Gå til innhold

Fjerne windows 7 boot sak`?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ser ikke ut til at du har tatt hensyn til posten min, jeg for min del tror det er et grub-problem og ikke win-bootmanager problem. Men siden du har avinstallert win7 og kbuntu, så kan du jo bare boote fra en eller annen windows-cd (tror det må bli vista, men er ikke sikker, kan hende det funker med xp gog win7-cden også). For deretter å ta repair (Tror det står noe sånt), da burde du få opp enten en liste med programmer du kan starte, eller et kommandovindu. Uansett så er det det kommandovinduet du skal inn i, og så er det bare å skrive fix mbr eller fix boot, så burde det installere den vanlige bootmanagern til windows, og voila!

Lenke til kommentar

Nå har jeg innstaller windows 7 igjen, jeg gikk i windows 7 run, msconfig boot, men der står det bare windows 7, ikke noen flere? får ikke sletta det en gang? hva skal jeg gjøre? har by the way innstaller windows 7 på en annen harddisk hvis det har noe å si

Lenke til kommentar
satt inn windows 7 cden trykka repair, så gikk jeg ned til en sånn svart boks skrev inn fix mbr funka ikke så prøvde jeg fix boot funka ikke

 

I din dvd plate vil du finne en boot folder.

I den vil du finne bootsect.exe. Fra cmd (uansett fra hvor du befinner deg) kan du utføre ...bootsect /help

Du vil da finne ut mer om det du vil.

 

Bilde fra diskbehandling kunne hjelpe folk å hjelpe deg. (Så vedlegg bilde)

Lenke til kommentar

fixmbr er i hvertfall en del av recovery console på win XP CDen.

 

Du kan lese mer om recovery console og fixmbr her:

http://support.microsoft.com/kb/314058

 

Bruker du Grub, så fikk du link over her.

 

Prøvde å fikse boot loaderen med win7 CD`en i går.

Det endte med at jeg innstallerte XP og 7 på nytt.

Men tror det kunne ha løst seg ved å sette disken til aktiv, også kjørt recovery.

Endret av Otter_3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...