Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Jeg er en ungdom som virkelig trenger hjelp på skolen !

Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Hey jeg er 14 og sliter på skolen ...

Jeg klarer ikke og se poenget med å gjøre lekse eller noe sånt jeg vil bare spill, kjøre snøscooter ++.

Så er det noen her som kan hjelpe meg med og komme på en løsning som kan oppmuntre meg HELE uka,månden,åre til og gjøre det bra på skolen og gjøre leksa og øve til prøver ??

Jeg har lyst på bra jobb og mye penger, og vet at det kommer seg ikke med dårlige karaktera på skolen ....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den siste setningen din burde være motivasjon nok. Hvis du ikke jobber kommer du garantert ikke til å få noen bra jobb der du tjener mye penger. Så enkelt er det.

Tving deg til å gjøre leksene som det første når du kommer hjem fra skolen, ikke utsett det. Hvis du prioriterer tiden skikkelig får du gjort alt du vil, både lekser, scooter og spill!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Åjj trur æ så probleme mitt nu!!!

Du vet jo røykera visst man har tenkt og slutte må man si SKAL til seg selv.

Og ikke "prøve" ...

Da skal jeg begynne med leksa etter skolen hver dag !!

Lenke til kommentar

Nå skal jeg si som mine foreldre sa for mange år siden.

Bit det i deg. Du vil angre hvis du lar være. Når du kommer litt lenger ut i livet er gode karakterer fra skolen utrolig deilig å ha. Du kommer inn på den skolen du vil, på det faget du vil. Du får den jobben du vil.

Det er også viktig å konsentrere seg om å få det til. Skole er gøy når du får til den oppgaven du har strevd med i lang tid. Gjør litt sport ut av det og utfordre deg selv.

Det er såååå digg når du sitter etter videregående med det snittet du ønsker.

Lenke til kommentar

Lekser er noe direkte herk. Finn på en annen måte å gjøre det på, lær deg det som leksene handler om. Har du 50 oppgaver men det er 3 ting å lære i mattematiken lærer du de 3 tingen godt nok og driter i resten av oppgavene(med mindre du går i 10'd, da bør du gjøre det som mistenkes å bli skjekket).

Tipper du ikke sliter i Engelsk da etter hva du sier, så det er et mindre fag å bry seg hardt om.

Gjør det som må gjøres, lær det som må læres, men resten av det ekstra unødvendige slite kan du godt bry deg mindre om.

Lenke til kommentar

Det er jo utrolig lett for noen å si at han bare må bite tenna sammen og ri stormen ut, og at det kommer til å være verdt det den dagen han går ut av videregående. Vet selv hvor utrolig meningsløst og vanskelig skolen kan føles i alderen din. For meg tok det veldig mange år før jeg klarte å forstå hvor viktig skolen var, men jeg forstod det på egenhånd. Eneste jeg angrer på nå er at jeg ikke fulgte bedre med i norsk timene.

Så hvis jeg skulle gitt deg et tips, ikke ta det så altfor alvorlig nå med engang. Du er fjorten år. Begynn å jobb litt mer på skolen, men ikke sett deg for store mål akkurat nå, pass på å ha det litt gøy også ;) Når du blir litt eldre, kan du kanskje skaffe deg den verste møkka jobben du får tak i. Det gir deg fort innsikt i verdien av en god utdanning.

Du kan også prøve om det er fag du kan ha interesse for utenom vanlig skolearbeid. Du liker å spille data sier du? Utnytt det, følg med på engelsken de bruker der. Ha i bakhodet hvordan de prater. Jeg vet at akkurat dette kanskje ikke er det beste tipset å gi til en fjorten åring, men les noen bøker. Det vil styrke norsk kunnskapene dine. Vær forsiktig med hva du prøver, det finnes utrolig mye som er gøy og lese. Men enda mer som rett og slett er ødeleggende for interessen. I ihvertfall i den alderen der.

Endret av pesja
Lenke til kommentar
Jeg synes jo "noen" ganger at det er gøy, men bare visst jeg får til :innocent:

Viljen er der så hvis du setter denne viljen ut i livet tror jeg dette går på skinner. :)

Alt du lærer nå kommer deg til gode senre, dessverre er det ikka mange som skjønner det. Nå som finanskrisen er det kun de beste som får jobb, så med mindre du vil heve dagpenger, eller slite med dårligråd, gjør det bra på skolen.

Lenke til kommentar
Hey jeg er 14 og sliter på skolen ...

Jeg klarer ikke og se poenget med å gjøre lekse eller noe sånt jeg vil bare spill, kjøre snøscooter ++.

Så er det noen her som kan hjelpe meg med og komme på en løsning som kan oppmuntre meg HELE uka,månden,åre til og gjøre det bra på skolen og gjøre leksa og øve til prøver ??

Jeg har lyst på bra jobb og mye penger, og vet at det kommer seg ikke med dårlige karaktera på skolen ....

Jeg vil anbefale deg å tenke litt mer over livet og hva du ønsker å oppnå. Hvis du tror at en bra jobb og mye penger er det som betyr mest, vil du en dag møte veggen. Den dagen vil det kanskje være for sent å komme på rett kurs, eller i hvert fall ufattelig mye vansekligere enn i dag. Valgene du tar i dag vil i stor grad påvirke deg resten av livet.

Jeg har en bra jobb som jeg trives i og tjener mye penger. Allikevel kommer jeg til å slutte til sommeren for å gå tilbake til et fattig studentliv. Hvis du klarer å forstå hvorfor har du kommet langt.

Lenke til kommentar

Jeg går fortsatt på skolen og gir litt f innimellom, men når jeg setter meg først ned å jobber med noe, og setter på musikk så er det sikkelig chill. Så musikk er en veldig effektiv måte for meg, er kanskje ikke for alle men.

Lenke til kommentar

Utdanning gir deg først og fremst mulighet til å velge. Det er kanskje ikke pengene som er viktigst for deg om 20 år, men en jobb som du trives med. Og har du utdanning er det langt flere spennende jobber å velge mellom.

Jeg tror det beste er at du tar deg en liten jobb ved siden av skolen for at du virkelig skjønner at dette er alvor. Du vil merke at det er masse slit å få de pengene du trenger, mye mer slit enn hva det er å gjøre lekser.

Du vil også skjønne at du er i ferd med å gå fra en alder med lek og ikke noe ansvar til en tid med mye jobb og ansvar. En liten innsats nå vil du kunne nyte godt av resten av livet.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Som tenåring er det vanskelig å se fremtiden, men lett å chille på skolen og ta bekymringene når de kommer. Vil påstå at det er mye skolesystemet sin feil at elevene ikke lenger er inspirert, men det skjuler ikke det faktum at selv 14-15 åringer må ta ansvar for eget liv og bygge et fundament for fremtiden. Hvis man bare innser dette har man kommet langt på vei mot en fremtid med flere og bedre valgmuligheter.

Å bli inspirert til lekser og skolearbeid er vanskelig når man er ung, men de fleste, selv teite ungdommer har fremtidsplaner :p Prøv å bli inspirert av dine fremtidige planer om det er rørlegger, arkitekt, ingeniør eller politi. Når man er ferdig med skolegang og er ute i studier og arbeidsliv får man igjen for at man gidda å gjøre decent skolearbeid. Promise! Man får igjen for det, så er ingenting i veien for å jobbe mer med skolearbeid og allikevel være en sosial og aktiv person.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Jeg har netopp brukt 3000,- kr av egne penger på scooter klær, men er jo ikke blakk .. :roll:

Jeg liker og reise mye så jeg har lyst på nokka jobb innen det.

Endret av Slettet-1nDPpQXNWW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...