Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Kan nu si litt om mæ først: Jeg liker og arbeide forhånd og være ute og gjøre ting Så er det noe jobb der jeg ikke går fra hus til hus med et blad i handa ^^ Synd at de har begynnt med de nye veipinnene Faren min tjente ca 10'000,- kr på og smi veistike Så er det noe jeg kan arbeide med ??Vi bor ikke nært skog mitt inni et bolig strøkk Og hadde jeg fått en jobb der jeg klare og få 200 kr hver dag så hadde det vært drit bra Sikkert litt mye mellom greie her nu. ^^ Det er bare og komme med forslag, men helst seriøse forslag. MHV Raistiker Endret 8. mars 2009 av Slettet-1nDPpQXNWW Lenke til kommentar
granny Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Er det mye snø der du bor så kan du jo ta en tur til eldre naboer og høre om de trenger hjelp til snømåking mot å betale deg litt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Hmm kan det lønne seg ?? Jeg tenker kanskje og gå til et bygge område og finne ut om det går ann og jobbe her noen gang i uke (er det noen god ide (eller må jeg ringe til selskapet)) ?? Lenke til kommentar
granny Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Tja.. måker du innkjørselen for 4 stykker for 50 kr pr stk har du jo 200... Er du flink så kan det hende de vil ha deg til å klippe plenen til sommeren også vet du...eller andre ærend.. Kan bli noen kroner av slikt. Du kan jo godt høre på byggeplasser, men tror kanskje at du er litt for ung til at de kan bruke deg, men du kan jo ikke få annet en nei vet du. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Ka sånne "hyllerydere" tjener ?? Jeg finner ingen som trenger inkjørselen måkket her ... han vi leier hos har en traktor og en anna maskin til og rydde snøen av gårde ..... Men i sommer blir det kanskje lett Dra hver dag og klippe plen til folk i hele dagen .. Kunne sikkert blitt mye peng av det (ka du trur ??). EDIT: Kan jeg opprette en spare konto som jeg må i banken for og ta ut penger ?? Og at det blir trukket så og så mye hver mnd ?? (Avtale Giro) Endret 8. mars 2009 av Slettet-1nDPpQXNWW Lenke til kommentar
granny Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Du tenker på hylleryddere i butikk? Ta en tur innom og spør om de har noe ledig du, så får du sikkert svar på hva lønnen er også Bra at du viser intitiativ til å tjene egne penger. Selv om det er traktor som rydder snø så kommer jo ikke den til alle steder - så kanskje det likevel er noen som blir glad for at noen gjør det? Måke snø av taket er også noe som trengs mange steder, men det er vel kanskje ikke så lurt for du kan jo ramle ned.. så det er ikke sikkert folk tør å ta sjansen på det... Du kan opprette egen sparekonto i banken du har - og også få de til å trekke et fast beløp fra en annen konto - men da må du jo ha penger som kommer fast inn på den kontoen da.Det enkleste er kanskje om du selv setter de pengene du tjener inn på en slik sparekonto. Veldig ofte er det da et visst antall uttak i året på en slik sparekonto. Tar du ut oftere en det må du betale et gebyr. Fin måte å unngå å bruke penger på og derved spare litt. Høyere rente får du også på en slik kapitalkonto. Gå å prat med de i banken så hjelper de deg. Mulig du må ha med deg foreldrene dine på dette siden du jo ikke er myndig enda. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Hmm da må jeg ta en tur i banken sikkert neste uke ... Dommt at jeg og pappa flytta fra hele nettverket mitt Der hadde jeg allerede ordna meg en jobb skulle jobbe her, men siden vi flytta ble det bare tull. Skal ta og sjekke på hylle ryding du Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 I min 15/16 års alder gjorde jeg plenklipping på jobben til mamma. Der fikk jeg 200 for hver tomt jeg klippet, 1 tomt i uka somregel. Hver tomt var på 2-3 mål med gress og jeg å en medarbeider hadde 4 faste tomter vi tok på tur. Så på en måned ble det i teorien 800 kr. Men husk at plenklipperen har en aldersgrense på 16, noen er strenge på den regelen. Lenke til kommentar
granny Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) I min 15/16 års alder gjorde jeg plenklipping på jobben til mamma. Der fikk jeg 200 for hver tomt jeg klippet, 1 tomt i uka somregel. Hver tomt var på 2-3 mål med gress og jeg å en medarbeider hadde 4 faste tomter vi tok på tur. Så på en måned ble det i teorien 800 kr. Men husk at plenklipperen har en aldersgrense på 16, noen er strenge på den regelen. Det har du sikkert rett i... det tenkte jo ikke jeg på...Da må du til med slik gammeldags "dytte" klipper uten motor Endret 8. mars 2009 av granny Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Forstår jeg det sånn at du ikke vil gå som avisbud ? Da blir det værre i din alder hvis du skal tjene 200 kr hver dag, men skal tipse hvis jeg kommer på noe. Bor du i by, tettsted eller på landsbygda ? En lørdagsjobb på noen timer er vel egentlig mye bedre enn å måtte jobbe hver dag når en går på skole ? Hvis det er noen bedrifter i nærheten så gå dit og spør, de liker folk som tar initiativ. Forøvrig mange tråder om samme emne så hvis du bruker søkefunksjonen........... Husk: Hvis du skal levere en skriftlig søknad, gjør den ordentlig uten slurve- og orddelingsfeil (altså ikke: ord delings feil ); det kan være avgjørende om du får jobben. Endret 8. mars 2009 av fjellreven1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Du tjener bare 100,- kr med posten når du har gått det altfor lei ..... Pluss det ekke noe arti og gå med posten Ka du mente med at folk er strenge på plenklipping Skal får pappa til og lage pay pal account så jeg kan bestille nokka dingser fra dealextreme og selge til kompiser for blodpris Jeg kan sikkert klippe en masse plener visst jeg vil ^^ Men når man klipper en plen må man ta med egen plenklippe greie ?? Eller får man låne hos de folkan ?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Sorry for dobbel post. Jeg bor sånn i kanten av en by. Vi har en liten butikk her(Bunnpris). Kan noen si meg hva man gjør på lørdags jobber? ^^ Endret 8. mars 2009 av Slettet-1nDPpQXNWW Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Ka du mente med at folk er strenge på plenklipping Noen tar hensyn til aldersgrensen på plenklipping som er på 16 år så ikke sikkert du får jobbe med det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Ok, men hva gjør sånne hyllearbeidere ?? Og hva er minste lønna. ^^ Lenke til kommentar
jarah Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Minstelønna (tariff) på butikkmedarbeider som 14 åring er på 87 kroner. Mange har en lønn på 90-106 kroner, men dette kommer nok HELT ann på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå