Gå til innhold

Satt sammen deler til komplett pc: noen tanker rundt komponentene?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt å kjøpe ny stasjonær pc, og i samarbeid med venner har jeg endt opp med en liste med komponenter vi tror vil gjøre seg:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=94383

Den må kunne brukes til multimedia (spill av typen "Age of Conan" og "Warhammer Online", bilderedigering, mulig filmredigering) og jeg ønsker i tillegg å kjøre RAID, fordi jeg har veldig mye (bl.a. mange, mange bilder) jeg ikke vil være konstant redd for å miste.

Prisnivået prøver jeg å holde under 10 000 kroner så godt det lar seg gjøre ;)

Er det noen som har tanker/erfaringer rundt valgte komponenter, evt. generelle anbefalinger å komme med, tas de med glede i mot! :)

Endret av helgnuen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg synes det er gjennomtenkte komponenter du har valgt ut og har ingenting negativt å si om oppsettet. ;)

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Jeg ville ha valgt et annet kabinett men her er jo smaken som baken - Delt! :D

Jeg er uenig med deg. Lian-Li er et sikkert valg og jeg støtter trådstarter fullt ut.

Lenke til kommentar

Bra oppsett!, men hvis jeg skal sette fingeren på noe så må det være CPU.

Om du kjøper E8400 så vil du spare litt penger og de pengene kan du evt bruke til å kjøpe en litt dyrere versjon av HD4870 som har en annen kjøler. Et eksempel på det er Powercolor sine PCS kort :)

Edit: E8400 kan LETT overklokkes til E8500 uten at det nevneverdig går utover varme.

Endret av Head-Hunter
Lenke til kommentar
Jeg ville ha valgt et annet kabinett men her er jo smaken som baken - Delt! :D

Jeg er uenig med deg. Lian-Li er et sikkert valg og jeg støtter trådstarter fullt ut.

Og det er jo selvfølgelig lov. Viktigste er at trådstarter har gode alternativer å velge i når han skal sette sammen boksen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...