Superman19 Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Hei, jeg er en gutt på 19 år, som er ekstremt forelsket. Den jeg er forelsket i, er ei jente i klassen min som jeg har grei nok kontakt med. Vi snakkes på MSN og via meldinger en skjelden gang (egentlig alt for skjelden), samt at jeg ikke har noe problem med å snakke med henne ellers, bortsett fra at jeg kan finne på å rødme. Jeg er forholdsvis sikker på at hun vet at jeg liker henne, da omtrent alle andre enn hun spør meg hvordan det går med denne jenta. Men problemet er at jeg ikke tør å ta et skritt for å se om det kan bli noe. På for eksempel forige fest (da jeg hadde bestemt meg for å gjøre noe med mitt problem, til tross for at man helst ikke skal gjøre det i fylla), så satt jeg lenge å snakket med to av hennes beste veninner, men ikke henne. Med andre ord vil jeg påstå at jeg er redd for å gjøre noe med min forelskelse, og det er ikke så sinnsykt morro, hvis dere skjønner. Noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre med problemet? Og ja jeg skjønner at jeg er ei pingle, men for meg er det ikke så sinnsykt lett, da jeg er litt for sjenert av meg... Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Drit i henne, finn deg noen andre. Forelskelsen vil gå over før eller senere uansett. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 @TS Crash and burn! Hopper du i det har du i alla fall prøvd.Prøver du ikke så skjer det i alle fal ikke noe. Hun vil mest sansynlig avvise deg, men da kan du i alle fall få komt deg videre. @Bjarnemann: Dust! Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Tja, første skritt må jo være å trappe opp kontakten med henne. Send henne gjerne meldinger litt oftere, og ikke bare av typen "Hei, hva skjera?". Så etterhvert som det har blitt en vane og praten går lett mellom dere, kan du jo spørre henne om å finne på noe. Film er alltid kos, men det kan lett bli litt press der. Så andre aktiviteter, som å ta en tur i byen, være med felles venner, dra på en konsert e.l. kan gjerne være greie å starte med. Hvis det virker som hun liker deg (hun smiler mye, det blir litt kroppskontakt etc.), er det bare å ta det derfra. Lykke til! Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Som en eller annen berømt amerikansk (eller kanadisk?) ishockeyspiller en gang sa: "You miss a 100 % of the shots you never take" Lenke til kommentar
Superman19 Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Drit i henne, finn deg noen andre. Forelskelsen vil gå over før eller senere uansett. Når man er midt oppe i det, så føles det ikke akkurat slik... @TS Crash and burn! Hopper du i det har du i alla fall prøvd.Prøver du ikke så skjer det i alle fal ikke noe. Hun vil mest sansynlig avvise deg, men da kan du i alle fall få komt deg videre. @Bjarnemann: Dust! Riktig. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har hørt dette, og jeg er fullstendig klar over at det er det beste (hvorfor jeg da ikke gjør det, er et godt spørsmål.) Det er mye bedre med et nei, enn et kanskje slik som det er nå... Tja, første skritt må jo være å trappe opp kontakten med henne. Send henne gjerne meldinger litt oftere, og ikke bare av typen "Hei, hva skjera?". Så etterhvert som det har blitt en vane og praten går lett mellom dere, kan du jo spørre henne om å finne på noe. Film er alltid kos, men det kan lett bli litt press der. Så andre aktiviteter, som å ta en tur i byen, være med felles venner, dra på en konsert e.l. kan gjerne være greie å starte med. Hvis det virker som hun liker deg (hun smiler mye, det blir litt kroppskontakt etc.), er det bare å ta det derfra. Lykke til! Takk, mange gode tips der Altså, hun er en person som smiler "konstant", så det er vanskelig å ta et hint på den måten... Jeg har et spørsmål angående det med meldinger. Som oftest er det jeg som tar kontakt, men jeg føler meg av og til litt dum når jeg spør hva hun gjør eller noe liknende. Har jeg egentlig noen grunn til å gjøre det? Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Absolutt ikke. Det er en god måte å starte en samtale, blir som oftest litt rart å sende melding med et totalt random spørsmål. Du kan kommentere det hun gjør, stille spørsmål ved det og få igang en samtale på den måten. Lenke til kommentar
DudeUlf Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 @TS Crash and burn! haha, det uttrykket likte jeg :!: Lenke til kommentar
isprins Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Ikke legg for mye følelser i det. Det kan komme til å ødelegge gangsynet ditt sånn at du oppfører deg for snillt.. Da er løpet er kjørt. Endret 9. mars 2009 av isprins Lenke til kommentar
Ohhmyyyy Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Den letteste måten å komme i kontakt med noen på hvis man er litt usikker på seg selv, er jo å "gjemme" seg litt bak enten MSN eller tekstmeldinger. Naturligvis burde du begynne der. Siden du har regelmessig kontakt med henne på MSN er det plassen for å begynne å ta samtalene til et litt mer særiøst nivå. Du burde starte med komplimenter. Komplimenter er en utmerket måte til å vise noen hva du synes og føler for dem og dessuten elsker jenter komplimenter. For å sjarmere denne jenta må du selvfølgelig ikke gi henne kompliment etter kompliment, men lure ett og annet kompliment inn i samtalen kanskje. Etter hvert kan du ta samtalen litt lenger og når du føler deg trygg, enten fortelle henne at du gjerne vil bli bedre kjent med henne utenom skolen og deretter kanskje spørre henne om en date. For dette kreves det mye mot og selvfølgelig selvtillit. Selv om at du kanskje ikke tror du har denne selvtilliten så kan du finne den etter hvert. Jo mer du snakker med jenta, både særiøse og usæriøse samtaler, jo tryggere blir du. It will work, I'm sure Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Her må du bare få tatt sjangsen før det er for seint. Jeg skal LOVE deg at et avslag i kombinasjon med jeg-turte-følelsen er MYE bedre enn den jeg-tør-ikke-følelsen du sitter med nå. Og det er worst-case-scenario.. Så sånn jeg ser det, så har du absolutt ingenting å tape. Det kan bare bli bedre uansett utfall. To utfall hvis du tør å ta sjangsen: 1) Hun føler det samme som deg, og dere er på gang med et fantastisk eventyr 2) Hun føler ikke det samme som deg, men du får vite det og kan fortsette livet ditt i stedet for å sitte der du gjør og lure på ting. Hopp ut av sikkerhets-boblen din og ta sjangsen! Som jeg har sagt til mange andre i samme situasjon som deg: Livet er for kort til å gå rundt og lure på ting! Livet er så ufattelig deilig, hvis man bare tør å leve det! Lykke til Lenke til kommentar
Superman19 Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Her må du bare få tatt sjangsen før det er for seint. Jeg skal LOVE deg at et avslag i kombinasjon med jeg-turte-følelsen er MYE bedre enn den jeg-tør-ikke-følelsen du sitter med nå. Og det er worst-case-scenario.. Så sånn jeg ser det, så har du absolutt ingenting å tape. Det kan bare bli bedre uansett utfall. To utfall hvis du tør å ta sjangsen: 1) Hun føler det samme som deg, og dere er på gang med et fantastisk eventyr 2) Hun føler ikke det samme som deg, men du får vite det og kan fortsette livet ditt i stedet for å sitte der du gjør og lure på ting. Hopp ut av sikkerhets-boblen din og ta sjangsen! Som jeg har sagt til mange andre i samme situasjon som deg: Livet er for kort til å gå rundt og lure på ting! Livet er så ufattelig deilig, hvis man bare tør å leve det! Lykke til Det er jo egentlig ikke vanskeligere enn det du sier der. Jeg får i det miste et svar som du sier, og det er så mye bedre enn å ikke gjøre noe med det. Og ja, selvtiliten min når det gjelder damer er kanskje ikke verdens beste, men skal man komme seg videre i verden så er jo egentlig ikke dette noe særlig til hinder. Det er bare jeg som gjør det til et problem, selv om det egentlig ikke er det. Takk for hjelpen Nå er det bare opp til meg selv... Lenke til kommentar
1nfinity Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Og ja, selvtiliten min når det gjelder damer er kanskje ikke verdens beste, men skal man komme seg videre i verden så er jo egentlig ikke dette noe særlig til hinder. Det er bare jeg som gjør det til et problem, selv om det egentlig ikke er det. Kan høres ut som noe som er litt for enkelt, men prøv å lese "How to become an alpha male" av John Alexander. Jeg er 17 og har aldri hatt kjæreste, og holder på med boka nå, og det hjelper! jeg merker jeg er mer positiv, jentene viser mer interesse osv. Lykke til! -The 1nfinity Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå