mariana Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) Hei! Jeg har tenkt å kjøpe ny stasjonær pc, og i samarbeid med venner har jeg endt opp med en liste med komponenter vi tror vil gjøre seg: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=94383 Den må kunne brukes til multimedia (spill av typen "Age of Conan" og "Warhammer Online", bilderedigering, mulig filmredigering) og jeg ønsker i tillegg å kjøre RAID, fordi jeg har veldig mye (bl.a. mange, mange bilder) jeg ikke vil være konstant redd for å miste. Prisnivået prøver jeg å holde under 10 000 kroner så godt det lar seg gjøre Er det noen som har tanker/erfaringer rundt valgte komponenter, evt. generelle anbefalinger å komme med, tas de med glede i mot! Endret 7. mars 2009 av helgnuen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Jeg synes det er gjennomtenkte komponenter du har valgt ut og har ingenting negativt å si om oppsettet. Endret 8. mars 2009 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
BAT Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Jeg ville ha valgt et annet kabinett men her er jo smaken som baken - Delt! Ellers så ser systemet veldig balansert ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Jeg ville ha valgt et annet kabinett men her er jo smaken som baken - Delt! Jeg er uenig med deg. Lian-Li er et sikkert valg og jeg støtter trådstarter fullt ut. Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Bra oppsett!, men hvis jeg skal sette fingeren på noe så må det være CPU. Om du kjøper E8400 så vil du spare litt penger og de pengene kan du evt bruke til å kjøpe en litt dyrere versjon av HD4870 som har en annen kjøler. Et eksempel på det er Powercolor sine PCS kort Edit: E8400 kan LETT overklokkes til E8500 uten at det nevneverdig går utover varme. Endret 8. mars 2009 av Head-Hunter Lenke til kommentar
BAT Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Jeg ville ha valgt et annet kabinett men her er jo smaken som baken - Delt! Jeg er uenig med deg. Lian-Li er et sikkert valg og jeg støtter trådstarter fullt ut. Og det er jo selvfølgelig lov. Viktigste er at trådstarter har gode alternativer å velge i når han skal sette sammen boksen. Lenke til kommentar
haakonmt Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Enig med Head-Hunter, men hvis du ikke er helt sikker på overklokking så er E8500 et veldig godt valg det også! Forøvrig en veldig fin handleliste Endret 8. mars 2009 av haakonmt Lenke til kommentar
mariana Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Takk for mange hjelpsomme svar! Med deres meninger i ryggen tror jeg at jeg kan si meg fornøyd med oppsettet og snart ha en ny pc å sette sammen ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå