Camlon Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Hvilke aktiviteter er dette? Det er avhengig av innvandrers interesser. Kan være hva som helst som innegår kontakt med nordmenn. Lenke til kommentar
HeatSeeKinG Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Hvilke aktiviteter er dette? Det er avhengig av innvandrers interesser. Kan være hva som helst som innegår kontakt med nordmenn. Dette kan ikke påkreves i forhold til verken Norsk lov, FN, EU direktiv eller andre direktiv. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Hvilken klasse går du/eventuelt fullført eller vært til stede i samfunnsfag? Hvis du vet hvem som vedtar lover, vet du og hvorfor vi har politikk.... Ja, stortinget vedtar lover og hvis dette gikk igjennom vil jeg anta at de fjernet lover som går i motsetning til det andre forslaget. Hvilken lov det skulle være er jeg usikker på. Ja, og det er hele poenget. Da blir det likt for alle. Dessuten MÅ man ha klare rettninglinjer å følge hvis ikke faller jo hele vitsen bort. Hva om saksbehndler er rasist? Sånn at vi kan kaste vekk ypperlige folk som kommer til Norge og slipper alle de håpløse inn sånn som vi gjør nå. Det går ann å anymifisere det vet du, så da får ikke panelet se hvilken rase personen kommer fra. Uansett, dette er et mye mindre problem enn å ha et system som kaster ut gode innvandrer som dårlige. Man må ha klare rettningslinjer. Dessuten er de fleste mennesker i stand til å lyge, og man må må ha kjennskap til en person gjennom lang tid før en kan si hva slags menneske dem er. Derfor faller forslaget ditt i das. Har du noen gang hørt om bevis igjennom bilder, dokumenter, underskrifter, etc? Ja, det synes jeg. Reglene er like for alle(untatt politikkere), ingen skal forskjellbehandeles. Dessuten er det hennes oppgave å sjekke norske regler før kommer hit, så det er hennes feil. Det finnes en russik ambasade i Norge. Reglene er vedtatt av våre folkevalgte, og vi må forholde oss til det. De skal representere folket, dermed må innvandrere bøye seg etter det norske folks lover, så vel som norske. Da synes jeg du er et avskylig menneske. Har en "finsk" kamerat som har norsk statsborgerskap. Han snakker ikke norsk, skriver ikke norsk. Men han er en helvetes fin fyr:) Skjønner ikke at han ikke skal bli eksludert når han har lønnet arbeid, og betaler skatt til staten som alle andre. Han er finsk ikke norsk og burde aldri ha fått norsk statsborgerskap. Jeg synes også mange utelandske folk er flotte folk, men de er ikke norske for det. Hvilke aktiviteter er dette? Det er avhengig av innvandrers interesser. Kan være hva som helst som innegår kontakt med nordmenn. Dette kan ikke påkreves i forhold til verken Norsk lov, FN, EU direktiv eller andre direktiv. Les, det jeg skrev tidligere. Jeg påkrever det ikke. Endret 8. mars 2009 av Camlon Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Er jeg alene med den tro at Norge er et land for alle? Er virkelig vi som har hatt familie her X antall år, en hersker klasse? Et eksempel til resten av befolkningen? Det er det bilde du gir meg forstår du, Camlon Endret 8. mars 2009 av pesja Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Innvandringen må stoppe fullstendig og det umiddelbart, Norge har utført sine "forpliktelser" overfor det "internasjonale samfunnet" for lengst og det er en reel fare for at nordmenn kommer i mindretall her i landet og faktisk så tror jeg at de som har sådd frøene for denne ideologien bedre kjent som multikultur ønsker nettopp det. Nå må det Norske folket prioriteres. Jeg skal føye til at jeg tror denne sinnsyke innvandringen vi har hatt de senere årene er en kalkulert hendelse nettop for å få frp til makten, i poltikkens verden så skjer ingenting ved en tilfeldighet Endret 8. mars 2009 av Ebeneser Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) det er en reel fare for at nordmenn kommer i mindretall her i landet Det er i skrivende stund 9.7 % innvandrere i Norge, den største delen er polske. (Regner med du lider av ekstrem islamfrykt) 90.3% Er ikke et mindretall om du har blitt lært det Endret 8. mars 2009 av pesja Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Nei, jeg har flere muslimske venner og lider ikke av noe islamofobi eller hva enn du vil kalle det. Hvis du tar deg tiden til å høre litt på politiradio fra hovedstaden så skjønner du problemstillingen. hvor skrev jeg at vi var i mindretall? jeg skrev at det er en reel fare for at vi KOMMER i mindretall, de formerer seg MYE raskere enn oss, her skal feminisme og "likestilling" prioriteres. Endret 8. mars 2009 av Ebeneser Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Er jeg alene med den tro at Norge er et land for alle? Er virkelig vi som har hatt familie her X antall år, en hersker klasse? Et eksempel til resten av befolkningen? Det er det bilde du gir meg forstår du, Camlon Jeg synes ikke det er en god ide å ha fri innvandring. Det kommer til å ha seriøse økonomiske konsekvenser for oss. Jeg er veldig åpen til innvandring, hvis de er seriøse. Jeg er ikke enig med FRP at vi skal bare stenge grensene sånn at verken gode eller dårlige innvandre kommer inn. Jeg synes heller ikke dagens linje som fører til masse problemer som du bør vite om selv. Dermed vil jeg ha en linje som slipper inn de gode, men ikke de dårlige. Det har ingenting med at vi er en hersker klasse. Det handler om at vi ønsker å sørge for at Norge er et trygt, godt, flerkulturelt samfunn istedenfor ett tosidet rasistisk, farlig samfunn. Det er viktig at nordmenn flest får et godt inntrykk av innvandre sånn at de har få problemer med å f.eks. ansette innvandre. Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) De er ikke kriminelle fordi de er innvandrere, de er kriminelle fordi de er innvandrere som ikke har fått tilstrekkelig oppfølging av staten, ikke har følt seg godtatt av landet de kommer til og et haugtall andre små hendelser som leder til håpløse situasjoner. Jeg er forresten for et multikulturelt samfunn, og jeg har vansker med å forstå hvordan et hvert fornuftig og oppegående menneske kan mene noe annet. Edit: Camelot, nå overdriver du. Norge er ikke på vei til å bli et utrygt, dårlig og demoralisert land, slik du gir uttrykk for. Alle de stillingene kriminelle innvandrere besitter i dag, var besatt av nordmenn før. Hvordan skal du bedømme hvem som er bra eller dårlige innvandre? Hvordan forklarer du annen generasjons innvandrere, som sklir ut på? Kan ikke disse "fine" innvandrerne dine få barn som tyr til kriminalitet? Endret 8. mars 2009 av pesja Lenke til kommentar
Colb Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) siden vi ikke kan sende de "dårlige" innvandrerene som dere kaller dem ut av landet, send de "dårlige" til finnmark! Der må de jobbe for føden, og skjer ikke at de kan finne på så mye fanden der oppe. Endret 8. mars 2009 av Colb Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 De er ikke kriminelle fordi de er innvandrere, de er kriminelle fordi de er innvandrere som ikke har fått tilstrekkelig oppfølging av staten, ikke har følt seg godtatt av landet de kommer til og et haugtall andre små hendelser som leder til håpløse situasjoner. Jeg er forresten for et multikulturelt samfunn, og jeg har vansker med å forstå hvordan et hvert fornuftig og oppegående menneske kan mene noe annet. Som sagt, hør på politiradio. Over hundre nordmenn har blitt drept av innvandrere siden dette eksperimentet startet, kun EN innvandrer har blitt drept av nordmenn og da gikk 40000 i tog mot rasisme. vansker med å forstå... hahahaha Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) De er ikke kriminelle fordi de er innvandrere, de er kriminelle fordi de er innvandrere som ikke har fått tilstrekkelig oppfølging av staten, ikke har følt seg godtatt av landet de kommer til og et haugtall andre små hendelser som leder til håpløse situasjoner. Jeg er forresten for et multikulturelt samfunn, og jeg har vansker med å forstå hvordan et hvert fornuftig og oppegående menneske kan mene noe annet. Ja, hvordan skal de få oppfølgning fra staten? Skal vi følge etter dem for å forhindre at de begår krimnalitet? Det er faktisk ikke så lett å hindre enn unge i å gå gale veier og som oftes er problemet dårlig oppdragelse. Skal staten komme inn og passe på at de passer på barna sine riktig? Hvis du er for et multikulturelt samfunn. Hvorfor støtter du et system som fører til et tosidet rasistisk samfunn? Endret 8. mars 2009 av Camlon Lenke til kommentar
HeatSeeKinG Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Camlon, problemet er at du ikke helt forstår hvor dette virker. Alt må reguleres av regler, og vil bli det, da er det ikke rom for personlig tolkning. Du må forstå at dette skal gjennomføres i praksis og. Kommunismen er og fin i teorien, men all praksis viser at det går til helvete. Lovene skal gjelde for alle! Det tas ikke hensyn til individuelle forhold, men hensyn til flertallet. Det er lovene som gjelder, er man kvalifisert så får mann passet, er man ikke det, så må man finde seg ett annet land. Det du i realiteten sier er at vi skal gå utifra at alt som kommer inn er dritt, helt til det kan bevise seg anderledes, omtrent som guantanamo. Vi må gå utifra at alle er like, loven gjelder for alle. Har du noen gang hørt om bevis igjennom bilder, dokumenter, underskrifter, etc? starter med stort sukk. Igjen skal dette praktiseres i praksis. 1.) Alt dette kan LETT forfalskes 2.) Dette er ikke holdbare fakta/argument, ettersom man ikke har noen sjangs til å etterprøve kilden(e). Skal saksbehandler ringe rundt til folk, og snakke alle verdens språk da? 3.) Det finnes land med helt andre kulturer og oppfatelser, og moralske normer, og normer generlt. Derfor kan ikke disse vurderes skikkelig. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) HeatSeeKinG: Kommunismen er forferdelig dårlig i teorien. Teori er faktisk det som skal prøve å forestille virkelighet og hvis forslaget mitt er dårlig i praksiss er den også dårlig i teorien. Det er rom for personlig tolkning når man går til legen, og det er også rom for tolkning når du søker etter PP-kort og lignende. Jo, det er rom for personlig tolkning, men man har det ikke fordi det er billigere. Bare systemet mitt kommer nok til å koste minimum 100 millioner kroner. Og hvorfor skal man følge lover og regler. Hvorfor skal man ha et så firkantet system. Når man søker jobb har man et intervju før man får jobb. De skjekker ikke bare om du har fulgt noen lover og regler og på denne måten får de mest egnede kandidatene. Likeledes her. Har ikke sagt at alt er dritt, men ja de må bevise at de kan intigrere seg i det norske samfunn. Likeledes må du mår du søker jobb. Han antar ikke at du er dritt, men du må bevise for han at du er en anstendig person. 1.) Alt dette kan LETT forfalskes2.) Dette er ikke holdbare fakta/argument, ettersom man ikke har noen sjangs til å etterprøve kilden(e). Skal saksbehandler ringe rundt til folk, og snakke alle verdens språk da? 3.) Det finnes land med helt andre kulturer og oppfatelser, og moralske normer, og normer generlt. Derfor kan ikke disse vurderes skikkelig. 1. Svært få vil ha kunnskapen og skuespillerevnen til å klare noe slikt, og de kan sikkert komme seg inn på vanlig måte. For det andre kan man bli tatt hvis man gi noen telefonnummere. 2. Snakke alle verden språk. Når ble norsk alle mulige verdens språk. Jeg antar at hvis personen blir med i noen norske klubber så kan de norsk. 3. At det er forskjellig kultur tas selvfølgelig med i betraktning, men det betyr ikke at man ikke skal prøve. Endret 8. mars 2009 av Camlon Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) De er ikke kriminelle fordi de er innvandrere, de er kriminelle fordi de er innvandrere som ikke har fått tilstrekkelig oppfølging av staten, ikke har følt seg godtatt av landet de kommer til og et haugtall andre små hendelser som leder til håpløse situasjoner. Jeg er forresten for et multikulturelt samfunn, og jeg har vansker med å forstå hvordan et hvert fornuftig og oppegående menneske kan mene noe annet. Ja, hvordan skal de få oppfølgning fra staten? Skal vi følge etter dem for å forhindre at de begår krimnalitet? Det er faktisk ikke så lett å hindre enn unge i å gå gale veier og som oftes er problemet dårlig oppdragelse. Skal staten komme inn og passe på at de passer på barna sine riktig? Hvis du er for et multikulturelt samfunn. Hvorfor støtter du et system som fører til et tosidet rasistisk samfunn? Jeg er for et samfunn som har LANGT mer enn to sider gutten min, i motsetning til deg, som vil ha et ensidig samfunn med flittige grammatikk nazister og andre fint-folk, så vil jeg ha et samfunn hvor det er så mange sider at vi har gitt opp og telle de, langt mer gitt opp å kategorisere de og sette de i forhåndsdømte båser. Med oppfølging så mener f.eks bedre barnehage tilbud til muslimske kvinner (et eksempel som har blitt bedre den siste tiden har jeg forstått?) Det er massevis av slike ting vi kan gjøre, så det blir enklere for de. Det er også mange små ting som mannen i gata kan gjøre, som å ikke gå på andre siden av gata hver gang han ser en afrikaner. (Satt på spissen, ja vet det) Ebeneser: Kilder takk, foruten det så synes ikke jeg det er vanskelig å forstå at vi får mye kriminalitet ved innvandring. Det er bare et minus, som vi må bite tenna i sammen og leve med til ting blir stabilt. Det er et lite minus, iforhold til det store plusset ved at vi kan hjelpe så utrolig mange mennesker og få muligheten til å lære om dem og deres kultur edit: Og hvorfor skal man følge lover og regler. Hvorfor skal man ha et så firkantet system Sier du, som nettopp har brukt kvelden din på argumentere for at lovløse innvandrere ikke fortjener det fine landet ditt Endret 8. mars 2009 av pesja Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Du medgir at jeg har rett, men vil alikavel ha kilder og mener vi bare skal akseptere følgene av innvandringen? psyko. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Jeg er for et samfunn som har LANGT mer enn to sider gutten min, i motsetning til deg, som vil ha et ensidig samfunn med flittige grammatikk nazister og andre fint-folk, så vil jeg ha et samfunn hvor det er så mange sider at vi har gitt opp og telle de, langt mer gitt opp å kategorisere de og sette de i forhåndsdømte båser. Med oppfølging så mener f.eks bedre barnehage tilbud til muslimske kvinner (et eksempel som har blitt bedre den siste tiden har jeg forstått?) Det er massevis av slike ting vi kan gjøre, så det blir enklere for de. Det er også mange små ting som mannen i gata kan gjøre, som å ikke gå på andre siden av gata hver gang han ser en afrikaner. (Satt på spissen, ja vet det) Når jeg snakker om tosidig er ikke fordi at jeg mener at ser på samfunnet på to måter. Jeg snakker om at din politikk fører til et samfunn med to grupper, muslimer og nordmenn som omgås lite med hverandre og misliker hverandre. Netopp hva vi er på vei til å få nå. Og hvor mye vil de forslagene dine hjelpe. Moren er som oftest hjemme uansett, så hun trenger ikke å betale 2000 kroner i måneden for å ha barna sine i barnehage. Hun trenger ikke å sende dem vekk selv om det var gratis. Det andre forslaget ditt var å oppfordre folk til å få mindre fremmedfrykt. Har ikke det blitt gjort ganske lenge nå? Ingen av forslagene dine forandrer på det faktum at vi er på vei til å få et tosidig rasistisk samfunn istedenfor et flerkulturelt samfunn som f.eks. USA har. Endret 8. mars 2009 av Camlon Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Jeg medgir at jeg har en forståelse for at innvandrere ofte kan ha lettere for å skli av samfunns lasset, enn nordmenn som ikke har mer destabilisert historie, enn at bestemor så en tysker under andre verdenskrig. Jeg sa ikke noe om at kildene dine var korrekt. Det var en vulgær påstand du kom med, da kan det være kjekt å ha støtte. Når jeg snakker om tosidig er ikke fordi at jeg mener at ser på samfunnet på to måter. Jeg snakker om at din politikk fører til et samfunn med to grupper, muslimer og nordmenn som omgås lite med hverandre. Netopp hva vi er på vei til å få nå. Ja, men du må spørre deg selv hvorfor det blir slik? Forsøk å se saken fra deres side. Det er to viktige grunner til at jeg har det synet jeg har 1. Jeg tror mange muslimers forhold til religion vil ebbe av ettersom de har vært her noen generasjoner, de vil etterhvert gi mer og mer slipp på kulturen sin, men også beholde mye. Det at de får følelsen av at de kan beholde kulturen sin, er utrolig viktig for at de skal kunne gi slipp på noe av den og ta i mot noe av den norske. Slik det er nå, så føler mange kanskje ubevisst at om de omfavner norsk kultur, så vil de miste sin egen. 2. Det samme gjelder innvandrere som tyr til kriminalitet. Hvorfor skal de ta del i det norske samfunnet, når de ikke føler at det norske samfunnet vil ha noe med de å gjøre? Kan vi bryte ned dette skillet så er vi godt på vei mot å få en lik fordeling mellom kriminelle nordmenn og innvandrere. Dette skillet brytes ned ved at vi stiller oss mer åpent til de, hvis vi gir uttrykk for, og de forstår at vi ikke vil prakke på de noe av vår kultur, da vil de kanskje komme nysgjerrige på egenhånd for å finne ut hva denne norske arven dreier seg om. Og hvor mye vil de forslagene dine hjelpe. Moren er som oftest hjemme uansett, så hun trenger ikke å betale 2000 kroner for å ha barna sine i barnehage. Hun trenger ikke å sende dem vekk selv om det var gratis. Det andrwe forslaget ditt var å oppfordre folk til å få mindre fremmedfrykt. Har ikke det blitt gjort ganske lenge nå. Ingen av forslagene dine forandrer på det faktum at vi er på vei til å få et tosidig rasistisk samfunn istedenfor et flerkulturelt samfunn som f.eks. USA har. Mødrene er ikke det nei, det er mange muslimske kvinner som vil og er ute i arbeid. Bedre barnehage tilbud gjør bare dette mye lettere for de. Det er ikke snakk om at alle på magisk vis skal ut i arbeid med engang, men det gjør veien mye lettere da de ikke kan bruke barna som en unnskyldning for å gå hjemme. Begynner å bli farlig trøtt, så beklager om jeg begynner å bli uforståelig Endret 8. mars 2009 av pesja Lenke til kommentar
HeatSeeKinG Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Og hvorfor skal man følge lover og regler. Hvorfor skal man ha et så firkantet system. Når man søker jobb har man et intervju før man får jobb. De skjekker ikke bare om du har fulgt noen lover og regler og på denne måten får de mest egnede kandidatene. Likeledes her. Man må ha regler for å ha noe å forholde seg til, man kan ikke bare gjøre som man vil. Akkurat som på jobb må du være kvalifisert til jobben, det stilles krav for at du skal kunne jobbe der, disse er ofte regulert av myndigheter. Du kan ikke søke om jobb som pilot når du er utdanet gartner, fordi det er imot loven å ansette deg da. Det samme gjelder norsk statsborgerskap, man må oppfylle visse krav, og disse må være klart definert av lover for at det skal være gyldig. Det handler om ting må fungere og være likt for alle, det fungere ikke å evaluere hvert enkelt menneske, man må kunne sette dem i system for å ta unda søkermassen. Det er allerede ekstrem ventetid på flere år, og hvis man skulle evaluere hver enkelt.... Dessuten er det jo forskjeldsbehandling hvis alle skal evalueres enkeltvis. Man kan ikke bare sitte å si om han/hun er en "god innvandrer". Dessuten kan man ikke bare få norsk pass fordi at man har norske venner Dette ville ALDRI gå i praksis. Lover ble laget for en grunn, som oftest til beste for Landet. nakke alle verden språk. Når ble norsk alle mulige verdens språk. Jeg antar at hvis personen blir med i noen norske klubber så kan de norsk. hvis man skal etterprøve kildene må man kunne komunisere, og englesk snakkes ikke av så amnge mennesker. Dessuten må man avklare før eller etter oppbevaringstillatelse. 1. Svært få vil ha kunnskapen og skuespillerevnen til å klare noe slikt, og de kan sikkert komme seg inn på vanlig måte. Ingen, ingen, har problemer med å lyge, og hvertfall ikke på gebrokent engleks/norsk. Foto og skriftlige "bevis" kan veldig lett forfalskes Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Nå har det jo ikke vært krav om å ha gyldige papirer heller fordi at det "kan jo tenkes" at disse menneskene er forfulgt i hjemlandet sitt og med den slags galskap satt i system så er Norge ett mye farligere land å bo og kommer til å bli enda mere farlig i fremtiden. En somalisk venn av meg kunne fortelle meg det at når han var på asylmottak så var det en kompis av han som sov med øynene åpne.. noe han lo av fordi at det såg så jævla komisk ut, men grunnen til at han sov med øynene åpne kom det frem.. det var fordi at han hadde drept masse folk, tror dere han ble evaluert psykisk før han fikk vandre rundt i kongeriket? Og det er realiteten, myndighetene gir en lang faen i Ola og Kari og jeg for mitt vedkommende er drittlei av dette poltisk korrekte meningspoltitiet som hele tiden skal arrestere folk som snakker ut kritisk om innvandringen. det går mordere og barneovergripere løs i Norge, det burde være en tankevekker for alle som har familie eller noen de er glad i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå