Hellslayer Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Hei hei 8) Jeg kjøpte meg en ny rambrikke og en ny ide kabel før påske og i går fikk jeg hentet tinga på postkontoret. Jeg kom meg hjem, satte inn rambrikka (som er en sdram 256mb brikke) og deretter koblet jeg om slik at jeg satte en dvd-rom og en hd på den nye ide kabelen og satte den inn i raid porten på hovedkortet. Skrudde så på pc igjen og det første jeg la merke til var at maskinen telte opp til 393mb ram (hadde 256 i fra før). Så gikk den videre til den skulle finne hd og dvd-rommen, noe som den gjorde men, da restarta maskinen seg Så lot jeg den bare gå men, da den hadde restartet seg selv 10 ganger gav jeg opp. Så da tok jeg ut ide kabelen og startet på nytt men, da jeg fikk opp bilde hvor den loader winxp pro så hang den seg og så fikk jeg blåskjerm (med en ufårstålig melding ) Da tok jeg ut rammbrikka, og satte ide kablene slik de hadde vært før jeg begynte men, jeg fikk bare samme melding Etter 4 timers desperate forsøk på og få maskinen til og starte så gav jeg opp og formaterte c: Og skulle instalere 98 og så xp på nytt. Men da fikk jeg bare en hel masse feilmeldinger om bad sektor, og bad msdos sektor, og ikke nok minne (noe som er latterlig da den telte opp 256 hver gang jeg restartet) Så det endte tilslutt opp med at jeg måtte instalere win98 og xp på d: disken min Så lurer jeg på da: Hva i alle dager gikk galt? kan jeg sette i den nye rambrikka mi en gang til uten at pc klikker? hvorfor ville den ikke instalere 98 på c: lenger? Kan det ha noe med at jeg prøvde og sette noe inn i (det jeg tror er) raidporten min? Lenke til kommentar
trubadurix Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 hei hei det første jeg lurer på her er rambrikkene dine like ? hvis ikke kan du få uventede problemer :o og deretter koblet jeg om slik at jeg satte en dvd-rom og en hd på den nye ide kabelen og satte den inn i raid porten på hovedkortet. uhh?? hvorfor sette dvd-rommen på en raidkontroller trenger da ikke boote på den prøv å sette inn cdplaten som fulgte hovedkortet ditt og instaler raid kontrollerne en gang til det kan være driverene der som har snublet i en sving Men det hadde vært kjekt med litt mere opplysninger om oppsettet ditt Lenke til kommentar
Hellslayer Skrevet 23. april 2003 Forfatter Del Skrevet 23. april 2003 Jeg har to stk sdram 128 pc 100 Så har jeg (den nye brikka) sdram 256 pc 133 Har hørt at den på 133 bare vil kjøre som pc 100 og at dette da ikke er noe problem. Nå må jeg si at jeg er noob så det holder så jeg kan ikke dette med raid osv. Lenke til kommentar
trubadurix Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 hei igjen hmm prøv å sette hardisken din alene på raidkontroller porten prøv deg litt fram der om den må stå på master eller cableselect det må den hvis du skal ha flere hardisker inn på den samme kabelen da må den du setter på samme kabelen stå på slave så setter du de resterende cd rommene på egne kabler på ide portene er det to på samme kabel er det master og slave de må stå som der så starter du maskina uten den nye rambrikken først og formater c: og legger inn win xp hvi det er operativ systemet du vil bruke (godt råd er bruk max 10 gig til den partisjonen du har windows på) hvis du har noen du kjenne som kan hjelpe deg med plass til å føre over de dataene du ikke vil miste slik at du får formatere den delen og ville det være en fordel.Vær sikker på at det står first boot divice cd rom i bios før du formaterer. lykke til!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå