Fisk1 Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Hallo! Hjemme hos mine kjære foreldre står en Sony Bravia KDL37P3000 (TV'n), og en Strong SRT8700 (paraboldekoder). I lang tid har dette vært stilt inn slik at man må velge kanal med fjernkontrollen til dekoderen, og velge TV-innstillinger med TV-fjernkontrollen. Har forsøkt litt med universalfjernkontroll, men, det beste hadde selvsagt vært å få TV-kontrollen til å styre alt. Er det noen her inne som kan fortelle meg om dette er mulig? Kan TV'n styre dekoderen, slik at man kan velge kanal, volum etc. på en fjernkontroll? Jeg har lest i manualen og bladd i menyene, men jeg vil ikke forkludre "systemet" slik det er nå, da jeg ikke er bor her og kan fikle med det til det virker optimalt. Dekoderen er koblet til TV'n via SCART-kabel, og leverer signaler fra både CanalDigital og Viasat, om jeg ikke husker feil. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) Jeg kjenner ikke den dekoderen, men ofte har dekodere også en volumkontroll. Man stiller da volumet høyt nok på TV-en og legger vekk TV-fjernkontrollen, og så bruker man dekoderens fjernkontroll både til å bytte kanaler og dempe volumet. Endret 7. mars 2009 av Svinks Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg kjenner ikke den dekoderen, men ofte har dekodere også en volumkontroll. Man stiller da volumet høyt nok på TV-en og legger vekk TV-fjernkontrollen, og så bruker man dekoderens fjernkontroll både til å bytte kanaler og dempe volumet. Ja, jeg ser det er noe viktig jeg har glemt å nevne. Fjernkontrollen til dekoderen er tilnærmet ubrukelig, den reagerer nesten ikke på tastetrykk og kommuniserer dårlig med dekoderen. Egentlig er ikke det issuet her heller, jeg vil bare vite hvordan jeg kan styre hele sulamitten med TV-kontrollen. Det må jo være mulig, i manualen til TV'n står det om auotmatisk kanalsøk og what not, jeg har bare ikke turt å fikle for mye med det enda. Om ingen har noen konkrete tips til i morra, så prøver jeg bare ut noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå