faMir Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg har problemer med port-forwarding. Jeg bruker Thomson Speedtouch WLT780 (levert av Telenor) konfigurert i bridge modus. Videre har jeg koblet til Linksys WRT300n satt opp mot DHCP på oppkoblingen da PPPoE ikke fungerte helt hundre. Jeg har satt opp port forwarding på en del porter, men jeg når ikke disse tjenestene eksternt. Portene som fungerer er 80, 8080, 443 og 11692(av en eller annen grunn). Portene som IKKE fungerer er bla. 81, 88, 3389, 4125 og enda noen flere. Klientene og serverne som bruker portene er koblet til WRT300n. Disse portene fungerer heller ikke når jeg setter WLT780 i vanlig modus, kobler til klientene og forwarder portene der. Firewallen på klientene er konfigurert til å akseptere disse portene. Sperrer Telenor disse portene? Hvis ikke, har dere noen tips til hva jeg kan prøve? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Har selv den Speedtouch'n og den fungerer helt ypperlig. Skjønner ikke hvorfor da skal ha den Linksysen også. Prøv å koble vekk den Linsysen og se om du får det til å fungere da... PPPoE fungere aldri 50%. Enten fungerer den eller ikke, og fungerer den ikke, så kommer du ikke på nettet om ikke Telenor har annen autentisering... Lenke til kommentar
madmats Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Vanligvis sperrer de ingen porter, men hvis du eller en trojaner feks sender ut spam e.l. blir det lagt på en blokkering som sperrer de fleste porter. eller du kan legge til aksessliste selv som er en lignende blokkering, ring og hør om du har noen av de to Lenke til kommentar
faMir Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Har selv den Speedtouch'n og den fungerer helt ypperlig. Skjønner ikke hvorfor da skal ha den Linksysen også.Prøv å koble vekk den Linsysen og se om du får det til å fungere da... PPPoE fungere aldri 50%. Enten fungerer den eller ikke, og fungerer den ikke, så kommer du ikke på nettet om ikke Telenor har annen autentisering... Linksys har N-standard på WLAN-et og jeg liker rett og slett Linksys bedre. Jeg har forsøkt å sette WLT780 i "vanlig" modus og koblet til klientene uten at det er noen forbedring dessverre. Jeg har heller ingen trojaner e.l. som spammer. Telenor kunne fortelle meg at alt var åpent. Jeg får prøve WireShark og se hva den sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå