Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger nye venner - tips trengs!


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg føler at jeg er i et punkt i livet hvor venner har blitt viktigere og jeg føler at jeg ikke har nok folk rundt meg. Jeg har slitt litt med selvfølelse og selvtillit, men det bedrer seg og jeg føler en sterk trang til å utvide omgangskretsen min. Jeg vil ha en venn jeg kan kontakte når de andre vennene ikke kan, er opptatte osv.

 

Så jeg trenger noen tips til hvordan jeg kan tilnærme meg andre mennesker, bryte isen, small talk, introdusere meg uten at det blir keitete eller unaturlig. Generell kommunikasjon med andre mennesker. Hva tenker du som er utadvendt når du skal snakke med ukjente folk/introdusere deg selv eller gi et godt førsteinntrykk?

 

Jeg har tenkt på at jeg kunne gå ut, alene, på utesteder, ta kontakt med noen fremmede, men dette vil jo virke rart. Den beste måten å bli kjent med folk er jo gjennom fester, andre venner osv. Så hvordan gjør jeg det? Hvordan har du gjort det tidligere?

 

Veldig takknemlig for alle tilbakemeldinger! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tør å ta kontakt med fremmede, er jo det allerede langt på vei for å skape et nytt vennskap. Det er alltids masse man kan småprate med andre om, spør litt om hva de driver med, hobby, interesser, jobb og så videre. Det er en fin måte å finne ut om man har noe til felles, og derfra bygge samtalen videre. Nøkkelen til å holde en samtale i gang, er uansett å få den andre til å snakke om seg selv. Folk elsker å snakke om seg selv :b

 

Felles bekjente er forresten også gull. Så kan man for eksempel finne på noe sammen, og bli kjent på den måten.

 

Jeg har faktisk gode erfaringer med å møte mennesker gjennom andre nettforum, men det er en metode som passer meg bra fordi jeg ikke går på fest eller på byen.

Lenke til kommentar
Hvis du tør å ta kontakt med fremmede, er jo det allerede langt på vei for å skape et nytt vennskap. Det er alltids masse man kan småprate med andre om, spør litt om hva de driver med, hobby, interesser, jobb og så videre. Det er en fin måte å finne ut om man har noe til felles, og derfra bygge samtalen videre. Nøkkelen til å holde en samtale i gang, er uansett å få den andre til å snakke om seg selv. Folk elsker å snakke om seg selv :b

 

Felles bekjente er forresten også gull. Så kan man for eksempel finne på noe sammen, og bli kjent på den måten.

 

Jeg har faktisk gode erfaringer med å møte mennesker gjennom andre nettforum, men det er en metode som passer meg bra fordi jeg ikke går på fest eller på byen.

 

Hvor bor du? :p

Lenke til kommentar

Mh det første gang jeg snakket med en dame fra svergie jeg ble kjent over nettet, spurte jeg om hun spruter, så alle ha forskjellige grenser. :p

 

Jeg ha det litt omvent en vekst. Jeg ha ingen problem å snakke med fremmende, men med venner så er det vanskelig å holde lange samtaler. :S

 

F.eks. Var jeg på Laksevåg storsenter på Rimi og handlet melk, så ble jeg spurt fra en hyggelig jente om jeg ville prøve en ny sorte cornflakes. Vi hadde en hyggelig samtale om gud og verden så lenge jeg spiste. Jeg glemmte og spørre om nummeret hennes (d`oh). :p

Endret av ViktorBravo
Lenke til kommentar

Ja, det er klart det er viktig å ha grenser, men man må jo også ta de sjansene som byr seg. Men dette innlegget handler om å skaffe venner, ikke kjæreste :)

 

Noe jeg vil fram til er fremgangsmåten og tankegangen som ligger i bunn før man tar kontakt med noen, hva man skal si osv. Jeg er ikke så grønn som at jeg sier til en fremmed "hei, skal vi være venner?"... Men jeg vil gjerne ha noen tips og erfaringer. For å møte folk man kanskje synes er hyggelige, felles interesser osv.

Endret av ¤vekst¤
Lenke til kommentar

Det er et bra forslag, men jeg snakker om fysiske mennesker, som jeg kan se og høre. Ikke på nettet. Jeg synes ikke det føles like "sunt". Det er også en dårligere måte å vokse på sosialt. Jeg kan jo treffe de, men jeg vil treffe folk ute, ikke inne....

Lenke til kommentar
Det er et bra forslag, men jeg snakker om fysiske mennesker, som jeg kan se og høre. Ikke på nettet. Jeg synes ikke det føles like "sunt". Det er også en dårligere måte å vokse på sosialt. Jeg kan jo treffe de, men jeg vil treffe folk ute, ikke inne....

 

Ja, men man kan likevel bruke nettet som en portal. Jeg har blitt kjent med mange, jeg, over nettet. Folk jeg møter fysisk, altså.

Lenke til kommentar
Ett ord: Folkehøyskole ;)

 

Hehe, joda, kan være en god mulighet det ;) Men da må man først og fremst faktisk ville det, så hvis han er villig til det anbefaler jeg også det ;) Så har han en stund til å kanskje få noen nye venner, i tillegg til bedre utdannelse, så han har større og bedre sjanser til å få jobb i samme slengen! Der han også har god mulighet til å få en god venn eller fler blant kollegaene ;)

 

MEN.. Hvis han er så sjenert og har så dårlig selvtillit som meg, som har flyttet til en annen by og gått på skole i 2 år, uten å ha en eneste venn jeg er med på fritiden i det hele tatt i løpet av denne perioden så trengs det muligens andre metoder. Som jeg satser på; At det rett og slett er noen som begynner å prate med meg helt uten grunn, og som har noen av de samme interessene som meg. Og ikke minst som ikke er redd for å spørre om vi skal finne på noe, så håpe på at det kan bli en venn for livet derifra ;)

 

Mvh Olav B, G ;)

Lenke til kommentar

Olav: Hvis man venter på å få venner, kommer de ikke. Jeg har vært i førstegangstjenesten et år også. Fikk få venner derfra, pga. meg, men jeg utviklet meg sosialt og har vokst mye på det, så nå er jeg mer klar for å knytte litt sterkere bånd og å gi litt mer fra meg selv.

 

Jeg har tenkt på folkehøyskole, det er kanskje det beste som finnes for å skaffe nye venner.

Lenke til kommentar

Har bodd på et lite sted hele livet før, der jeg har hatt de samme vennene gjennom hele livet og ikke trengt å tenke på slikt, men nå som jeg bor et par timer fra absolutt alle de, og jeg er såpass sjenert og har så dårlig selvtillit som meg så er det desverre ikke så lett å skaffe venner :/

 

Men som du har fått høre her så har du fått tips om å f.eks bare gå bort å prate med noen. Og dette er det sikkert flere som faktisk gjør, enten det er med hensikten å få venner eller ei, men noen er det, og kanskje de nettopp kommer til meg? :p

 

Jeg føler hvert fall ikke for å komme bort til noen tilfeldige og starte å prate uten videre.. ;)

 

Mvh Olav B, G ;)

Endret av olavgulb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...