ImNotHere Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Hei, Jeg har fått tak i et Olympuskamera fra en (nær) svunnen tid og tenkte å prøve meg litt på fotografering med film. Tenkte i første omgang å fremkalle bildene i butikk, men etter å ha lest litt her og der virker det som en overkommelig (og spennende) jobb å gjøre selv. Jeg tenker i første omgang å ta SH-bilder (tri-x eller no slikt) og kun ta ut negativene for scanning. Det er mye interessant info her på forumet, men ord/utrykk++ ligger ett nivå over der jeg er nå. Fins det noen nå-starter-vi-med-fremkalling-av-film-fra-grunnen-av-guide et sted? Lenke til kommentar
Adelsmannen Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Ilford sin guide er bra og pedagogisk: http://www.ilfordphoto.com/Webfiles/200629163442455.pdf Bakdelen er at den selvsagt bare anbefaler Ilfordprodukter. Alt du trenger for å framkalle finner du hos fotoimport.no Du kan regne med å bruke ca 1000,- på det mest nødvendige utstyr og kjemikalier for å komme i gang med s/h-framkalling. Ærbødigst, Adelsmannen Endret 8. mars 2009 av Adelsmannen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå