Tommy- Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Når jeg starter pcen min nå får jeg valge mellom å velge window7 og kbuntu og windows home. men jeg har formatert harddisken der windows 7 lå på, så hvordan fikser jeg det? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Start Windows, trykk kjør/run/win+r skriv msconfig og velg "Boot". Slett Windows 7. Da skal den ikke komme ved oppstarten Edit: Skrivefeil Endret 8. mars 2009 av Kris. Lenke til kommentar
Tommy- Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 finner ikke boot? Uten_navn.bmp Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Hvilken boot manager bruker du? Ettersom jeg ser du har kbuntu installert vil jeg tippe grub, men her får folk rette på meg hvis jeg tar feil. Hvis det er så at du bruker grub, kan du sjekke ut disse sidene: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=967797, http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=538009 Håper det setter deg på ret spor Lenke til kommentar
Kris Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Bare let gjennom alt der. Det er sikkert noe lignende dette her: Lenke til kommentar
Tommy- Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 har nå avisntaller ubuntu, hvordan får jeg endra boot greia får den ikke opp i msconfig? Uten_navn2.bmp Lenke til kommentar
Kris Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Det er ingenting på SYSTEM.ini eller Win.ini heller? Lenke til kommentar
Tommy- Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Nei her er printscreen Uten_navn3.bmp Uten_navn4.bmp Lenke til kommentar
Kris Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Da vet jeg ikke. Du skulle ikke ha formatert Win7-harddisken, skulle ha fjernet booten først, og formatert etterpå. Men det er sikkert noen andre her som vet hvordan du fikser det Lenke til kommentar
Tommy- Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 jeg kan jo prøve å installer windows 7 på nytt så fjerne boot greia? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Det kan du gjøre. Tar jo bare rundt 15 min å innstallere Win7, så det er jo kanskje like greit det. Men tror nok at det finns enklere måter å fikse det. Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Det ser ikke ut til at du har tatt hensyn til posten min, jeg for min del tror det er et grub-problem og ikke win-bootmanager problem. Men siden du har avinstallert win7 og kbuntu, så kan du jo bare boote fra en eller annen windows-cd (tror det må bli vista, men er ikke sikker, kan hende det funker med xp gog win7-cden også). For deretter å ta repair (Tror det står noe sånt), da burde du få opp enten en liste med programmer du kan starte, eller et kommandovindu. Uansett så er det det kommandovinduet du skal inn i, og så er det bare å skrive fix mbr eller fix boot, så burde det installere den vanlige bootmanagern til windows, og voila! Lenke til kommentar
Tommy- Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 satt inn windows 7 cden trykka repair, så gikk jeg ned til en sånn svart boks skrev inn fix mbr funka ikke så prøvde jeg fix boot funka ikke Lenke til kommentar
Kris Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Tar jo bare 15-20 min å innstallere Win7, så du kan jo sette til å innstallere og se en film imens hvis det ikke virket med det hjahre sa. Lenke til kommentar
Tommy- Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Nå har jeg innstaller windows 7 igjen, jeg gikk i windows 7 run, msconfig boot, men der står det bare windows 7, ikke noen flere? får ikke sletta det en gang? hva skal jeg gjøre? har by the way innstaller windows 7 på en annen harddisk hvis det har noe å si Lenke til kommentar
Kris Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Rart. Jeg får opp Windows XP og Windows 7 når jeg går der. Jeg har de også på to forskjellige harddisker. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 satt inn windows 7 cden trykka repair, så gikk jeg ned til en sånn svart boks skrev inn fix mbr funka ikke så prøvde jeg fix boot funka ikke I din dvd plate vil du finne en boot folder. I den vil du finne bootsect.exe. Fra cmd (uansett fra hvor du befinner deg) kan du utføre ...bootsect /help Du vil da finne ut mer om det du vil. Bilde fra diskbehandling kunne hjelpe folk å hjelpe deg. (Så vedlegg bilde) Lenke til kommentar
Otter_3 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) fixmbr er i hvertfall en del av recovery console på win XP CDen. Du kan lese mer om recovery console og fixmbr her: http://support.microsoft.com/kb/314058 Bruker du Grub, så fikk du link over her. Prøvde å fikse boot loaderen med win7 CD`en i går. Det endte med at jeg innstallerte XP og 7 på nytt. Men tror det kunne ha løst seg ved å sette disken til aktiv, også kjørt recovery. Endret 9. mars 2009 av Otter_3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå