Argusblikk Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Hei, jeg er på kikk etter ny TV. For øyeblikket har jeg en 28" av gammel type. Størrelse: Jeg ønsker en tv i størrelsen 37-42 tommer. Prisklasse: Helst så lavt som mulig, men vil ha en god tv, så opp til 7000-8000 kroner. Hva slags spesifikasjoner mener du TVen bør ha?: Jeg er litt usikker på om jeg skal ha LCD eller plasma, men se bruksområder. Har sett litt på PX80 som koster kjempelite nå (litt under 6000), men jeg frykter innbrenning og andre problemer, som IR. Jeg gidder ikke ha en TV hvor jeg må kjøre TVen mer på hvitt enn å bruke den. Ønsker så god oppløsning som mulig, og siden jeg sitter forholdsvis nærme (litt under 3 meter) er det ekstra viktig. I tillegg vil jeg jo at HD-materialet skal se så bra ut som mulig. PC-inngang må også være tilstede, og dette 1:1 *noe* som gjør at bildet passer perfekt med skjermen. Antall HDMI.. Hmmm, 3x burde vel holde, og så vidt jeg vet er dette ganske vanlig. Hva slags kildesignal har du?: Foreløpig kommer TVen til å bli brukt som skjerm, for PS3 og PC. Mulig jeg kobler til RiksTV-boksen en gang i blant. I tillegg vil muligens hjemmekameraet kobles til (Canon HV-20, HD-kamera). Hva annet enn tv skal du bruke den til?: Som nevnt kommer den til å bli brukt med PS3 (mest), og PC. Når den er koblet til PS3 blir det film (divx, DVD og BluRay). Og ved PC blir det vel mest film der og (mkv), men kan hende jeg ønsker å sitte i sofaen og surfe på nettet eller spille et spill og. Jeg håper noen har noen gode tips å komme med. Også angående PX80 (som jeg så hadde en skrekktråd her inne :S). På forhånd takk, mvh Mks1001 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Samsung LE40676. Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Så vidt jeg kan se, så koster Samsung LE40A676 en god del mer enn mitt budsjett tillater. Takk for tips uansett! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Oisann, det tilbudet jeg tenkte på er visst ikke å finne lenger. Edit: Her var det visst noe. Endret 8. mars 2009 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Samsung LE40A656 ser ut som en flott tv. Men ser gjerne at noen kommer opp med litt billigere alternativer også, økonomien er kanskje ikke den beste ser dere (er 16). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Selvfølgelig. Derfor har vi også Samsung LE40A557 som ligger lavere i pris. Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Hva er forskjellen på A6-serien og A5-serien til Samsung? Hadde også vært fint å vite om det er noen andre TVer som kjemper i samme prissegment, som også er gode. Og om det er noen nært stående salg osv Takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hva er forskjellen på A6-serien og A5-serien til Samsung? Du vet, det vanlige. Forbedret bildebehandling, design og andre finesser som skal gi deg en radikalt forbedret opplevelse. Forskjellen er i realiteten veldig liten og ikke til å forsvare en langt høyere pris. Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 For å lett forkalre forskjellen på seriene, se her: http://www.samsung.com/no/current/campaign...site/index.html Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Nå fikk jeg veldig lyst til å bare klikke "kjøp" på Samsung A557.. Utifra den siden du linket til Smalltimer, så det ut til at hovedforskjellene var følgende: A656: 50000:1 i dynamisk kontrast, kontra 40000:1 hos 557. 178/178 grader i betraktningsvinkel, kontra 175/175 hos 557. "DNIe pro", kontra "DNIe Pro" 100 hz 1 ekstra HDMI Hvor avgjørende er disse forskjellene? Tenker da mest på de som har med selve billedkvaliteten å gjøre. Vurderer nemlig å gå ned til 37" av A656. Ser gjerne at noen med erfaring fra en eller begge TVene deler erfaringer Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Jeg har selv en LE40A696 og er veldig fornøyd. Sortnivået er glimrende, noe som også kan sies om kontrasten. Det er alt i alt et fyrverkeri av positive opplevelser. Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Godt å høre Tror du dette gjelder 557 også? Forresten, jeg så at på 37"-versjonen av 656 så var kontrasten droppet ned til 15000:1. Altså vesentlig lavere enn sin noe større storebror. Derfor er ikke lenger den TVen lenger aktuell. Trodde den hadde samme spesifikasjoner som 40" med unntak av størrelsen, men den gang ei... Noen som er innehaver av et A557-apparat? Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Skal være en stor tråd om 557 her på forumet Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Regner med at du snakket om tråden om LE46A557? Der var det en del nyttig informasjon Problemet med dårlig kvalitet på analoge signaler vil ikke ramme meg, men pipelyden ved bruk av VGA bekymrer meg noe. Er dette et problem som gjelder over hele fjøla, eller er det kun "mandags TVer" som har dette problemet? Og hvor høy er pipelyden? Den andre tråden ang. 40"-versjonen var direkte meningsløs, ettersom om den endte opp i en diskusjon om hvorvidt man har angrerett eller ei, ved kjøp av B-vare. Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Jeg tror at mange som legger ut sine erfaringer her på forumet er folk som driver å analyserer TV'en til de blir grønne. Dvs, mange av "problemene" oppdager du ikke før du setter deg ned en halv meter fra TVen bare for å oppdage feil. Det jeg vil frem til er at ting som en svak pipelyd vil du ikke merke når du ligger i sofaen og ser på TV/spiller Tar selvfølgelig forbehold om ting virkelig ikke er som de skal. Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Haha, jeg mistenker det samme Ser det faktisk svært levende for meg: setter seg ned ved mikroskop og stetoskop for å lese etter feil. Men pipelyd har jeg erfaring med, da min nåværende TV nå og da finner på å spre en skingrende og høyfrekvent pipelyd utover hele rommet. Løsningen er å dunke apparatet på toppen, men det vil jeg nødig gjøre med et nyanskaffet og kostbart TV-apparat. Så OM det er noe hold i påstanden, så vil jeg gjerne vite hvor høy lyden er. Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 Leter etter tester av den forløpig aktuelle TVen, men finner svært lite. Hvilke andre TVer i A5xx-serien har samme display? Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Huff, nå ble jeg fryktelig usikker her... Er det noen som kan svare på hvor utbredt "IR" er på Panasonic px80? Hvor lang tid det tar før det eventuelt dukker opp, og tiden det tar å fjerne det? (hvordan gjør man det?) Lurer nemlig fælt på px80, ser ut til at man får veldig mye TV for 6000 kroner! Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Min første 32"px80 slet ikke med ir. men den ble trasnportert feil av fraktselskapet så den ble returnert. byttet til px81 i 42" og jeg slet med ekstremt mye ir. så en film og tok mange timer å bli kvitt. har fått nytt panel og får fortsatt IR men de går bort etter noen sek eller minutter. kommer annn på hvor lenge jeg har hatt et statisk bilde. Er ikke veldig utbredt. de som er fornøyd klager ikke men de du hører er de som har problemer. px80 er et godt valg;) kjøp på elkjøp hvis mulig. får du et panel med IR problemer er det jo bare å bytte:D etterfølgeren av px80 kommer neste mnd og virker helt lik px80 bare med penere design og noen småforbedringer, men bildemessig skal de vist være like. den nye vil ligge fra 9000 og oppover i butikk Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Jeg opplever aldri IR. Spiller ofte i flere timer, spesielt på Xbox 360. Ser IR hvis jeg slår av alle kilder, men hvis jeg f.eks. har spilt i to timer, og tar rett over på en TV-kanal, så merker jeg ingenting Glemte TVen på en hel natt en gang, på TV-Norge. Var ingenting som var fastbrent i TVen når jeg sto opp, men nå vet jeg ikke helt hva som ble sendt i løpet av natten da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå