Gå til innhold

Sokkedyret - En kort innføring

Gjest Slettet+5132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Sokkedyret, også kjent under det latinske navnet Sokkus Animalus, er et lite observert dyr i Norske hjem. De fleste hjem er infisert av denne til tider plagsomme husgjesten, likevel kan den være vanskelig å observere i sitt naturlige habbitat. Dette er grunnet dens iboende skyhet, og overlegne kamuflasjeteknikk.

Kjennetegn på at ditt hus er infisert:

- Sokkedyret har fått tildelt sitt navn fra sin svært karakteristike hunger etter sokker. Et sokkedyr vil bruke en hver anledning den får til å snike seg inn i vaskemaskiner eller tørketromler for å spise en av hvert sokkepar. Selv om de andre sokkene kjemper hardt for å redde sine medsokker, har de ingen sjanse imot det lumske sokkedyret. Opplever du til stadighet dette er det str sjanse for at itt hjem kan være infisert.

- Andre tegn på sokkedyrinfeksjon kan også innbære mystiske forsvinninger fra lommeboken. Dete skjer gjerne i sammenheng med at man har vært ute på byen og drukket, våre beste teorier går ut på at sokkedyret benytter seg av din nedsatte bevisthet til å snike seg inn i lommeboken din og bytte ut husleiepengene med kvitteringer på drinker du aldri kan huske å ha kjøpt. Under slike utflukter benytter gjerne sokkedyret anledningen til å tømme kontantkort og ringe dine ex-kjærester, da gjerne mens en utgir seg for å være deg. Det har t.o.m. være rapportert om sokkedyr som har postet med noens konto her på forumet.

- Sokkedyret er heldigvis ikke helt blottet for humor. Desverre gir denne humoren seg uttrykk gjennom praktical jokes med å f.eks. å gjemme fjernkontroler på de mest usansynlige steder. Disse kan gjerne dukke opp i vaskemaskinen som en slags erstatning for sokkene han tar. Selv har jeg opplevd å finne min fjernkontroll plassert på mystisk vis i kjøleskapet. Det spesielle med sokkedyret er at selv om dette er et dyr, driver den med sin egen husdyroppdrett i form av hybelkaniner. Den liker helst å bygge hybelkanin-farmer under sofaen. For å fore sine kaniner planter den gjerne hår på maten i kjøleskapet ditt, dette opplevde jeg senest i går da jeg åpnet kjøleskapet, og til min forskrekkelse så at kinamaten jeg kjøpte for en uke siden hadde begynt å skiftet farge og få store mengder hår. Jeg mistenker mitt sokkedyr for å være av underarten Sokkus Animalus Punkus, da dete håret nesten uten unntak er grønt.

- Sokkedyrinfeksjoner er ikke noe nytt. På 1930tallet var det en stor sokkedyr epedemi i Tyskland. Denne lovte Adolf Hitler å bekjempe, og dette åpnet for hans maktovertagelse. Den rådende teorien var at sokkedyret ble brakt dit av innvandrende jøder. Det har vist seg at den eneste 100% effektive kuren mot sokkedyrinnfeksjon er en god dose Zyklon B. Desverre viste det seg at dette hadde til dels sterke bivirkninger hos folkene som ble desinfisert med dette middelet.

Da Hitler ikke ville ta disse bivirkningene til etteretning førte det til at Storbritannia og Frankrike erklærte Tyskland krig. Det positive med dette er at det ble slutt på bivirkningene, men det negative er at sokkedyrpopulasjonen nå har vokst til historiske høyder.

I september 2001 ble det gjort kjent at USA drev hemmelige eksperimenter for å styrke sokkedyrets immunforsvar i to skyskrapere (World Trade Center). I et heroisk forsøk på å redde verden fra en enda sterkere sokkedyrstamme, valgte noen unge arabiske menn å ofre sitt liv i denne episke kampen mellom godt og ondt.

Etter mye erfaring med denne utspekulerte dyrearten lurer jeg på om det er flere her som har blitt et offer for sokkedyrets vrede, og jeg er villig til å prøve å svare på dine eventuelle spørsmål om sokkedyrinfekson i ditt hjem.

(Skrevet av: Anfall og Lars)

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Syntes det var viktig å informere folk på forumet, så kan dere evt beskytte dere med diverse midler.

Lenke til kommentar

Jeg har ingenting i mot at sokkedyret spiser sokker (jeg går aldri med like sokker likevel), og fjernkontrollen tar samboeren seg av å rote bort. Regninger fra byen dukker aldri opp, sokkedyret vårt er desidert ett hjemmekjært lite vesen. Men, det er ett stort men her, hva faen må til for å få ham til å kutte ut å ta stekesmøret ut av kjøleskapet og legge det på benken hele tiden? Og bytte ut brokkolien jeg konstant kjøper i ett forsøk på å være sunn med en blaut, gråsort, hårete greie som gir seg ut for å engang ha vært en brokkoli? Og er det noe jeg kan gjøre med at det spiser undertøy?

Lenke til kommentar
Hvor lang levetid har Sokkus Animalus, og finnes det underraser i familien?
Sokkus Animalus har en gjennomsnittlig levetid på 42 døgn. Men den kan formere seg kjønnsløst på egen hånd så det er vanskelig å bli kvitt dem i og med at om bare en overlever så kan den starte en ny koloni på bare få dager. Den har en drektighetsperiode på bare to dager. Grunnet den raske formeringen og de hyppige generasjonskiftene finnes det hundrevis av mutasjoner og underarter.

Hvordan ser det ut? Har noen sett det med egne øyne?
Som nevt finnes det mange underarter. Så hvordan nettopp ditt sokkedyr ser ut kan være vanskelig å si. De er også mestere i kamuflasje og selv om du så rett på det så ville du antagelig ikke vite om det.
Lenke til kommentar
Kan det være dette dyret som slår av alarmen på telefonen hver morgen?
Det medfører høyst sannsynlig riktighet. Høye alarmer er kjent for å irritere Sokkus Animalus.

Jeg har også problemer med at dette dyret tilsetter rein sprit i pilsen min, slik at jeg blir mye kraftigere beruset enn hva jeg hadde planlagt.
Som sagt; utspekulert jævel det der.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...