Gå til innhold

Bilde tatt med n95

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på om dette er ett godt mobilbilde.

Min erfaring er at i gode lysforhold kan et godt mobilkamera være like godt som et kompaktkamera. Er det riktig?

På de vedlagte bildene, hadde det blitt bedre med et ordentlig kamera.

post-165691-1236468523_thumb.jpg

post-165691-1236469129_thumb.jpg

Endret av sisk2105
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det siste bildet var jo ganske bra synest jeg. Men på det øverste ser man at kameraet ikke takler det sterke sollyset helt. Og en del smårusk i bildet på en måte. Kun min mening, og jeg kan lite om slik som dette. ;)

Lenke til kommentar

Synes begge bildene lider under mangel på brukbar optikk og bildebrikke med for små billedpunkter.

Det første bildet er forutsigbart nok utbrent over store deler av himmelen pga dårlig dynamikk, i tillegg er størsteparten av resten av bildet skjemmet av reflekser og strølys (bildet er blassere en det burde fordi et gråskjær av lys på avveie treffer bildebrikken).

I tillegg til dette lider bildet av total mangel på detaljer på grunn av knallhard støyreduksjon. Det ser rett og sett ganske plastikk ut.

Det andre bildet lider av samme type feil, men her er det kun et mindre område med direkte refleks (på den våte steinhella i fossen) som forårsaker problemene som derfor oppstår i mindre grad. Detaljgjengivelsen er igjen ganske begredelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...