.V. Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Har en playlist i Winamp (5.35) på rundt 500 sanger, som ligger spredt i en musikk-mappe med 10-12 000 sanger. Er det noen lett måte å finne alle sangene i playlist og flytte dem til en egen mappe (for å flytte over til mp3-spiller), eller må jeg gjøre det manuelt? Lenke til kommentar
KS Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Jeg kjenner ingen lett måte, det måtte i tilfelle vært noe sånt som Fille --> Save list in folder... Men jeg kjenner igjen problemstillingen og fant en måte å gjøre dette halvveis automatisk på. Den har tre hovedtrinn: - Hent ut filbanene (åpne playlistene i notepad og kopier filbanene) - Lim inn filbanene i et eget program som lar deg kopiere filer fra et sted til et annet. - Fra den nye mappen, overfør låtene til mp3-spilleren. (funker sikkert også med annen filtype bare man får åpnet den i notepad etc) For å gå i mer detalj: 1. Åpne m3u-filen i notepad. 2. Kopier over til Excel 3. Sorter listen i Excel, fjern alle linjene som starter med ” #EXTINF:” 4. Sett inn en ny kolonne (A), sett inn FileCopy(" i alle radene. 5. Kontroller at kolonne B innholder hele filbanen 6. Lag ny kolonne C, sett in ", "C:\Ny Mappe\", 8) 7. Til slutt ser det slik ut: FileCopy(" E:\Musikk\The Beatles - 1 (2000)\The Beatles - 1 - 01 - Love Me Do.mp3 ", "C:\Ny Mappe\", 8) FileCopy(" E:\musikk\The Beatles - 1 (2000)\The Beatles - 1 - 02 - From Me To You.mp3 ", "C:\Ny Mappe\", 8) FileCopy(" E:\musikk\The Beatles - 1 (2000)\The Beatles - 1 - 03 - She Loves You.mp3 ", "C:\Ny Mappe\", 8) 8. Kopier alt til notepad, søk etter tab ” ” og erstatt med ingenting ”” 9. Kopier og lim inn i ”SciTE Script Editor” (last ned “AutoIt v3” fra www.autoitscript.com/autoit3/downloads.php, etter installering velg SciTE Script Editor fra Startmenyen) (direkte link til installasjonsfil). 10. Scriptet må lagres (File ---> Save) 11. Tools --> Go! Prøv! Fortell meg åssen det går. Tror det gjør det slik du vil. Har gjort dette selv noen ganger. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 Great success! Tusen takk for detaljert fremgangsmåte, var fort gjort når jeg endelig begynte på det. Lenke til kommentar
KS Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Good! Lurte på om du hadde prøvd det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå