Khaffner Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Har slengt Xubuntu 8.10 inn i en annen pc her i huset. På pcen jeg sitter ved nå har jeg et par delte mapper som er synlige på windowser og macer, men ikke på Xubuntuen. Jeg har lest et par guider men samtlige er basert på å mounte spesifikke delte mapper på Xubuntuen og dette blir for dumt da jeg ofte legger til, fjerner og endrer delte mapper. Kan jeg på noen måte bla gjennom delte mapper på samme måte som jeg gjør i Ubuntu, Windows og Mac? Lenke til kommentar
Del Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Ja, Dolphin, Konqueror og Nautilus har innebygget støtte for dette, og kan alle brukes utenfor sitt desktopmiljø. Hvis du søker i pakkebrønnene vil du også finne andre applikasjoner som er dedikert til formålet å browse shares. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 når jeg kjørte ubuntu brukte jeg smb://maskinnavn så fikk jeg listet opp alle delte mapper på maskinen Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Du mener Nautilus. Har aldri brukt xubuntu, er denne fil browseren ikke inkludert i xfce? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 Nautilus følger ikke med Xubuntu, skal jeg prøve å installere det? Lenke til kommentar
Del Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Det vil være tilstrekkelig, men du har mange alternativer. Eksempelvis komba2, pyneighborhood, smb2www, smb4k, smbc, tksmb, xsmbrowser Lenke til kommentar
olear Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Merk at Nautilus må kjøre med --no-desktop, ellers ødelegger den for Xfce. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 får jeg installert Nautilus uten å måtte installere alt det ande GNOME-relaterte? Lenke til kommentar
olear Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Du har garantert mesteparten av GNOME installert fra før. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Syns det var usedvanlig mye som måtte installeres sudo apt-get install nautilus [sudo] password for khaffner: Reading package lists... Done Building dependency tree Reading state information... Done The following packages were automatically installed and are no longer required: linux-headers-2.6.27-7 linux-headers-2.6.27-7-generic Use 'apt-get autoremove' to remove them. The following extra packages will be installed: alacarte capplets-data cdrdao deskbar-applet evolution-data-server evolution-data-server-common gnome-about gnome-applets gnome-applets-data gnome-control-center gnome-desktop-data gnome-menus gnome-netstatus-applet gnome-panel gnome-panel-data gnome-session gnome-settings-daemon gnome-user-guide gnome-utils libao2 libatspi1.0-0 libcanberra-gtk-module libcanberra-gtk0 libcanberra0 libebackend1.2-0 libedata-book1.2-2 libedata-cal1.2-6 libedataserverui1.2-8 libeel2-2 libeel2-data libegroupwise1.2-13 libexempi3 libgdata-google1.2-1 libgdata1.2-1 libgnome-window-settings1 metacity mousetweaks nautilus-cd-burner nautilus-data python-beagle python-gmenu screen-resolution-extra ubuntu-system-service Suggested packages: python-soappy evolution evolution-data-server-dbg tomboy xrdb gnome2-user-guide menu-xdg desktop-base libpulse0 eog The following NEW packages will be installed: alacarte capplets-data cdrdao deskbar-applet evolution-data-server evolution-data-server-common gnome-about gnome-applets gnome-applets-data gnome-control-center gnome-desktop-data gnome-menus gnome-netstatus-applet gnome-panel gnome-panel-data gnome-session gnome-settings-daemon gnome-user-guide gnome-utils libao2 libatspi1.0-0 libcanberra-gtk-module libcanberra-gtk0 libcanberra0 libebackend1.2-0 libedata-book1.2-2 libedata-cal1.2-6 libedataserverui1.2-8 libeel2-2 libeel2-data libegroupwise1.2-13 libexempi3 libgdata-google1.2-1 libgdata1.2-1 libgnome-window-settings1 metacity mousetweaks nautilus nautilus-cd-burner nautilus-data python-beagle python-gmenu screen-resolution-extra ubuntu-system-service 0 upgraded, 44 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded. Need to get 26.6MB of archives. After this operation, 162MB of additional disk space will be used. Do you want to continue [Y/n]? Kan dette stemme? :s Lenke til kommentar
olear Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Stemmer nok i Ubuntu (egentlig krever den bare libgnome og gvfs) Endret 8. mars 2009 av olear Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Det var sakset fra terminalen i Xubuntu 8.10 Blir alt GNOME hvis jeg fortsetter? :s Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Stemmer nok i Ubuntu (egentlig krever den bare libgnome og gvfs) Tsk, tsk. Disse *buntuene. Alt blir ikke gnome, men du får ji installert mye du ikke trenger. (Og antakeligvis en del unødvendige prosesser kjørende også) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå