fjondotten Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Skal formatere maskinen min, og installere windows på ny, men har følgende problem: Når jeg prøver å boote fra windows cd'en funker det ikke. Har prøvd å sette cd-stasjonen først i boot-innstillinegen i BIOS, men den vil ikke boote.har prøvd med både windows 2000 og XP, men ingenting virker....CD'ene er kopier, og det kan jo være grunnen, men jeg har nå klart å boote fra kopiert windows-plate før.En annen ting er at når jeg starter opp med oppstartdiskett finner ikke DOS noen av cd-stasjonene.den finner C: og D: (HDD), men ikke E: og F: (CD).Jeg får bare besked om "Invalid drive spesification". Noen forslag? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Har du drivere for cd på oppstartdisketten din? Hvis ikke så sjekk bootdisk.com Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Har du drivere for cd på oppstartdisketten din?Hvis ikke så sjekk bootdisk.com Altså her: http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm Ta en av de til Win98... se om det virker da.. Lenke til kommentar
pumpy Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Er Cd-rom enhetene koblet til en RAID kontroller (eventuelt SCSI kort)? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Er Cd-rom enhetene koblet til en RAID kontroller (eventuelt SCSI kort)? Hos meg betyr det ingenting om jeg booter fra scsi eller ide enhet. Men scsi-kontrolleren må vel ha bios om det skal bootes fra en enhet som står på den. Lenke til kommentar
Sharkey Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 1. Er CD'ne bootable? 2. Huska du å lagre bios endringene ? 3. Støtter CD-Rom'n bootable cd'r? (har vært borti det) 4. Funker CD-Rom'n? 5. Har du husket å loade drivere til CD-rom da du brukte oppstartsdisketten? 6. Gå til http://www.bootdisk.com/ og last ned oppstartsdisketter for Windows XP eller 2000, og sjekk om det hjelper Google er din venn i nøden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå