Glassflasken Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 halla, jeg vil begynne og rappe litt men jeg kan jo ikke lage toner og sånn selv, hvordan gjør jeg dette. har mikrofon og audacity da Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Du burde ha eit synth-program (trur det er det det heiter) som til dømes FLStudio. Det er iallefall min favoritt. Dessverre berre for Windows.. Lenke til kommentar
Glassflasken Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 desverre og desverre, takk, har windows vista home basic, så trur det skal funke men kan jeg lage musikk her? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Det kan du. Du legg inn ulike instrumenter som ligg sampla i programmet. Prøv programmet, og sjå på nokon av dei medfølgande songane. Du siktar mot hiphop? Mykje å velje i her óg. Du finn ein innføring i FL Studio i denne kategorien her. Last ned ein demo og prøv i det minste. Endret 8. mars 2009 av steffenz Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Tror du kan slite litt med kvaliteten hvis du bare skal bruke en vanlig datamikrofon (ala sånne på headset og lignende) og Audacity. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Bare å bruke en støyfjerner og effekter kan gjøre det ganske bra men det er nok mest jobb med å lage beat'ene på FL. Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Bare å bruke en støyfjerner og effekter kan gjøre det ganske bra men det er nok mest jobb med å lage beat'ene på FL. Støyfjerner er dessverre ingen mirakelkur da! Skal man ta bort store mengder støy, er ofte tonetapet større enn seieren over støyen. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Trådtstarter er etter eget sigende nybegynner, og ønsker å prøve ut dette. Jeg tror at i første omgang er det viktigere for ham å få et brukervennlig program enn en god mic. Er han som folk flest kommer han ikke til å gi ut de første låtene han lager allikevel. Så kan han heller spare til bedre mic hvis han finner ut at dette er noe han vil fortsette med. Men for all del, det er greit å informere om at kvaliteten ikke blir bedre enn utstyret. Sier en som har en liste lang som et uår over stash han kjøpte seg fordi han synes det var kult en stund, men som det aldri ble noe alvorlig ut av. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå