Gå til innhold

Start av Tv


Anbefalte innlegg

Heisann =D Jeg har en gammel Bang og Olufsen tv, som jeg spiller på med min Xbox 360. Den er koplet til en skjøtelednig som "henger" ned fra en tak kontakt, som egentlig ble brukt til en tak lampe, og er derfor koplet til en bryter slik at jeg må skru på bryteren for å spille.

Jeg lurte på om noen visste en måte å få Xbox'en eller Tv'en til å starte seg selv når strømmen kommer på... ganske lei av først gå bort å skru på strømmen så skru på tven og xboxen.

 

Håper noen vet.

- Mvh Mx243

Endret av Mx243
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det bryter på skjøteledningen eller er Xbox-en TV-en kobla til en stikkontakt med vegg-bryter.

Går vel bra å la bryteren stå på hele tiden? Bare passe på at ingen trykker på bryteren når du spiller.

Men hvis du skal fikse slik at den slår seg på med engagn så tror jeg man må ha kontakt med en elektriker som kan dette ordentlig så man ikke lager en brannfelle.

 

EDIT: Velkommen til forumet!

 

Natrich

Endret av Natrich
Lenke til kommentar
Er det bryter på skjøteledningen eller er Xbox-en TV-en kobla til en stikkontakt med vegg-bryter.

Går vel bra å la bryteren stå på hele tiden? Bare passe på at ingen trykker på bryteren når du spiller.

Men hvis du skal fikse slik at den slår seg på med engagn så tror jeg man må ha kontakt med en elektriker som kan dette ordentlig så man ikke lager en brannfelle.

 

EDIT: Velkommen til forumet!

 

Natrich

 

De er kobla til en skjøte ledning, som så er med en vegg bryter.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om noe på markedet som gjør at du kan få TV'n og boxen til å slå på av seg selv.

Du kan høre med dem om de kan koble om kretsen inni bryteren. Hvis du ikke har peiling selv på dette så kan snakke med en elektriker.

 

Er ikke vanskelig, du "bare" ekskluderer bryteren fra strømkretsen.

Men snakk med en elektriker før du gjør, kan være du lager en brannfelle.

 

Natrich

Endret av Natrich
Lenke til kommentar

Slik jeg ser det så er du ute etter en løsning som slår på xboxen så fort den blir spenningsatt. Om du skal gjøre dette så er du nødt til å ekskludere av/på bryteren i både tven og xboxen, noe som krever arbeid fra en som kan litt om elektronikk. Det du også skal være obs på er at du mister alt som heter garanti når en slik operasjon blir utført. Du må ikke snakke med en elektriker, men en som har peiling på fin elektronikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...