iføre seg en frakk som er for stor eller for liten. Hvis man i det hele tatt skal forsøke å forandre på seg selv, så må det jo være i den hensikt å bli mer autentisk, dvs. i bedre samsvar med det man holder for å være rett eller galt, stygt eller pent.

 

Til slutt noen personlige erfaringer, fra et beskjedent antall forhold. det er ikke min opplevelse at de kvinner jeg har kjent ønsker seg spesifikt en snill eller en slem mann. Jeg har opplevd forventningene som mer sammensatte enn som så. Et forsøk på beskrivelse av disse forventningene kan være:

 

En spennende, interessant, kontrollerbar og forutsigbar mann. Altså BÅDE kriger og poet.

Lenke til kommentar
TheMartine, du sier at alder ikke er et tall. La meg gi deg et konkret eksempel: la oss si du er 25 år, ville du blitt sammen med en kar på 21? Nei det ville du ikke, fordi de fleste jenter naturlig tiltrekkes av mer selvsikre personer, og som oftest er de mest selvsikre enda eldre enn jenta selv. Det er ikke uvanlig at en 21-årig jente blir sammen med en type på 29, men at noe skjer motsatt vei er helt sprøtt. Da er man plutselig i forskjellige faser i livet, i forskjellige sosiale grupper, bla bla bla.

 

*sniff, sniff*

Er det en eim av oksebæsj jeg fornemmer...?

 

Fint at du holder deg saklig. Om du ikke har noe annet å komme med enn usaklig pisspreik kan du dra en viss plass.

 

Å, så du ønsker saklighet? Da foreslår jeg at du slutter å presentere dine meninger og antakelser som om det skulle være kalde harde fakta, og avstår fra grove generaliseringer og vill gjetning.

Lenke til kommentar
En spennende, interessant, kontrollerbar og forutsigbar mann. Altså BÅDE kriger og poet.

All erfaring jeg har fått på området tilsier at ukontrollerbar, i betydningen at han ikke er "slaven" til jenta, er utrolig attraktivt. Det samme med uforutsigbarhet, fordi det gir en spenning rundt fyren som forutsigbarhet aldri kan gi.

Lenke til kommentar
En spennende, interessant, kontrollerbar og forutsigbar mann. Altså BÅDE kriger og poet.

All erfaring jeg har fått på området tilsier at ukontrollerbar, i betydningen at han ikke er "slaven" til jenta, er utrolig attraktivt. Det samme med uforutsigbarhet, fordi det gir en spenning rundt fyren som forutsigbarhet aldri kan gi.

 

Vel så har vi forskjellige er faringer om dette, men ikke helt. Jeg har også opplevd at uforsigbarhet ble oppfattet som tiltrekkende, de første 3 - 6 måneder. Deretter kom fasen med "utvikling av forholdet", som bl. a. hadde fortutsigbarhet som en av målene. Inntil forholdet ble så godt og grundig utviklet at det ikke lenger var plass til meg i det.

 

Forøvrig var mitt poeng å peke på den umulige motsetningen i å være spennende og forutsigbar, samtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...