Gå til innhold

På jakt etter et bedre kompaktkamera

Anbefalte innlegg

Er virkelig på utikk etter et bedre kompaktkamera nå. Skal selge mitt Canon EOS 400D siden det blir altfor lite brukt på grunn av størrelsen. Hva er det nærmeste jeg kommer et speilreflekskamera i kompaktkameraklassen for øyeblikket? Hvor høyt opp i pris må jeg for å få noe som duger?

Og sånn forresten, hva får jeg for et nesten ubrukt Canon EOS 400D med orginal objektiv, minnekort, Canon EF 50mm objektiv og futural til kameraet? 4000?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset! Skal sjekke det. Må vel innrømme at jeg ikke har vært 100% med Canon-kameraet hittil. Fruen har også et litt eldre Canon kompaktkamera det har vært mye tull med.

Så litt på Leica D-LUX 4, er det bortkastede penger?

Lenke til kommentar

Panasonic LX3 og Canon G10 er de mest opplagte alternativene.

D-LUX 4 er Leica sin utgave av LX3. Tror det følger med litt bedre programvare og den ser flott ut. LX3 er absolutt mest for pengene, men jeg har mest lyst på D-LUX 4. :)

Lenke til kommentar

Hehe, var litt det jeg satt å lurte på også. LX3 ser litt mindre fin ut enn D-LUX 4, som ser helt nydelig ut. Men er det verdt å bruke 2k ekstra bare pga en fin logo?

Tror G10 er utelukket. Har snust litt rundt på nettet nå. Men må ta meg en tur på fotovideo eller noe å få testa grepet på de.

Lenke til kommentar
Hehe, var litt det jeg satt å lurte på også. LX3 ser litt mindre fin ut enn D-LUX 4, som ser helt nydelig ut. Men er det verdt å bruke 2k ekstra bare pga en fin logo?

Det er opp til deg, men jeg synes det er galskap :)

Det er en litt annen firmware, men av testbilder ser jeg langt fra så stort forskjell at det forsvarer en høyere pris på Leica-kameraet. Det er faktisk Panasonic som har laget både D-Lux4 og LX3... til og med objektivet er laget av Panasonic på begge modellene.

Endret av Super8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...